Jie dar kartą labai aiškiai atskleidė Europos Komisijos ir Europos Sąjungos šalių reikalavimų efektyvios priežiūros trūkumus.
Bandant 165/70 R 14 dydžio žiemines padangas 80 km/val. greičiu važiuojančio automobilio, ant kurio buvo sumontuotos Europos Sąjungos sukibimo ant šlapios dangos C ženklinimu įvertintos „Continental ContiWinterContact TS 850“ padangos, stabdymo kelias ant šlapios dangos buvo 36,2 m. Tuo tarpų blogiausią rezultatą parodžiusio automobilio su Azijos gamintojo padangomis stabdymo kelias buvo bauginantys 49,6 metrai, nors padangos buvo pažymėtos tuo pačiu C įvertinimu.
„Šis šokiruojantis pavyzdys, kai stabdymo kelias toje pačioje kategorijoje ant šlapios kelio dangos skyrėsi daugiau kaip 13 metrų, nėra pirmasis toks atsitikimas padangų pramonėje“, – komentavo Christianas Koetzas, Lengvųjų ir komercinių automobilių padangų EMEA regiono „Continental“ vadovas, taip pat Europos padangų ir gumos gamintojų asociacijos ETRMA prezidentas.
„Bet dabar pribrendo laikas už šiuos nuolatinius pažeidimus skirti baudas, siekiant atgrasyti nuo tokių klaidinančių vertinimų. Kitokiu atveju Europos Sąjungos gamintojai atsiduria nepalankioje padėtyje Europoje galiojančių reikalavimų atžvilgiu, o tuo negali būti suinteresuoti įstatymų leidėjai“.
„Continental“ vėl primygtinai reikalauja, kad vietoje nuolatos patvirtinamų naujų reglamentų, tiek Europos Komisija, tiek ir Europos Sąjungos valstybės galiausiai įsipareigotų sukurti veiksmingą rinkos priežiūros sistemą. „Valstybėse ir regionuose priimama vis daugiau padangų naudojimą apibrėžiančių įstatymų“, – sako ponas Koetzas. „Bet jei tokie pažeidimai būtų vertinami griežtomis nuobaudomis, gamintojams atsirastų nuolatinė motyvacija laikytis žaidimo taisyklių“.
Savo nuomonę pareiškė ir didžiausio padangų pardavėjo Lietuvoje „Egzotika“ vadovas Rokas Lipeikis: „Kuo „perauti“ automobilį kai žiemos išvakarėse prisireikia pakeisti senas ir sudilusias padangas, vairuotojai dažniausiai spręsdavo atsižvelgdami į tris dalykus: autoritetą turinčių bičiulių patarimus, pardavėjų–konsultantų rekomendacijas ar nepriklausomų ekspertų skelbiamas išvadas po kasmet rengiamų palyginamųjų bandymų. Prieš trejetą metų ES politikų užmojo į pagalbą pasiūlyti dar vieną „suflerį“ – standartizuotą padangų žymėjimą ir skirstymą į 7 klases. Ilgą laiką dėl to niekas pernelyg nesuko galvos, tačiau šį rudenį įsiplieskęs konkurencinis karas tarp padangų prekeivių apnuogino didžiausias pastarosios naujovės ydas.
Kaip ne kartą buvo perspėję šios automobilių verslo srities specialistai, ES etikečių reikšmės gali būti tam tikras pagalbininkas renkantis vasarines padangas, tačiau bandymai remiantis ta pačia metodika klasifikuoti žiemines padangas yra visiškas nesusipratimas. Problema glūdi pačioje padangų testavimo metodikoje, skirtoje tik vasariniams mašinų „apavui“. Palyginti aukštoje (2–20 C) temperatūroje matuojant stabdymo kelio ilgį, daugeliu atvejų gaunami visiškai kitokie rezultatai, nei tą patį pratimą kartojant realiomis žiemiškomis sąlygomis.“