Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Chevrolet“ – jau daugiau nei 100 metų

Nauja – dažnai yra ne kas kita kaip pamiršta sena. Būtent ši patarlė pirmoji ateina į galvą paminėjus ketvirtojo pagal dydį automobilių prekinio ženklo pasaulyje „Chevrolet“ vardą, teigiama kompanijos pranešime spaudai.
„Chevrolet Aveo“
„Chevrolet Aveo“ / Gamintojo nuotr.

Viena vertus, kas nežino automobilizmo ikonomis tapusių amerikietiškų sportinių „Corvette“ bei „Camaro“, impozantiško dydžio visureigio „Suburban“, istorikų laikomo vienu iš pirmųjų visureigių automobilizmo istorijoje, ar klasikinių Holivudo filmų išpopuliarinto – vos ne bendriniu policijos automobilio atitikmeniu tapusio, šeštojo dešimtmečio modelio „Chevy Bel Air“?

Iš kitos pusės – nors „Chevrolet“ automobiliais Europoje buvo prekiaujama nuo pat 1924-ųjų, o jau 1925 m.  „varlyte“ pažymėti automobiliai buvo gaminami Belgijoje –„Chevrolet“ daugelio Europos automobilininkų buvo suvokiamas kaip tipiškai amerikietiškas modelis, vis dažniau Senojo Žemyno keliuose sutinkamas tik pastaruosius keletą metų.

Gamintojo nuotr./„Chevrolet Aveo“
Gamintojo nuotr./„Chevrolet Aveo“

2011-ieji – „Chevrolet“ šimtmečio metai

Garbingas jubiliejus, kurį praėjusiais metais atšventė „Chevrolet“ prekinis ženklas, nėra pats seniausias šiandieninėje automobilių pramonėje, tačiau išskirtinis jis yra jau vien todėl, kad tik labai nedaug ilgametę istoriją skaičiuojančių kompanijų pavyko ne tik išlikti bet ir išsaugoti reikšmingas pozicijas pasaulinėje rinkoje. Kaip bebūtų 1911-aisiais nutrūktgalvio Šveicarų kilmės lenktynininko ir Luiso Chevroleto ir amerikiečių verslininko Viljamo Duranto į pasaulį paleistas „Chevrolet“ prekinis ženklas paliko reikšmingą žymę pasaulinėje automobilizmo istorijoje. Tegul didžioji dalis „Chevrolet“ pasiekimų užfiksuota visuose pasaulio žemynuose, išskyrus Europą, tačiau net ir tais laikais, kai šie automobiliai buvo laikomi amerikietiška egzotika, nė vienam save gerbiančiam europiečiui automobilininkui aiškinti, kas yra „Chevrolet“, tikrai nereikėjo. Auksine varlyte pažymėti automobiliai buvo gerbiami ir vertinami.

2005-aisiais didžiausias pasaulyje automobilių gamintojas „General Motors“ priėmė strateginį sprendimą sugrįžti į Europos rinką. Nuo to laiko parduodamų automobilių apimtys kasmet reikšmingai augo, o ne itin sėkmingus modelius pakeitė visiškai nauji, jau spėję pelnyti pasaulinį pripažinimą modeliai, tokie kaip kompaktiškasis „Cruze“ (parduodamas nebe tik kaip tradicinis sedanas, bet ir universalo bei hečbeko kėbulu), mažieji „Aveo“ bei „Spark“, visureigis „Captiva“ bei vienatūris „Orlando“. Vien praėjusiais metais „Chevrolet“ pristatė 7 naujus modelius ar naujas, jau gaminamų modelių, modifikacijas, tuo tarpu šiemet prekybos salonus vasaros pabaigoje pasieks populiariojo „Cruze“ universalas bei geriausiai parduodamas viduriniosios klasės sedanas pasaulyje – „Chevrolet Malibu“. Be abejo, atskiro paminėjimo verti ir naujieji „Corvette Grand Sport Coupé“, kupė ir kabrioletas „Camaro“ bei didžioji naujiena – Europos metų automobiliu tapęs „Chevrolet Volt“.

Pastarieji keletas metų gerokai pakeitė naujų automobilių pirkėjų požiūrį į prekių ženklus. Be abejo, nenorime pasakyti, kad populiariausių prekinių ženklų įvaizdis nebevaidina reikšmingo vaidmens renkantis automobilį, bet iki šiol labai konservatyviai automobilius rinkęsi lietuviai vis dažniau atsigręžia ne tik į europietiškus ar japoniškus prekių ženklus. Šio reiškinio priežastis – labai paprasta. Pirkėjai spėjo įsitikinti, kad ne tik populiariausių prekiniu ženklų automobilių gamintojai gali pasiūlyti aukštą savo produktų kokybę.

Gamintojo nuotr./„Chevrolet Aveo“
Gamintojo nuotr./„Chevrolet Aveo“

Nedaug yra automobilių gamintojų, kurių modelių gamoje nėra nė vieno, pristatyto prieš 2009-uosius. „Chevrolet“ modeliai pasižymi ir specifiniu kainos ir kokybės santykiu: pavyzdžiui, vidutinės klasės sedano „Malibu“ pradinė kaina siekia vos 61 tūkst. Lt, o keturių durų nedidelio „Aveo“ – nuo 33 tūkst. Pastarasis gali pasigirti ir itin efektyviu dyzeliniu varikliu, kurio vidutinės degalų sąnaudos siekia vos 3,9 l/100 km. Tai – vienas geriausių rezultatų nedidelių sedanų tarpe.

Beveik visi šiuo metu „Chevrolet“ gamoje esantys modeliai (išskyrus „Spark“) turi penkias „EuroNCAP“ saugumo žvaigždutes, o „Aveo“ net pripažintas saugiausiu savo klasės automobiliu Europoje.

Praėjusiais metais nudžiuginęs net septyniomis naujienomis, „Chevrolet“ ir šiemet nemažina tempo. Pirkėjams jau pristatytas populiariausias viduriniosios klasės modelis pasaulyje „Malibu“, jau netrukus prekybos salonuose pasirodys itin laukiamas Europos pirkėjų stilingasis „Cruze“ universalas, be to – naujieji „Cruze“ ir „Aveo“ jau šių metų rudenį bus pradėti komplektuoti su unikaliomis elektroninės pramogų įrangos valdymo sistemomis „MyLink“, leidžiančiomis visiškai integruoti daugelio naudojamo išmaniojo telefono funkcijas automobilyje. Sistema pateiks išmaniajame telefone esančią informaciją arba suteiks galimybę valdyti kai kurias telefono funkcijas liesti jautriu, aukštos raiškos spalvotu, septynių colių įstrižainės ekranu.

Rudenį vyksiančioje Paryžiaus automobilių parodoje „Chevrolet“ pristatys ir visiškai naują nedidelį visureigį „Trax“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų