CMF-B platforma, ant kurios surinkti „Sandero“ ir „Logan“ modeliai, yra „Dacia“ B ir C segmento modelių strategijos pagrindas. „Dacia Jogger“ ilgis siekia 4,55 m. Tai padaryta, kaip jau minėjau, prailginus platformą.
„Dacia“ pigumo paslaptis
„Dacia“ pastaruoju metu stebina ne tik dizaino atsinaujinimais bei praktiškais sprendimais, tačiau ir nedidelėmis automobilių kainomis. Mažesnės savikainos gamintojas pasiekia nedėdamas į automobilį to, kas nebūtina. Todėl buvo dienų, kai tikrai vidutinės komplektacijos „Duster“ (varomą priekiniu tiltu) buvo galima įsigyti už 15-16 tūkst. Eur.
Štai pavyzdys. Pripažinkite, kad ne kartą teko gatvėje matyti „premium“ klasės visureigio vairuotoją, laikantį išmanųjį telefoną prie ausies... Tai – tarsi įrodymas, kad labai dažnai pinigus mokame ne už funkcijas, o tik už automobilio vardą. Kam reikia mokėti tūkstančius eurų už multimedijos paketus, kurių nenaudojame? Kam reikalingas mokestis už automobilinių žemėlapių atnaujinimą, jei šią funkciją pigiau grybo (šis žodis šiame straipsnyje dar nuskambės) atlieka „Waze“, „Google Maps“ ir kitos panašios programėlės, kurias nesunku už dyką integruoti į automobilį tiesog atsisiunčiant į telefoną „Dacia“ programėlę?
Kai naudotų ar naujų automobilių pirkėjai diskutuoja apie jėgaines ir būtinai nori 200 AG, vėl kyla klausimas, ką jie su tais „arkliais“ darys? Lenktyniaus gatvėse? Na ne. Važiuos greitkeliu arba automagistrale 130 km/val.? Na, gal, bet tai vyks labai retai. Be to, kas sakė, kad greitkeliui nepakanka 110 AG išvystančio variklio? O jei jis dar ir ekonomiškas, nes gali važiuoti ir benzinu, ir suskystintomis dujomis? Turbūt supratote, kad kalbu apie „Renault“ grupės mažesnį brolį „Dacia“, kuris vengia perteklinių dalykų. Taip, tai nėra prestižinė markė. Taip, joje ne tik dėl ant stogo sumontuotų „ragų“ labiau girdimas vėjas. Bet, pripažinsiu, šio gamintojo sprendimai įdomūs ir netradiciniai, o kainodara stebina gerąja prasme.
Kas tas „Jogger“, iš ko jis padarytas
Iš esmės rinkoje neliko šeimyninių automobilių, nes masinis pirkėjas (bent jau Rytų Europoje) vis dar serga krosoverių liga. Daugelis automobilius vertina ne pagal vidaus erdvę, o tik pagal prošvaisą (ang. ground clearens), aukštį.
Krosoveriai (vadinamieji miesto visureigiai) iš tikrųjų turi labai mažai ką bendra su bekele ir yra labiau mados reikalas. Iš esmės krosoveris skirtas žmonėms, kurie bijo nubraukti automobilio priekį į šaligatvio bortelį ir tiems, kuriems nepatogu įsėsti į žemesnį automobilį, nes reikia šiek tiek susiriesti. Na gerai, dar krosoveris geras tuo, kad vairuotojas mato šiek tiek daugiau.
Minusas – didesnis oro pasipriešinimas, erdvė viduje nepalyginamai mažesnė, nei sedano, universalo ar MPV (kadaise populiarūs VW „Sharan“, „Ford S-Max“ ir pan.). Todėl šeimyniniai automobiliai arba išnyko (tarkime, puikus universalas „Renault Talisman“) arba prisitaikė prie rinkos, prisidengdami užrašu SUV (korosveris).
Šiuo keliu eina ir „Dacia“, gaminanti masiniam vartotojui skirtus nebrangius automobilius. „Jogger“ sunku būtų pavadinti miesto visureigiu. Bet, reikia pripažinti, jis yra aukštesnis (skaičiuojant žemiausią tašką nuo žemės) už bet kurį šeimyniniu vadintiną automobilį. Prošvaisa, siekianti 200 mm leis be problemų pastatyti automobilį mieste šalia šaligatvio. Taip pat padės įveikti nedideles duobes ar be baimės apžergti kokį miško kupstą važiuojant grybauti ar žvejoti.
