Klausimą, kodėl tiek daug dalykų daroma atbulomis rankomis, komentuodamas naują eismo tvarką Vokiečių gatvėje, iškėlė sostinės gyventojas Justinas.
Nevykusiu nesusipratimu jis išvadino savivaldybės ir programavimo paslaugų įmonės „Devbridge Group“ idėją nutiesti specialią juostą įnikusiems į telefonus (apie tai daugiau – čia) bei pažymėjo, kad „ši idiotiška juosta“ lyg niekur nieko buvo nutiesta ant dalies dviračių tako.
Nepasivargino uždažyti
„Vienoje juostos pusėje dviračių takas pabandytas ištrinti: tarsi jo ten nebuvo, o Vilniaus gatve atvažiavusiems dviratininkams pasakoma FUCK OFF.
Kitoje pusėje net dviračių tako ištrinti nepasivarginta, tad nuo Rotušės atvažiavę dviratininkai kviečiami partrenkti į kelią nežiūrinčius (kokia ir yra juostos idėja) „mobiliuosius“, – socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje komentuoja Justinas.
„Rimtai? Idiotiškesnio sprendimo dar reiktų paieškoti“, – priduria gyventojas ir ironizuodamas dėkoja savivaldybei bei įmonei „Devbridge Group“, kuri Vilniui padovanojo „juodąją juostą“.
Į klausimus, kur Vokiečių gatvėje ir jos apylinkėse dėtis dviratininkams, 15min atsako Vilniaus miesto savivaldybės Susisiekimo dviračiais Vilniuje projekto vadovas Antonas Nikitinas.
Dviratininkams teks minti greta automobilių
„Dviratininkai galės važiuoti gatve, kurioje dabar galioja gyvenamosios zonos ženklas, taip pat ji paženklinta dviračiams draugiškos gatvės ženklais“, – aiškina jis.
Tačiau riedėti važiuojamąja Vokiečių gatvės dalimi, dviratininkams skirta specialia juosta, trukdo greta stovintys automobiliai.
A.Nikitinas pažymi, kad pagal Kelių eismo taisykles ten, kur nepaženklinta dviračių infrastruktūra, dviratininkai gali važiuoti pasirinktinai: gatve arba šaligatviu.
„Važiuodami šaligatviu, dviratininkai turėtų pasirinkti saugų greitį, o pro pėsčiuosius važiuoti artimu ėjimui greičiu“, – dėsto jis.
Pilkos juostos – „laikinos“
Atsakydamas į pastabas dėl nekokybiškai nutrintų dviračių takų juostų, A.Nikitinas tikina, kad trinti bandyta įvairiais būdais – nė vienas nepasiteisino.
„Dviračių juostas trinti nuo šaligatvio taip, kad nebūtų pažeista šaligatvio plytelės viršutinė dalis, bandyta įvairiais būdais, tačiau jie buvo nesėkmingi dėl įsigėrusių dažų sluoksnių: bandyta šveisti rankiniu būdu, smėliasrove, tačiau visi būdai yra itin mažai efektyvūs tiek laiko, tiek sąnaudų prasme. Todėl kaip laikinas sprendimas – šaligatviuose juostos yra uždažomos pilka spalva, kol šaligatviai bus pakeisti naujais“, – komentuoja jis.
A.Nikitino teigimu, pastaraisiais metais sostinėje senos dviračių juostos šaligatviuose buvo palaipsniui naikinamos ten, kur jos gana siaurus šaligatvius dalindavo perpus ir dėl jų esą neretai kildavo konfliktinių situacijų tarp dviratininkų ir pėsčiųjų.
„Tokios juostos pirmiausia buvo panaikintos Pilies gatvėje, kur dideli pėsčiųjų ir turistų srautai, taip pat Goštauto, Rūdninkų gatvėse, o šiemet suplanuota ištrinti arba uždažyti dar beveik 10 km senų dviračių takų ant šaligatvių“, – tvirtina Susisiekimo dviračiais Vilniuje projekto vadovas.
Juosta Rūdninkų gatvėje – vienkryptė
Žvilgtelėjus į uždažytą juostą Rūdninkų gatvėje, taip pat gali kilti klausimas, ar ja važiuoti galima, ar ne. Kitoje gatvės pusėje naujai nutiestas dviračių takas – vienkryptis, tad neaišku, kur riedėti nuo Rotušės link Pylimo gatvės minantiems dviratininkams.
„Kalbant apie Rūdninkų g. juostą – ji yra vienkrypčio judėjimo, link Rotušės. Nuo Rotušės dviratininkai turėtų važiuoti kartu su automobiliais“, – teigia A.Nikitinas.
„Įrengus juostą, gatvėje taip pat įrengti gyvenamosios zonos ženklai, ribojantys automobilių greitį iki 20 km/h“, – priduria jis.
Vilniaus savivaldybė anksčiau skelbė planuojanti šįmet nutiesti ir sutvarkyti apie 30 km dviračių takų.
TAIP PAT SKAITYKITE: Dviratininkai ne visada supranta, ką daryti įvykus eismo įvykiui