Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Brangiausias kiniškas automobilis – sovietinio dizaino įkvėptas limuzinas?

Kinija yra viena ir didžiausių ir greičiausiai besivystančių ekonomikų pasaulyje. Ir Kinijoje gaminama labai daug mūsų kasdien naudojamų daiktų. Nors vienintelė partija Kinijoje yra komunistų, šalyje yra daugybė milijardierių. Ir jiems reikia prabangių automobilių.
„Hongqi L9“
„Hongqi L9“ / Gamintojo nuotr.

Didžioji Kinijos vairuotojų dalis važinėja labai mažais ir pigiais automobiliais – tokiais, kokie pas mus net nebūtų legalūs dėl aukštų mūsų saugumo standartų. Tačiau Kinijoje nuolat daugėja labai turtingų žmonių ir jie nori didelių automobilių. Nepaisant visų stereotipų apie azijiečių ūgį, turtingi kinai ieško limuzinų su ilga ratų baze. Ir jų randa – Kinijoje buvo pardavinėjami A6, „Volkswagen Passat“ ir daug kitų automobilių su ilgesne ratų baze.

TAIP PAT SKAITYKITE: neregėti kinų automobiliai Dakaro ralyje

Vietinė Kinijos rinka ilgą laiką neturėjo ko pasiūlyti. Prabangūs (ar bent jau brangūs) limuzinai Kinijoje ilgą laiką buvo rezervuoti Komunistų partijos vadams. Tačiau su laiku tai keitėsi. Ir 2013 metais Šanchajaus automobilių parodoje buvo pristatytas „Hongqi L5“ – didelis Raudonosios Vėliavos vardą nešiojantis limuzinas, kurio kaina jus privers ašaroti.

„Hongqi L5“ – tai 5,55 metrų ilgio limuzinas su ilga ratų baze. Pirkėjai gali rinktis tarp 6,0 litrų V12 ir 4,0 l V8 variklių – pirmasis išvysto 408, antrasis turi porą turbokompresorių ir išspaudžia apie 380 kW. L5 turi 6 arba 8 laipsnių automatinę transmisiją ir yra varomas visais ratais.

„Hongqi L5“ dizainas buvo sukurtas žiūrint į praeitį. Tiksliau – į 1958-1965 metais gamintą „Hongqi CA72“ ir po jo sekusį CA770. Šie komunistinei vadovybei sukurti limuzinai pasižymėjo sovietiniams automobiliams būdingu stiliumi. Natūraliai, L5 atrodo kaip siaubingos praeities likučiai, kuriuos nekrofilai kažkur iškasė, padarė gydytojo Frankenšteino plastinę operaciją (sudėjo ksenoninius žibintus ir raudonos vėliavos formos posūkius) ir pardavė tiems, kurie net laisvame pasaulyje spjauna į elegantišką „Rolls-Royce“ didybę ir renkasi nevykusį sovietinį stilių.

Tai yra limuzinas tiems, kurie yra pakankamai kvaili, kad manytų, jog „GAZ Volga“ buvo gražus automobilis, tačiau tuo pat metu yra pakankamai protingi, kad praturtėtų. O praturtėti yra būtina, jei nori bent jau pasvajoti apie keliones ant galinės L5 sėdynės.

„Rolls-Royce“ paminėjome ne šiaip sau – tai būtų vakarietiškas L5 konkurentas. Na, bent jau teoriškai, nes L5 yra gerokai brangesnis automobilis – turtingi kinai už šį automobilį moka apytiksliai 660 tūkstančių eurų. Be to, įsigyti limuziną su V12 varikliu pavyksta tik tiems, kurie turi gerų draugų aukštuose valdžios sluoksniuose. Kitiems teks pasitenkinti varguolišku V8, kuris yra šiek tiek pigesnis.

„Rolls-Royce Phantom“ kaina labai priklauso nuo pirkėjo, tačiau už 380 tūkstančių eurų įsigysite savo skoniui pritaikytą rankų darbo automobilį.

Žinoma, jūs net norėdami negalėtumėte įsigyti „Hongqi L5“, nes šis limuzinas parduodamas tik Kinijoje. Pora paradinių L5 buvo padovanoti Baltarusijai, tačiau maždaug tik paraduose Minske juos ir tepamatysite. Kodėl Baltarusijos diktatorius nevažinėja kinišku „Hongqi L5“? Nes važinėja šarvuotu „Mercedes-Maybach Pullman Guard“, pagamintu nekomunistinėje Vokietijoje.

Standartinis „Hongqi L5“ nėra šarvuotas, tačiau jis vis tiek sveria daugiau nei 3,1 toną. Taigi, nors po kapotu švelniai dūzgia tikrai didelis variklis, L5 yra stebėtinai lėtas. Bet patogus – viduje yra keli ekranai, masažuojančios sėdynės, stori kilimai, 8 l talpos šaldytuvas, 15 garsiakalbių Bose audio sistema. Bent kelis šimtus to svorio kilogramų sudaro garso izoliacija. Žinoma, šis automobilis yra sukurtas didelį dėmesį skiriant galinei sėdynei – jį išbandęs Jeremy Clarksonas teigė, kad priekinė sėdynė yra labai nepatogi.

Būtų lengva sakyti, kad L5 turi išpūstą kainą. Tačiau rinkos ekonomika tokia jau yra – kainą diktuoja paklausos ir pasiūlos santykis. Šių automobilių pagaminama labai mažai ir jie nėra lengvai prieinami net turtingiems žmonėms. Ant šio automobilio yra net keli raudonos vėliavos simboliai – net ir kapotą puošiantis ornamentas yra stilizuota raudona vėliava. Yra žmonių, kuriems šie motyvai, simbolizuojantys komunistinę santvarką, yra verti tų pinigų, kuriuos jie uždirbo į kapitalistines valstybes eksportuodami savo prekes.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?