Tačiau, dar kartą pabrėšiu, šio modelio su 4x4 sistema arba bent elektronine pagalba dirbtinio intelekto pagalba priekiniam varančiajam tiltui nebus. Pravažumas priklauso nuo tarpinės tarp vairo ir sėdynės.
Iš pirmo žvilgsnio C segmento (mažiausias yra A) automobilis iš priekio yra kaip iš akies trauktas „Sandero Stepway“. Tą patį galim pasakyti ir apie prietaisų skydelį, vairą, valdiklius. Tie patys sprendimai, tačiau tik dydis kitas – XXL.
Galinė automobilio dalis (beje, labai plati krovinio įdėjimo anga gale) bei laiptuota stogo linija – visiškai nauji komponentai.
Kadangi automobilio pristatymas parodinis, juo važiuoti neteko. Todėl pateiksiu kelis esminius techninius faktus.
Automobilis skirtas 5-7 keleiviams, tačiau 7 keleivių variante beveik nelieka vietos bagažinėje. Tad reiks panaudoti stogo bagažinę.
Dviem keleiviams, sėdintiems trečiojoje eilėje, skirtos atskiros sėdynės su porankiais. Svarbu, kad galiniai trečios eilės langai atsidaro. Kiekviena eilė turi po atskirą lubinį šviestuvą, 7 vietų versijoje jų iš viso yra trys.
Varikliai: benzinas, LPG, hibridas
„Dacia Jogger“ šiemet bus galima rinktis su dviem jėgainėm. Pirma – visiškai naujas TCe 110 benzininis variklis. Antras – jau matytas ankstesniuose modeliuose ECO-G 100 variklis („Dacia“ yra vienintelis gamintojas, siūlantis dvejopus degalus naudojančius suskystintų dujų (LPG) ECO-G variklius).
2023 m. bus pristatytas ir hibridinis variklis. „Dacia Jogger“ automobilių salonuose pasirodys 2022 m. vasarį.
„Dacia Jogger“ hibrido technologiją sudarys 1,6 l benzininis variklis, du elektros varikliai („e-engine“ (liet. „e-variklis“) ir aukštos įtampos starterio variklis) ir daugiarežimė pavarų dėžė be sankabos. Dėl rekuperacinio stabdymo ir didelės 1,2 kWh (230 V) akumuliatorių talpos bei efektyvios automatinės pavarų dėžės, 80 proc. laiko, praleidžiamo miesto keliuose, galima važiuoti visiškai elektriniu režimu, taip sutaupant iki 40 proc. degalų (lyginant su analogišku benzininiu varikliu, važiuojant mieste ir nekeičiant važiavimo būdo).
„Dacia Jogger“ matmenys
„Dacia Jogger“ turi didelio skersmens (660 mm) ratlankius, todėl atrodo tvirtai. Didelė 2,9 m ratų bazė, 912 mm aukštis nuo sėdynių iki lubų ir vertikali galinė automobilio dalis (vertikalūs galiniai žibintai, itin platus galinis bortas, žema kėbulo apačia) užtikrina erdvesnį saloną ir didesnį bagažinės tūrį. Dėl padidinto galinių durų ilgio ir šoninio lango nuleidimo linijos (40 mm), galinės sėdynės yra lengviau pasiekiamos ir erdvesnės. 4,55 m ilgio „Dacia Jogger“ yra ilgiausias modelis visoje „Dacia“ modelių gamoje.
Kai kuriose „Dacia Jogger“ versijose montuojami moduliniai stogo bėgiai, kuriuos galima modifikuoti pagal poreikį. Jie gali atstoti ir stogo bagažinę, ant kurios galima vežti daiktus iki 80 kg (dviračius, slides, stogo dėžę).
Bus ir ribota serija „Dacia Jogger EXTREME“
Vėlgi būkime objektyvūs – su bekele šis modelis neturi nieko bendra. Tieisog jo išvaizda – išskirtinesnė, agresyvesnė.
Ribotos serijos „Dacia Jogger Extreme“ bus galima rinktis iš penkių kėbulo spalvų: „Pearl Black“ (liet. perlų juoda), „Slate Grey“ (liet. šiferio pilka), „Moonstone Grey“ (liet. mėnulio akmens pilka), „Glacier White“ (liet. ledyno balta) ir pagrindinės spalvos – „Terracotta Brown“ (liet. terakotos ruda).
Išorėje ši versija išsiskiria juoda spalva padengtais stogo bėgiais, veidrodėliais, lengvojo lydinio ratlankiais ir ryklio peleko formos antena.
Papildomo kontrasto suteikia „Megalith Grey“ (liet. megalito pilka) spalvos priekinės ir galinės dugno apsaugos. Dar vienas išskirtinis ribotos serijos „Extreme“ bruožas – ant priekinės dalies ir ratlankių esantys pavadinimo lipdukai. Ant durų slenksčio taip pat yra tik serijai būdingos apsauginės juostelės.
Išskirtinumo interjerui suteikia akcentai – raudonos spalvos siuviniai ant sėdynių ir chromuotos apdailos detalės ant priekinių durų panelių. Į pilną komplektą įeina atbulinės eigos kamera, klimato kontrolės sistema ir beraktė sistema.
Trys multimedijos lygiai pagal poreikius ir kainą
„Dacia Jogger“ turi tris multimedijos parinktis, kad kiekvienas galėtų pasirinkti sau tinkamiausią komplektaciją: išmanioji „Media Control“, kurią galima naudoti su išmaniuoju telefonu arba be jo, „Media Display“ su 8 colių jutikliniu ekranu ir „Media Nav“ su išmaniojo telefono navigacija ir Wi-Fi belaidžiu ryšiu.
Įdomu, kad minimalistinė „Media Control“ nieko nekainuoja, bet atlieka visas funkcijas viso labo atsisiuntus programėlę į išmanųjį telefoną. Žinoma, ji nėra skirta muzikos gurmanams, nes turi tik du garsiakalbius. Bet, kaip minėjau, „Dacia“ yra skirta tiems, kurie nenori leisti pinigų tam, ko nenaudoja arba nevertina. Gana įdomiai atrodo tiesiogiai į prietaisų skydelį integruota išmaniojo telefono prijungimo stotelė. Jos dėka telefonas gali atstoti liečiamą ekraną (žiūr. video).
Telefoną galima jungti „Bluetooth“, USB jungtis, valdymo įtaisai ant vairo ir radijo informacija, rodoma 3,5 colių TFT skaitmeniniame sistemos kompiuterio ekrane.
Sistema suteikia daugiau galimybių, kai ji susiejama su išmaniuoju telefonu ir nemokama „Dacia Media Control“ programėle. Programėlė naudoja telefono GPS programas navigacijai ir suteikia daug lengvesnę prieigą prie radijo, muzikos, telefono skambučių, žinučių ir daugybės kitų funkcijų, pavyzdžiui, virtualaus asistento („Siri“ arba „Android“). Kad vairavimas būtų saugesnis, valdikliai išdėstyti ant vairo arba už jo.
Aukštesnis lygis: „MEDIA DISPLAY“ IR „MEDIA NAV“
Jei galite ir norite mokėti brangiau, galite rinktis geresnės kokybės garso sistemą, gamintojas siūlo dvi aukštesnes kategotijas.
„Media Display“ sistema turi keturis garsiakalbius, USB jungtį ir 8 colių jutiklinį ekraną, įmontuotą aukštai prietaisų skydelyje ir šiek tiek pasuktą į vairuotojo pusę, kad būtų geresnis matomumas ir ergonomiškesnis dizainas. Intuityvi sąsaja turi „Bluetooth“ ir yra suderinama su „Android Auto“ bei „Apple CarPlay“. Visiškai naujame skirtuke „Car“ (liet. „Automobilis“) galima pasiekti tam tikrus „ADAS“ (pažangiosios pagalbos vairuotojui sistemos) nustatymus.
Galiausiai, „Media Nav“ sistema „Dacia Jogger“ suteikia navigaciją automobilyje ir Wi-Fi belaidį ryšį „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“ sistemoms. Garso sistema turi šešis garsiakalbius ir dvi USB jungtis.
Už šildomas sėdynes reikės mokėti papildomai
„Dacia Jogger“ turi papildomą įrangą, kuri yra pasirinktina ir priklauso nuo rinkos. Už juos reikia mokėti papildomai.Tokie priedai yra, pavyzdžiui, šildomos priekinės sėdynės, automatinis oro kondicionierius su skaitmeniniu ekranu, beraktė sistema su nuotolinio bagažinės atrakinimo funkcija ir automatinė šviesos įjungimo sistema, padedanti rasti „Dacia Jogger“ naktį. Taip pat automatiniai valytuvai, elektrinis stovėjimo stabdys, galinio vaizdo kamera, aklosios zonos stebėjimo sistema ir priekinė ir (arba) galinė parkavimo sistema.
Pagal planą „Dacia“ iki 2025 m. planuoja išleisti dar du modelius.