Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

„CityBee“ – šešeri: kaip keitėsi Lietuvos gyventojų elgesys?

Automobilių dalijimosi paslauga „CityBee“ švenčia savo šeštąjį gimtadienį, rašoma pranešime. Kaip šios paslaugos atsiradimas keitė vairuotojų įpročius?
„City Bee“ automobiliai
„City Bee“ automobiliai / Pauliaus Gvildžio nuotr.

„Pradėjome nuo 35-ių automobilių, o dabar jų – daugiau nei 500. Džiugu pastebėti tai, kad keičiasi Lietuvos visuomenės įpročiai. Dalijimosi ekonomikos paslaugos tampa vis populiaresnės, o žmonėms tampa svarbūs ekologiški sprendimai“, – kalbėjo „CityBee“ vadovas Lukas Yla.

Įkvėpimas – nuosavas automobilis nenaudojamas 90 proc. laiko

Bendrovės nuotr./„CityBee“ nuomos ir antrą „Porsche“.
Bendrovės nuotr./„CityBee“ nuomos ir antrą „Porsche“.

Pasak „CityBee“ vadovo, automobilių dalijimosi platformos kūrimą prieš šešerius metus įkvėpė miesto spūstys ir augančios automobilių kainos. „Gatvės kimšosi, automobilių daugėjo, o juk toks brangus pirkinys kaip nuosavas automobilis prastovi nenaudojamas bent 90 proc. laiko. Įvertinę ir pamatę, kad Vakaruose taip pat vis labiau plinta automobilių dalijimosi tendencijos, nusprendėme įgyvendinti „CityBee“ idėją“, – kalbėjo L. Yla.

Pasak L. Ylos, „CityBee“ veiklos pradžia nebuvo lengva. „Juk tada kūrėme revoliucinę, Lietuvoje dar nematytą paslaugą – trumpalaikę automobilio nuomą per mobiliąją programėlę. Tada ji veikė sudėtingiau – automobilius buvo galima rezervuoti tik skambučiu, pasirašyti popierinę sutartį ir ją atsiųsti paštu, o automobilį paimti ir palikti tik vos keliose vietose Vilniuje“, – kalbėjo L. Yla.

„Dabar viskas kur kas paprasčiau – keliais mygtuko paspaudimais per mobiliąją programėlę galima pasirašyti sutartį ir rezervuoti automobilį, o galiojantį vairuotojo pažymėjimą susieti, naudojantis veido identifikavimo sistema, – komentavo L. Yla. „Vis dėlto daug kam tokia paslauga vis dar yra naujovė ir kelia daug klausimų, todėl mūsų klientų aptarnavimo centras veikia visą savaitę 24 valandas per parą.“

Miestai suinteresuoti: pakeičia iki 12 nuosavų automobilių

Automobilių dalijimosi paslaugos populiarumą lėmė ir tai, kad miestams rūpi, kaip išspręsti spūsčių ir taršos problemas. „Įvairios automobilių dalijimosi paslaugos veikia Europos, Amerikos, Azijos miestuose ir jungia daugiau nei 70 tūkst. automobilių pasaulyje. Buvo apskaičiuota, kad vienas automobilių dalijimosi paslaugos automobilis gali pakeisti vidutiniškai nuo 7 iki 12 nuosavų automobilių mieste ir taip sukurti ekologiškesnę infrastruktūrą bei sveikesnę aplinką. Tad patys miestai dažnai palaiko automobilių dalijimosi idėjas ir skatina jų kūrimąsi“, – kalbėjo „CityBee“ vadovas.

„CityBee“ „Fiat Fullback“
„CityBee“ „Fiat Fullback“

L. Yla pastebi, kad per šešerius metus pasikeitė ir vartotojų ratas. „Žinoma, pirmieji paslaugą išbandė, jauni, inovatyvūs miesto žmonės. Dabar matome, kad dominuoja vyresni – 30–50 metų naudotojai. Keičiasi ir naudojimosi scenarijai. Iš pradžių automobiliai buvo naudojami tik trumpoms kelionėms mieste, o dabar žmonės juos renkasi ir kelionėms į oro uostą, ilgoms kelionėms po Lietuvą ar net savo kroviniams pervežti. Šiuo metu jau pastebima tendencija, kad vartotojai renkasi „CityBee“ ir kaip antro šeimos automobilio alternatyvą“, – kalbėjo L. Yla.

Keičiasi mentalitetas

Anot L. Ylos, veiklos pradžioje komanda susidūrė su daug skeptiškų reakcijų. „Dominavo nuomonė, kad neva lietuviai nesaugo svetimų daiktų, todėl mūsų automobiliai ilgai neišsilaikys. Taip pat, kad automobilis Lietuvos gyventojui – būtinas, prestižinis pirkinys, todėl juo nesidalys. Tačiau panašu, kad paneigiame abu mitus. Šiuo metu „CityBee“ paslaugomis Vilniuje, Kaune ir pajūrio miestuose naudojasi daugiau nei 120 tūkst. žmonių. Absoliuti dauguma jų prižiūri automobilius kaip savus, informuoja mus apie bet kokius nesklandumus, papildo automobilio degalų baką, palieka juos švarius ir tvarkingus. Žinoma, pasitaiko įvairių asmenų, kurie negerbia nei aplinkinių, nei kitų turto. Tačiau chuliganiškai vairuojančius asmenis blokuojame – siekiame, kad paslauga sietų bendruomeniškus ir kitus kelyje gerbiančius asmenis“, – kalbėjo L. Yla.

„CityBee“ šiuo metu yra didžiausias automobilių dalijimosi operatorius Rytų Europoje. „Manau, kad automobilių dalijimasis – tai vakarietiško ir pažangaus požiūrio ženklas, ir džiaugiuosi, kad tai prigijo Lietuvoje. Smagu matyti užsieniečių, atvyksiančių į Lietuvą, reakcijas – kad ir, pavyzdžiui, kaimynai estai nuolat stebisi tokia platforma ir jos populiarumu čia, mat pas juos tokios paslaugos nėra“, – pasakojo L. Yla.

Dvigubins automobilių skaičių ir pristatys naujų priemonių

Pasiteiravus, ką paslauga planuoja ateityje, L. Yla užtikrintai atsako – plėsimės. „Planuojame per ateinančius metus padvigubinti automobilių skaičių iki 1 000. Taip pat plėsti ir kitų transporto priemonių tinklą – Kaune ir pajūryje veikia „CityBee“ dviračių dalijimosi paslaugos, o ateityje galbūt pristatysime ir kitas transporto priemones“, – planais dalijosi L. Yla.

Šiuo metu įmonės automobilių parke yra daugiau nei 500 automobilių, kuriais galima naudotis Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Neringoje, Palangoje ir Gargžduose. Didžiausią automobilių parko dalį sudaro nauji (iki 2 metų) automobiliai, tarp kurių daugiausia „Toyota“, „Volkswagen“, „Fiat“, „Mini“ gamintojų modelių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos