„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

CFMOTO 650GT: draugams galite girtis, kad važiuojate maža „Yamaha“

Lietuvoje pasirodančio „CFMOTO 650GT“ labai laukiau. Fotografijose matytas motociklas atrodė labai patraukliai, kažkuo priminė legendinius „Yamaha FJR“, kuriais nelabuosius kelių velnius gaudo Lietuvos policija. Tad vos tik sulaukiau oficialaus gamintojo Lietuvoje „Motorider“ kvietimo išbandyti šį motociklą, nė kiek nesilaužiau.
CFMOTO 650GT
CFMOTO 650GT / Justo Lengvino nuotr.
Temos: 1 Motociklas

Su tokiais krepšiais galite užstrigti

Anksčiau bandytas 650MT ir 650NK su tokiu pačiu varikliu paliko neprasto motociklo įspūdį. Žinoma, kokybiniai plastiko sprendimai galėjo būti kitokie, tačiau atsivertęs motociklų kainyną supranti, kodėl ta plastmasė tokia, kokia yra. 650MT Lietuvoje kainuoja 5 900 eurų, o street serijos 650NK – 5 600 eurų. Naujokas 650GT – brangiausias iš šios trijulės. Jo kaina siekia 6 400 eurų. Ar jis pateisina tą kainų skirtumą?

Racionaliai mąstydamas ir dėliodamas, kodėl jis brangesnis ir, bandydamas pateisinti, aš randu argumentų, kuriais galima tą didesnę kainą apginti – stilistiškai sudėtingesni priekiniai žibintai, daugiau plastiko, dengiančio variklį, kuris nėra taip matomas kaip MT ar NK serijos motocikluose.

Šoniniai krepšiai taip pat kitokios konstrukcijos, nei naudojami MT. Jų atidarymas daug paprastesnis, tačiau vis dar reikia atskiro raktelio. Tai gerai tuomet, kai prireikia ką nors išsiimti iš motociklo krepšių, o gesinti variklio nesinori. Tačiau, kita vertus, kuo daugiau raktelių, tuo didesnė tikimybė juos kur nors praganyti. Tačiau čia yra kiekvieno vartotojo reikalas ir, kaip sako talentingi pardavėjai, važiavimui tai netrukdo. Nors visgi trukdo.

„Shad“ firmos krepšiai, sumontuoti motociklo šonuose, yra gerokai platesni, nei motociklo rankenos. Tad, bandant prasisprausti tarp spūstyje stovinčių automobilių, galima strigti iki pusės. Motociklo veidrodėliai ir rankenos telpa kuo puikiausiai, o štai krepšiai motociklo galą pastorina, tad jais ko nors neužkabinus gali būti sunku tilpti. Jeigu pasirinkę 650GT mieste važinėsite spūsčių metu, krepšius palikite garažo lentynoje.

Gatvei ar kelionei?

Neapgalvotai padaryti krepšiai – trūkumas ar ne iki galo išspręstas uždavinys, nuspręskite jūs, tačiau man, nemažai laiko praleidžiančiam ant motociklo mieste, tai atrodo trūkumas.

Dar vienas keistas sprendimas, kurį CFMOTO pritaikė šiam motociklui, kurį reikia priskirti sport-touring (kelioninių-sportinių) motociklų kategorijai – dviaukštė sėdynė, kuri atrodo lyg nuimta nuo 650NK modelio. Tam, kas tinka streetui, netiks sport-touringui. Sėdynė labai kieta ir tikrai nėra pritaikyta ilgai naudoti. Po kelių dešimčių kilometrų minkštoji prisitrina ir reikalauja arba pozicijos pakeitimo aukštyn–žemyn, arba bent minutės pertraukėlės nuo sėdėjimo.

Aukštyn–žemyn nepaslankiosi, nes keleivio sėdynė kilstelėta aukštyn ir uodegikaulis remiasi į jos kraštą. 650MT serijoje sėdynė yra ištisinė, tad sėdėjimo pozicijos pakeitimui jį dėkingesnė. Tai svarbu, jei motociklu leidžiamasi į ilgesnes keliones.

Dar vienas keistas sprendimas, kuriam sunku rasti paaiškinimą, – vairas. Jis atrodo lyg nuimtas nuo NK serijos motociklo, tik paaukštintas, nes kitaip remtųsi į apdailos plastmases. Paaukštinimas primena senojo Honda Transalp technologiją. Tai tiktų 650MT, tačiau visiškai netinka sportinio-kelioninio motociklo pirkėjų grupei kuriamam motociklui.

Visa kita ant rankenų yra taip pat kaip 650MT serijoje. Tik mygtukai padaryti kokybiškiau ir akies taip nerėžia nuo plastikinių detalių padriskusios plastiko atplaišos, atsisakyta pigaus raudono plastiko. Dabar viskas pilka arba juoda. Vėl yra mygtukas, leidžiantis pasirinkti važiavimo stilių – sport arba touring. Jie kaip ir 650MT modelyje tarpusavyje absoliučiai niekuo nesiskiria.

Arba akivaizdaus skirtumo nespėjau pajusti. Tik prietaisų skydelyje matomi prietaisai išsidėsto šiek tiek kitaip. Dar pasikeičia užrašiukas ekranėlyje. Viskas. Nesitikėkite, kad numygus sport 650MT įgis FJR1300 galios. Ne.

Pūslės ant sėdimosios

Palyginti su giminaičiais, 650GT turi didžiausią degalų baką. Į jį galima supilti 19 litrų degalų, o tai leidžia be sustojimo susukti iki 450 km. Labai gera žinia tiems, kurie nuo Mickūnų ar Medinininkų ryšis nuvažiuoti iki Šventosios išsimaudyti Baltijoje, nesustodami pakeliui Kaune suvalgyti cepelinų, Viduklėje koldūnų ir kurioje nors degalinėje išgerti kavos.

Nuo variklio sklindantis karštis į vairuotojo kojas šiame modelyje tokia pati problema, kaip ir 650MT.

CFMOTO priekyje sumontavo reguliuojamą stiklą. Tik vienintelis trūkumas, kad tą stiklą, kaip ir 650MT versijoje, reikia reguliuoti motociklą sustabdžius, nes jis pakeliamas atlaisvinus du jį laikančius varžtus ir kilstelėjus į viršų. Daryti tą važiuojant mažų mažiausiai pavojinga ir neprotinga.

Pakabos darbas kiek per minkštas – įveikiant staigesnius posūkius ir guldant motociklą ant šono norėjosi daugiau galinio amortizatoriaus standumo, net ir pareguliavus jį į kietesnę poziciją jausmas išlieka toks pat.

Kam 650GT?

Variklis. Jis daug labiau prislopintas nei 650MT ar 650NK serijose. Pastaruosiuose dviejuose montuojamas identiškas variklis, išvystantis beveik 70 AG. Mūsų bandyto 650GT variklis turi net dešimčia kumelių mažiau – apie 60 AG.

Mažesnis ir jo sukimo momentas – 56 Nm pasiekiami ties 7 000 variklio sūkių, o kituose dviejuose sukimo momentas 62 Nm/8 500 apsisukimų. Tas labai juntama. Palikęs po bandymo 650GT, kelioms dienoms persėdau ant 650MT – šis iškart pasirodė daug gyvybingesnis ir aršiau nusiteikęs.

To agresyvumo iš 650GT aš ir pasigedau. Surengus traukos lenktynes tarp GT, MT ir NK motociklų, GT liktų paskutinis, bet gražiausias...

Tam, kad variklis generuotų didžiausią savo galią, reikia stipriai pasidarbuoti dešine ranka, sukant akceleratoriaus rankeną žemyn. Pripratusiems vėžintis didesnio litražo motociklais, tai pamoka, kurią reikia atminti – vos suktelėjus rankeną motociklas nešaus į priekį, kaip patrakęs. Jį išjudinti prireiks pastangų, tačiau pajudėjęs jis virsta nebloga susisiekimo priemone.

Tad ar 650GT yra motociklas, kurį galima rinktis kaip alternatyvą kitiems CFMOTO gamos variantams su tuo pačiu 650 kub. cm varikliu? Pirmiausia 650GT nepatarčiau rinktis aukštiems žmonėms – važiavimas jus vargins.

Aukštaūgiams skirtas 650MT – jo sėdėjimo pozicija nevargina, o ir dinamika geresnė. Jei jums reikia motociklo tik miestui ir keliasdešimt kilometrų aplink jį, rinkitės 650NK. Tai kam tas 650GT? Klausimas, kuris neišėjo man iš galvos viso motociklo testo metu.

Nepaisant pozicionavimo, kaip iš dalies kelioninio motociklo, aš jį vis tiek laikyčiau miesto motociklu aptakesnėmis formomis ir galimybe, pakeitus sėdynę į patogesnę, leistis į neilgą kelionę. Ir dėl sportiškesnės išvaizdos jis gali savo pusėn patraukti tuos, kuriems nepatinka adventure sėdėsena.

P. S. Vienas labai didelis šio motociklo pliusas – dėl panašumo su Lietuvos kelių policijos tarnybos turimas „Yamaha FJR“ pagarba kelyje garantuota.

CFMOTO 650GT

  • Variklis 649,3 kub. cm
  • Maks.galia 60 AG
  • Maks. greitis 170 km/h
  • Maks. galia 60 AG esant 8 500 aps./min.
  • Sukimo mom. 56 Nm esant 7 000 aps./min.
  • Pavarų skaičius 6
  • Kaina 6 400 Eur

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų