Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

BMW visų varančiųjų ratų sistemoms – jau 30 metų

BMW prieš 30 metų pirmą kartą savo modeliuose pritaikė visų varančiųjų ratų sistemą, o šiandien kas trečiame pasaulyje parduotame BMW automobilyje yra įdiegta išmanioji „xDrive“ sistema. Pastarosios populiarumas sparčiai auga ir Lietuvoje. Būtent šiame kontekste bavarai mini savo visų varančiųjų ratų transmisijos trisdešimtmetį – 1985 metų Frankfurto automobilių parodoje debiutavo „BMW 325i Allrad“. Nuo šio sedano prasidėjo novatoriškų BMW visų ratų pavaros sistemų triumfo kelias.
BMW xDrive
BMW xDrive / BMW nuotr.

„Prieš tris dešimtmečius debiutavęs „BMW 325i Allrad” buvo itin novatoriškas automobilis bei vienas iš geriausiai valdomų to laikmečio automobilių. Galima sakyti, kad tai buvo pirmoji kregždė, kuri pradėjo ilgą kelią šio gamintojo automobilių su visų ratų pavara evoliucijoje. Beje, dabar vis daugiau pirkėjų renkasi BMW automobilius su visų ratų pavara, taip pat ir Lietuvoje.

Dar užpernai iš tradicinių kupė, sedanų ir universalų tipo BMW automobilių 47 proc. buvo parduodami su galinių ratų pavara, o 2014 m. jų beliko 34 procentai. Jei pridėsim ir X serijos automobilius, tai automobilių, turinčių „xDrive“ sistemą, dalis padidėjo nuo 66 iki 80 proc. – kitaip tariant, 4 iš 5 BMW pirkėjų šiandien renkasi modelį su visais varančiaisiais ratais“, – sakė BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Aurimas Tamašauskas.

BMW nuotr./BMW xDrive
BMW nuotr./BMW xDrive

Epochos pradžia

„BMW 325i Allrad” pasauliui buvo pristatytas 1985 metų Frankfurto automobilių parodoje. Netrukus po debiuto automobilio pavadinimas buvo pakeistas į „BMW 325iX“. Pirkėjams 1988 metais buvo siūloma ne tik sedano, bet ir universalaus tipo kėbulo versija.

Sukimo momentas šiame automobilyje buvo paskirstytas 37/63 procentų santykiu galinės ašies naudai. Todėl automobilio charakteris radikaliai nepasikeitė, išlaikė BMW pirkėjų taip vertinamą „vairo švarumą“ būdingą klasikinės komponuotės automobiliams. Šis modelis iškart buvo įvertintas, kaip vienas geriausiai valdomų automobilių klasėje esant bet kokiai kelio dangai. „Tai naujasis klasės čempionas vertinant automobilio valdymą“, – taip „BMW 325iX“ valdymą prieš tris dešimtmečius apibūdino vokiečių leidinio „Auto Zeitung“ žurnalistai.

Šis automobilis tapo visų dabartinių kompanijos modelių su išmaniomis visų ratų pavaros sistemomis pirmtaku. Šiandien BMW pirkėjai gali rinktis net 12 modelių su tokia sistema „xDrive“.

BMW nuotr./BMW xDrive
BMW nuotr./BMW xDrive

„xDrive“ – ir galingiems visureigiams, ir hibridiniams modeliams

Praėjus trims dešimtmečiams po „BMW 325iX“ debiuto, dabartinė sistema „xDrive“ tapo neatsiejama kompanijos įvaizdžio dalimi ir konstruktorių pasididžiavimu. Išmanioji „xDrive“ kontrolės sistema itin tiksliai ir greitai nustato posūkio kampą ir koreguoja sukimo momento paskirstymą tarp automobilio ašių. Ant sauso asfalto „xDrive“ 40 proc. sukimo momento perduoda priekiniams ratams, 60 proc. – galiniams.

Taip automobilis išlaiko sportiškas valdymo charakteristikas. Keičiantis dangos sąlygoms, „xDrive“ tiesiog per keletą milisekundžių perskirsto sukimo momentą ir išvengia per didelio arba per mažo atitinkamos ašies sukimo dar prieš ratams praslystant. Kaip teigia „xDrive“ kūrėjai, didžiausias šios sistemos privalumas – tokia sistema nuolat budi ir yra pasiruošusi pašalinti slydimo grėsmę dar iki jo atsiradimo ir taip užtikrina didesnį vairavimo saugumą bei malonumą.

BMW nuotr./BMW xDrive
BMW nuotr./BMW xDrive

Dabar BMW visų ratų pavara nėra tapatinama tik su X serijos visureigiais. „xDrive“ sistemą galima sutikti visuose kompanijos modeliuose. Nuo kompaktiškųjų „1 Series“ automobilių iki „7 Series“ flagmano. Beje, naujame „7 Series“ sedane „xDrive“ sistema dirba drauge su integraliu vairo mechanizmu ir taip užtikrina dar didesnį tikslumą. Ji rado savo vietą ir hibridiniuose automobiliuose, kaip superautomobilis „BMW i8“, „BMW 225xe“ ar visureigis „BMW X5 xDrive40e.“

Pasak A. Tamašausko, „xDrive“ sistema ženkliai prisidėjo prie sėkmės ir Lietuvos rinkoje: „Nuo 2007 m, augant naujų automobilių rinkai, BMW dalis premium segmente augo tikrai stipriai ir 2014 m. siekė 27,5 proc., palyginti su prieškriziniais 23 procentais. Per šį laikotarpį pasikeitė santykis tarp tradicinių sedanų, universalų ir kupė su SUV. 2007 metais 68 proc. parduodamų automobilių buvo minėtieji sedanai, universalai ir kupė, o 2014 m. pirmavo X serijos automobiliai – jiems teko 60 proc. pardavimų. Pavyzdžiui, jeigu anksčiau tarp populiariausių modelių ryškiai dominavo 5 ir 3 serijos BMW, pernai populiariausi buvo BMW X3 ir X5 modeliai.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?