Aplinkos viceministrė Raminta Radavičienė interviu 15min patvirtino, kad nuo 2027 m. automobilių, atitinkančių EURO 4 ir žemesnę ekologijos klasę automobilių savininkams bus taikomos sankcijos: bus ribojamas tokių transporto priemonių registravimas, griežtės techninė apžiūra.
15min gavo įmonės „Regitra“ duomenis, kad ne mažiau kaip pusė į Kelių transporto priemonių registrą įtrauktų automobilių (ne mažiau nei 326 tūkst.) neatitinka EURO 5 reikalavimų. Ar tai reiškia, kad populiarių modelių, vadinamų Kregždėmis (BMW), Silkėmis (Audi), Bulkomis (Audi), Ubagėmis (Audi), Chuligankėmis (BMW), Betmenais (BMW), Bananais (Mercedes), Kotletais (BMW) ir kitų – savininkai turės atsisveikinti su automobiliais arba juos prabangiai renovuoti, kad praeitų TA?
Riba – 2011 gamybos metai?
Pasak viceministrės R.Radavičienės, EURO 4 standartas taikytas automobiliams, pagamintiems iki 2011 m. sausio 1 d.
Nuo 2011 m. sausio 1 d. visiems į rinką pateikiamiems automobilių modeliams pradėtas taikyti EURO 5 standartas, kuriuo dyzeliniams automobiliams taikoma išmetamų kietųjų dalelių kiekio norma sugriežtinta 5 kartus ir nustatyta kietųjų dalelių norma benzininiams automobiliams, kai EURO 4 ir žemesnių klasių automobiliams nebuvo kietųjų dalelių normos.
Siekiant atitikti EURO 5 ir vėlesnių standartų kietųjų dalelių normą, dyzeliniai automobiliai neišvengiamai privalo turėti dyzelinių dalelių filtrą (DPF). Realiomis važiavimo sąlygomis DPF filtras kietųjų dalelių emisiją gali sumažinti net iki 15 kartų, lyginant EURO 4 ir EURO 5 dyzelinu varomų automobilių.
Kietųjų dalelių filtras DPF skirtas suodžių ir kietųjų dalelių, kurios yra laikomos pirmos grupės kancerogenais, pašalinimui. Šis nedidelis, bet svarbus įrengimas tapo privalomas po „Euro 5“ standarto įvedimo 2009 metais. Įprastai DPF filtrų efektyvumas siekia nuo 85 proc. iki 100 proc. Kietųjų dalelių filtro pavadinimas išduoda ir jo veikimo principą – didesnės išmetamųjų dujų dalelės yra sulaikomos filtro viduje, o filtrui prisipildžius yra vykdoma regeneracija. Važiuojant didesniu greičiu arba, o mieste – stovint, variklio kompiuteris padidina apsukas ir pakoreguoja degalų įpurškimo laiką taip sukeldamas temperatūra išmetimo sistemoje ir filtre susikaupę suodžiai sudega. Degimo metu išsiskiria vanduo ir anglies dioksidas, kurio susidaro mažiau nei 0,05 proc. to kiekio, ką išmestų variklis į orą be filtrų.
TESTAS benzingalviui: „Silkė“, „Bulka“ ar „Koldūnas“?
Kaip sužinoti, kokią EURO kategoriją atitinka jūsų automobilis?
Naujausių automobilių techniniuose pasuose šią informaciją rasti nesunku. Tačiau bėda, kad senesniuose dokumentuose ši informacija rašome nebuvo.
Tad, jei šiuo metu esate šalia savo automobilio, pažvelkite į jo statramstį – gal reikiamą informaciją rasite ten? Ir ant benzino bako dangtelio neparašyta? Deja, rasti nurodytą EURO standartą ant automobilio neįmanoma.
Štai keli patarimai, kurie jums padės.