Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

„Citroën“ nori vėl drebinti automobilių pramonę – neleis pamiršti vieno „19_19“ dizaino elemento

„Citroën“ markė kadaise buvo garsi savo inovacijomis ir drąsa. Kompanija nebijojo būti pirmoji, todėl su kiekvienu nauju modeliu stengėsi pristatyti ką nors visiškai naujo. Kai kurie iš šių sprendimų pasiteisino, kiti – buvo pastumti į šalį. Dažnas markės gerbėjas mano, kad „Citroën“ prarado tą kadaise turėtą charakterį, tačiau galbūt metas prie jo sugrįžti? Koncepcija „19_19“ rodo, kad „Citroën“ ruošiasi tai padaryti.
Citroën 19_19 – elektromobilis su 100 kWh baterijomis galės įveikti net 800 km.
Citroën 19_19 – elektromobilis su 100 kWh baterijomis galės įveikti net 800 km. / Gamintojų nuotr.

Apie kokią drąsą kalbame? „Citroën DS“ yra vienas iš pažangiausių visų laikų automobilių. Kai kiti gamintojai į priekį judėjo po žingsnelį, „Citroën“ nusprendė atlikti šuolį. Ir tai tebuvo pradžia – vėliau „Citroën“ eksperimentavo visur – pristatė vairą su nejudančia centrine dalimi, iki tol nematytą būgninį spidometrą, įmantrią vairo stiprintuvo sistemą ir daug kitų inovacijų. Gegužę „Citroën“ pristatė naują radikalų koncepcinį automobilį „19_19“. Jo dizainas yra toks futuristiškas ir drastiškas, kad galite neabejoti – šis elektromobilis serijinės gamybos modeliu netaps. Tačiau „Citroën“ vieną jo dizaino elementą nori išsaugoti – ratus.

„Citroën 19_19“ – tai žvilgsnis į ateitį. Tai – elektromobilis su 100 kWh baterijomis, keturiais varomais ratais (kiekviena ašis turi savo variklį), 340 kW galia ir 800 Nm sukimo momentu. Tai nėra sportinis automobilis, tačiau 100 km/h pasiekia per mažiau nei 5 sekundes. Iš tikrųjų, „Citroën“ 19_19 būtų skirtas aktyviems, daug keliaujantiems žmonėms. Tai – universalus ateities automobilis, kuris galėtų retkarčiais važiuoti ir be vairuotojo įsikišimo, o kartais taptų bekele riedančiu nuotykių automobiliu.

„Citroën 19_19“ dizainas atrodo išties įspūdingai – jis yra artimesnis mėnuleigiams iš fantastinių filmų nei šiandieniniams kasdieniniams automobiliams. Kėbulas su didžiuliais langais tarsi kabo tarp įspūdingo dydžio ratų. „Citroën“ teigia, kad „19_19“ vidus yra įrengtas itin prabangiai ir patogiai – įkvėpimo semtasi iš jaukių namų svetainės.

Gamintojų nuotr./CL-19.021.009-Už didžiulių durelių – erdvus, tylius ir patogus salonas
Gamintojų nuotr./CL-19.021.009-Už didžiulių durelių – erdvus, tylius ir patogus salonas

Koncepcinis elektromobilis turi ilgus, vientisus, per visą automobilio plotį išsitiesusius žibintus. „Citroën 19_19“ atrodo išties įspūdingai, tačiau tai yra važiuojantis automobilis – žurnalistams netgi buvo leista juo pasivažinėti. Tačiau, kaip su tokiais drastiškais koncepciniais automobiliais nutinka nuolat, „19_19“ gamyklos konvejerių nematys. Kita vertus, galbūt kai kurios detalės galėtų būti perkeltos į masinės gamybos automobilius?

„Citroën“ atskleidė, kad didžioji šio automobilio dalis buvo kuriama galvojant apie 2030-uosius. Iki to laiko pasikeis viskas ir apie šią koncepciją būsime pamiršę. Na, apie didžiąją jo dalį – „Citroën“ galvoja šiuos įspūdingus ratus rinkai pristatyti anksčiau.

„Citroën 19_19“ dėvi 30 colių ratlankius su 255/30 padangomis. Ratų dizainą specialiai šiai koncepcijai sukūrė „Goodyear“. Ratų dizainui buvo keliami aiškūs tikslai – automobilis turi atrodyti tarsi kapsulė, riedanti ant keturių visiškai nepriklausomų rutulių. Tokį įspūdį sustiprina ir padangas dengiantys sparnai. „Goodyear“ taip pat pasistengė, kad nesimatytų ribos tarp padangos ir ratlankio – guma dengia metalinę ratlankio atbrailą, o šią sąsają maskuoja ir pasirinkta spalvų gama. Šis sprendimas, beje, padeda sumažinti ir padangų keliamą triukšmą.

Juodai-mėlynų ratlankių centrinė dalis su „Citroën“ logotipu nesisuka – ji visada išlieka tokioje pačioje orientacijoje, kaip „Rolls-Royce“ ratlankių ar kai kurių „Citroën“ vairų atveju. „Citroën“ ir „Goodyear“ akivaizdžiai skyrė nemažai laiko šiems ratams, tačiau kam? Juk panašią iliuziją buvo galima sukurti ir pigiau, turint omenyje, kad tai – tik vienintelis prototipas.

Gamintojų nuotr./30 colių ratlankiai nėra tik tolima svajonė – Citroën norėtų tokius matyti ant ateinančių savo modelių
Gamintojų nuotr./30 colių ratlankiai nėra tik tolima svajonė – Citroën norėtų tokius matyti ant ateinančių savo modelių

Iš tikrųjų, kaip atskleidė Autocar.co.uk, „Citroën“ svarsto šių ratų pagrindu sukurti naujos kartos ratus savo modeliams. Milžiniški 30 colių ratlankiai atrodo kaip prasta idėja? Iš tikrųjų, tai yra net labai gera idėja – dideli ratai turi daugybė pranašumų:

  • dideli ratai leidžia padidinti automobilio prošvaistą per daug nemodifikuojant važiuoklės;
  • tokio dydžio ratlankiuose patogiai telpa elektros varikliai;
  • siauros padangos yra aerodinamiškesnės;
  • tai galėtų būti naujas dizaino elementas, labai traukiantis dėmesį ir leidžiantis pereiti prie visiškai kitokios automobilio formos.

Žinoma, yra ir trūkumų – automobilis su didesniais ratais įprastai nėra toks patogus. „Citroën“ tai suvokia – kompanijos įvaizdis buvo sukurtas labiausiai kreipiant dėmesį į automobilių komfortą. Būtent todėl ir buvo pasitelkti „Goodyear“ inžinieriai, kurie užtikrino, kad didesni ratai nepakenks važiavimo kokybei.

Kada galėtume išvysti tokius ratlankius ant masinės gamybos modelių? Sunku pasakyti, tačiau greičiausiai pirmiausia pasirodys šiek tiek mažesni, bet vis tiek labai aukšti ir siauri ratai. Xavieras Peugeotas, „Citroën“ gamybos vadovas, žurnalistams sakė – „Ateinantiems metams mums reikia naujų siluetų“. Panašu, kad tai bus nauji didžiuliai ratai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos