Paskutinį kartą rimtesnė pažintis su „Dacia“ buvo 2014 metais, kuomet teko bandyti padidinto pravažumo „Duster“ modelį, palikusį gero automobilio įspūdį. Automobilio, kuris gali tapti puikiu draugu kasdienių darbų sūkuryje.
Praėjus daugiau nei dvejiems metams keliai su „Duster“ visureigiu ir vėl susikirto vingiuotuose ir per kalnus besidriekiančiuose Kroatijos keliuose.
Į šalia Adrijos jūros įsikūrusį šios šalies miestą Šibeniką „Dacia“ sukvietė įvairų šalių žurnalistus ir čia pristatė visą puokštę savo naujovių. Kartu su automatinę greičių dėžę gavusiu „Duster“ čia buvo atvežti ir kiti „Dacia“ šeimos nariai: mažylis „Sandero“, krosoveris „Sandero Stepway“, sedanas „Logan“ bei universalas „Logan MCV“. Iš viso buvo išrikiuoti ir bandymams paruošti net 27 „Dacia“ automobiliai.
Žinoma, pagrindine visų naujovių žvaigžde galima laikyti atnaujintą „Sandero Stepway“ – būtent jam teko garbingiausia ekspozicijos vieta. Šis automobilis buvo itin paklausus ir visiems įdomus, nes testų metu su kitais žurnalistais sunkiai pavyko pasidalyti septyniais šių modelių vienetais. Aikštelėje jiems nuobodžiauti neteko – kas nors vis suko ir suko su jais kilometrus nuostabiais Kroatijos keliais, kuriuose ne sezono metu buvo itin mažai eismo. Įveikus 300 km atstumą su skirtingais automobiliais, akimirkomis atrodė, kad tame regione galbūt niekas negyvena. Automobilių bandymams tokios sąlygos buvo idealios, nes praktiškai nereikėjo temptis iš paskos lėtai važiuojančio sunkvežimio ar autobuso bei svarstyti apie lenkimo galimybes vingiuotuose keliuose. Čia dažniau kelyje sutikdavai kitą „Dacia“ modelį iš bandymų stovyklos negu kokį kitą automobilį.
„Dacia“ modelių bandymai šioje šalyje buvo surengti neatsitiktinai. 2004 metais Kroatijoje nupirktas „Logan“ modelis buvo pirmasis „Dacia“ automobilis, parduotas už Rumunijos ribų. O iš viso nuo 2004 metų pasaulyje važinėja net 4 milijonai „Dacia“ automobilių. Vien 2016 metais iki spalio mėnesio gamintojas pardavė daugiau nei 477 000 automobilių. „Dacia“ tikisi, kad atnaujinti modeliai dar labiau padidins rekordiniais tapusius pardavimus.
Kas naujo?
„Sandero“, „Sandero Stepway“, „Logan“ bei „Logan MCV“ į Kroatiją atvyko visiems parodyti savo naują išorės stilių ir vidaus dizainą, o „Duster“ modelis prašyte prašėsi išmėginti pirmą kartą šiame modelyje siūlomą dviejų sankabų, 6 laipsnių automatinę transmisiją EDC. Dvejais ratais varomas „Duster“ su dyzeliniu varikliu šią dėžę gavo dėl savo populiarumo, kad jo pirkėjai turėtų dar daugiau pasirinkimo galimybių. O visa technologija buvo adaptuota iš „Renault“.
Pirmi keturi išvardyti modeliai savo atsinaujinimus jau buvo pademonstravę 2016 metų spalio mėnesį vykusioje Paryžiaus automobilių parodoje.
Pagrindinis šių „Dacia“ modelių atsinaujinimas labiausiai pastebimas priekinėje dalyje, kur atsirado naujo stiliaus radiatoriaus grotelės, atnaujinti priekiniai LED dienos žibintai su keturių švytinčių elementų kombinacija. Tai tapo „Dacia“ automobilių vizitine kortele. Dar buvo atnaujintas ir priekinis buferis. Gale taip pat pasikeitė buferis ir žibintai, kurie irgi įgijo keturis švytinčius elementus.
Automobilių viduje atsidaro naujos apdailos bei nauji medžiaginiai apmušalai.
Negana to, „Dacia“ dar pristatė ir naują benzininį variklį SCe75 su 75 AG ir 97 Nm galia. 1,0 litro 3 cilindrų variklis tapo 10 procentų ekonomiškesnis ir mažiau teršiantis aplinką už savo pirmtaką 1,2 litro agregatą su 75 AG.
Komfortiškas „Logan“ sedanas
15 valanda. Už lango šviečia saulė. Ore temperatūra – +12°C. Su kolega iš Lietuvos čiumpame atnaujintą „Dacia Logan“ sedaną su dyzeliniu 1,5 litro dCi 90 varikliu, turinčiu 90 AG bei 220 Nm galią, ir pasileidžiame į 83 km „Dacia“ atstovų paruoštą maršrutą, besidriekiantį tiesiais keliais, kertančiais įvairias gyvenvietes, bei vingiuotais kalnų keliais, kurie tai kyla, tai leidžiasi, tai staigiai sukasi, tai vėl sukasi ir vėl kyla. Kalbant ralio fano žodžiais, tai būtų nuostabus asfaltinis greičio ruožas, kuriame būtų ką veikti ir kojoms, ir rankoms.
„Logan“ sedano ralio režimu čia tikrai nepavaikysi, nes automobilis sukurtas ne tam.
Kopiant į kalnus šiuo automobiliu greičio pedalas ne kartą buvo prisispaudęs prie grindų, 180 laipsnių posūkyje vieną kartą vos vos cyptelėjo ratai, leidžiantis nuokalnėse stabdžiai neperkaito, vairas nuolat sukosi rankose pačiais įvairiausiais kampais aplink savo ašį.
Tokie keliai tiesiog tobuli automobilio testams, nes juose išryškėja visos stipriosios ir silpnosios automobilio savybės, o vairuotojas pajunta vairavimo malonumą.
Taigi, kaip čia pasirodė „Logan“? Dyzelinis variklis dirba gana tyliai – jo garsas nepatenka į saloną. Tačiau automobilio garso izoliacija prasta ir viduje itin girdimas vėjo ir ratų keliamas triukšmas.
Iš pradžių, prisilietus prie vairo, jis atrodo kiek sunkokas, bet ilgainiui rankos prie jo pripranta, tačiau agresyviau įveikiant posūkius vairo mechanizmas į ratus ne visai tiksliai perduoda vairuotojo komandas. Važiuojant ramiai tai visiškai neatkreipia dėmesio, tačiau agresyvesnį vairavimo stilių mėgstantis vairuotojas greitai pastebės, kad automobilis jo neklauso. Taip pat dar reikėtų paminėti ir prastą šoninį sėdimosios dalies prilaikymą – staigiuose posūkiuose labai norėjosi, kad „Logan“ turėtų „Recaro“ sėdynes.
Nustebino gana komfortiškai dirbanti „Logan“ važiuoklė, kuri gerai sugeria kelio nelygumus. Kai kur pasitaikė asfaltinio kelio „tarkų“, kurias automobilis įveikė tolygiai ir be jokių žinių kūnui apie prastoką atkarpos būklę. Važiuojant žvyro danga ar per kelio sujungimus buvo girdimi garsai galinėje pakaboje.
Su mechanine 5 laipsnių greičių dėže suporuotas variklis maršruto pabaigoje rodė 5,9 litro vidutines degalų sąnaudas, tačiau važinėjant Lietuvos keliais jos turėtų būti gerokai mažesnės. Kroatijoje buvo daug vietų, kur į kalnus iš po posūkių teko kilti stipriau numynus akceleratorių ir dažnai perjunginėti pavaras. Važiuojant 90–100 km/val. greičiu lygiomis vietovėmis, panašiomis į mūsų šalies kelius, momentinės degalų sąnaudos svyravo apie 4 litrus.
Kalbant apie „Dacia Logan MCV“ universalą – prie viso to dar reikėtų paminėti ir didelį bagažo skyrių, kuris gaunamas už mažą kainą. Universalo bagažinėje galima sutalpinti 573 litrus krovinių, o nulenkus galines sėdynes ši erdvė išauga iki 1680 litrų.
Automatinis „Duster“
Pagrindinė „Duster“ naujovė – automatinė dviejų sankabų, 6 pavarų greičio dėžė. Ją išbandyti leidomės taip pat tuo pačiu 83 km maršrutu, kur buvo pačių įvairiausių kelio atkarpų, leidusių įvertinti naujo mechanizmo darbą.
Mokykloje mokytojas taip namų darbus paruošusiam mokiniui, kaip kad „Dacia“ suporavo naują EDC dėžę su dyzeliniu 1,5 litro dCi 110 varikliu, parašytų devynetą su itin riebiu pliusu.
Šis mechanizmas tikrai labai gerai paskirstė visus 110 „arklių“ ir 250 niutonų į priekinius varomuosius „Duster“ ratus.
Tiesą sakant, prieš pradedant važiuoti šiuo automobiliu, maniau, kad jo automatinė greičio dėžė veiks kaip nors „kreivai“. Tačiau tuose puikiai automobilio galimybes atskleidžiančiuose kalnų keliuose „Duster“ EDC dėžė buvo itin prognozuojama, teisingai „parinkinėjo“ pavaras tiek nuokalnėje, tiek įkalnėje. Ši pavarų dėžė neapvylė ir tokiose situacijose kaip lekiant nuo kalno, greitai stabdant ir staigiai visiškai susukus vairą į kurią nors pusę bei iškart po posūkio vėl spaudžiant greičio pedalą iki dugno kylant į stačią įkalnę. Kad ir kaip buvo provokuojama dėžė, ji vos vienoje vietoje akimirką ilgiau buvo „užstrigusi“ – siūlyti antrą ar trečią pavarą, kai po staigaus posūkio iškart ėjo labai stati įkalnė. Faktas tas, kad tokiuose kelių ruožuose kitos tokio tipo greičių dėžės imtų trūkčioti ir nežinotų, kurią pavarą įjungti.
Taigi prieš važiavimą iš anksto susikurta neigiama pozicija labai greitai transformavosi į labai teigiamus vertinimus. Be to, „Duster“ EDC transmisija leidžia visiškai pasitikėti automobiliu prieš juo atliekant lenkimą. Nebus taip, kad nuspaudus akceleratorių automobilio variklis rėks ir nevažiuos, o jums nepavyks pabaigti pradėto lenkimo manevro. Taip, šis automobilis nėra sprinteris, tačiau lenkimo metu tinkamai parinkta pavara – nuostabus dalykas.
Galbūt greičių dėžei būtų galima duoti tik tokią pastabą, kad automatinio pavarų perjungimo metu jaučiama, lyg pavaros būtų perjungiamos įsikišant sankabos pedalui, bet tai nevargina ir netrukdo važiuoti tolygiai. Automobiliui greitėjant nėra „duobių“ – viskas vyksta elastingai, greičių dėžė užtikrina nepertraukiamą variklio trauką varantiesiems ratams.
Litrinis „Sandero“
Atnaujintas „Dacia Sandero“ buvo sukomplektuotas su naujuoju 1,0 litro, trijų cilindrų ir 75 AG varikliu, kurio galia į priekinius varomuosius ratus perduodama per mechaninę 5 pavarų greičio dėžę.
Kadangi variklio darbinis tūris mažas, todėl važiuojant jautėsi vangus jo reagavimas į stipresnį akceleratoriaus spaudimą bei sukimo momento trūkumas, o pavaros gana ilgos. Važiuojant ramiai miesto režimu – viskas vyksta puikiai, tačiau šis variklis tikrai negali pasigirti puikiomis dinaminėmis savybėmis. Iš tikrųjų, tai to net neverta iš jo reikalauti. Tiesiog jis yra skirtas ekonomiškam judėjimui mieste. Gamintojas deklaruoja, kad vidutinės degalų sąnaudos yra 5,3 l/100 km, o išmetamas CO2 kiekis mažesnis nei 120 g/km.
Važinėjimas kalnuotose vietovėse „litriniam“ „Sandero“ nebuvo pats maloniausias iššūkis, varikliui teko stipriai padirbėti, o už tai jis pareikalavo ir daugiau degalų. Su tokiu automobiliu geriausia būtų sukiotis ankštose miesto gatvėse.
Dailiai nulietas „Sandero Stepway“
Galiausiai į rankas pakliuvo ir atnaujintas „Dacia Sandero Stepway“, kuriuo buvo įveiktas vaizdingas 100 km maršrutas, besidriekiantis ir lygumomis, ir pačių įvairiausių vingių išraitytais keliais.
Prieš tai išbandžius kitus tris „Dacia“ modelius – tapo aiškus šio gamintojo automobilių veidas, kurį dar kartą patvirtino ir „Sandero Stepway“, aprūpintas 0,9 litro TCe 90 benzininiu varikliu su 90 AG ir mechanine greičių dėže.
Dailiai nulietas rumuniškas krosoveris pasižymi ekonomiškumu, gerai dirbančiu varikliu, prasta garso izoliacija, tokiu pat kaip ir „Logan“ skiltyje minėtu vairo mechanizmu. Kaip ir kituose „Dacia“ modeliuose, taip ir čia naudojamos pigios interjero detalės, tačiau ranka jas liesti malonu, jos nėra šiurkščios.
Saloną pagyvina naujos plastikinės apdailos, naujo dizaino pavarų perjungimo svirtis. Rankose itin gerai prilipo keturių stipinų „Sandero Stepway“ vairas – jis tikrai patogesnis ir maloniau liečiamas, palyginti su kitais bandytais „Dacia“ modeliais. Visi prietaisai išdėstyti patogiai, mygtukais niekas neperkrauta. Centrinėje konsolėje įtaisytas multimedijos ekranas, per kurį transliuojamas ir galinės vaizdo kameros perduodamas vaizdas, kuomet važiuojama atbulomis.
Dar verta paminėti ir tai, kad atnaujintame „Sandero Stepway“ langų pakėlėjai iš centrinės konsolės buvo perkelti ant durelių vidinių skydų, o vairuotojo sėdynė gavo porankį dešinei rankai. Smulkmenos, bet malonios.
Patrauklūs automobiliai už gerą kainą
Išbandęs skirtingus „Dacia“ modelius supranti tik vieną dalyką, kad kaina atitinka kokybę, o pasaulyje parduotų automobilių skaičius įrodo, kad žmonėms labai reikia tokių pigiai kainuojančių darbinių „arkliukų“, kurie pasižymi praktiškumu ir ekonomiškumu. Tampa aišku, kodėl šie automobiliai yra sukurti būtent taip, o ne kitaip, bei kodėl jie gauna tekste paminėtas pastabas.
Nors automobiliai ir pigūs, tačiau verta pagirti gamintoją, kad jis vis stengiasi sukurti kuo geresnį produktą, pasiūlyti įvairias naujoves ir technologijas. O svarbiausia, kad visų atnaujintų modelių kainos neišaugs ir jos prasidės vos nuo keturženklės sumos, kaip kainuoja ir pirmtakai. Atnaujinti modeliai į pardavimo salonus atriedės 2017 metų pavasarį.
„Dacia“ turi aiškią politiką, kuri nesikeičia jau daugiau negu dešimt metų. Rumunai gamina patrauklius automobilius, kurie užtikrina tikrą vertę už sumokamus pinigus. Tai leidžia gamintojui kasmet didinti pardavimus įvairiuose pasaulio regionuose, o žmonėms džiaugtis turint gerą pagalbininką už mažus pinigus.