Temą siūlykite gazas@15min.lt
Drausmingai, kaip pats teigia, vairavęs Ričardas nustebo, kuomet norėjo apsidrausti automobilį. Prieš tai daugelį metų vyras vairavo tarnybinį automobilį, tad savo vardu automobilio draudęs nebuvo. O kaina, kurią nurodė draudimo bendrovės, vyrą ir papiktino, ir nustebino.
Jaučiasi diskriminuojamas
„Maždaug 20 paskutinių metų vairavau vien tik tarnybinius automobilius arba žmonos vardu registruotą šeimos automobilį. Jokių eismo įvykių niekada neturėjau. Vairuotojo pažymėjimas galioja nuo 1995 metų. Man po kelių dienų bus 50 metų. Šiuo metu darbas toks, kad tarnybinio automobilio jau neturiu, nusipirkau savo. Ir prasidėjo... Mano automobilį mano žmona apsidraustų už 60 eurų metams, kai tuo tarpu man tektų mokėti 137.
Kaip draudėjai sako, o mes nežinome kas tu per vairuotojas, tu niekada nesidraudei. Sutinku, kad važinėjau automobiliais, kuriuos draudė kiti. Bet jeigu jie apie mane nieko nežino tai dar nereiškia, kad aš blogas vairuotojas. Juk mano visi darbai buvo susiję su kasdieniniu aktyviu vairavimu, žalos nesu niekam padaręs. Žodžiu, jaučiuosi diskriminuojamas dėl man nesuprantamų priežasčių. Draudikams patogiau lupti pinigus o ne aiškintis kažkokio Ričardo vairavimo įgūdžius“, – pasipiktinimo neslėpė vyras.
„Kuomet pirkau automobilį Kelmėje, jį registruojant ten pasirinkimas buvo tik vienas – „Lietuvos draudimas“. Apsidraudžiau 3 mėnesiams už 40 eur. Tada grįžęs namo ramiai pradėjau ieškoti, kur draustis po to“, – teigia vyras.
Pigiau apsidraustų dukra, neturinti 25 metų
Jis kalbėjo ne su viena draudimo įmone, naudojosi ir internetinėmis skaičiuoklėmis, tačiau teigia, kad nieko nepešė.
„Kalbėjau su tuo pačiu „Lietuvos Draudimu“, „Gjensidige“, BTA, internetinėse skaičiuoklėse vedžiau duomenis, visur tas pats – esu diskriminuojamas, nes visada tvarkingai vairavau įmonės ir šeimos automobilius, tačiau draudimo įmokos buvo mokamos buvo ne mano vardu. Neskaičiau įstatymų šia tema, bet, mano nuomone tai yra neteisinga“, – sako vyras.
Jis tikina, kad pigiau pavyktų apsidrausti automobilį, net jeigu pažymėtų, kad kartu vairuos ir dukra, turinti nedidelį stažą ir nesulaukusi 25-erių metų.
Tik žmogus žino, ką ir kiek vairavo
Kaip vieną pagrindinių didelės kainos priežasčių draudimo bendrovės BTA Marketingo ir viešųjų ryšių skyriaus atstovas Boris Kuzmas įvardija tą faktą, jog automobilį draudžiant įmonės vardu neįmanoma identifikuoti, kas jį vairuos.
„Realiai šiuo atveju tik pats skaitytojas žino, ką ir kiek laiko jis vairavo bei kiek jis turėjo įvykių. Neįsivaizduojame, kokiame valstybiniame registre tokią informaciją galėtume gauti ar patikrinti.
Kad jis ilgą laiką vairavo, mes įvertiname klausdami jo vairavimo stažo ir tikėdami, kad tuo laikotarpiu, kai jis turėjo vairuotojo pažymėjimą, jis vairavo automobilius (tame tarpe ir tarnybinius) ir įgijo patirtį. Jeigu jis būtų ką tik gavęs vairuotojo pažymėjimą, įmoka būtų dar didesnė“, – teigia B.Kuzmas.
Negalima patikrinti informacijos
Jam antrina ir Andrius Dambrauskas, „Gjensidige“ Draudimo produktų, rizikos valdymo ir kainodaros vadovas Baltijos šalims.
„Vairuotojo draudimo stažas yra vienas iš daugybės kriterijų, kuriuos vertiname, skaičiuodami privalomojo vairuotojų draudimo kainą. Prisiimdami riziką, mes vertiname informaciją, kurią objektyviai galime patikrinti.
Transporto priemonių draudikų biuras gali pateikti informaciją apie asmens pastarųjų septynerių metų draudimo stažą. Deja, informacijos, kokią patirtį žmogus sukaupė, vairuodamas ne savo vardu registruotus ir apdraustus automobilius, patikrinti negalime. Todėl šis kriterijus negali turėti įtakos draudimo kainai“, – teigia A.Dambrauskas.
Svarbiausias vienas faktorius
„Lietuvos draudimo“ Gyventojų turto draudimo vadovas Andrius Gimbickas teigia, kad viską lemia svarbiausias faktorius lieka tas pats – draudimo istorija.
„Tuo atveju, jei klientas nevairavo savo vardu registruoto automobilio, natūralu, kad jis LR Draudikų biure nėra sukaupęs draudimo istorijos.
Tokiu atveju kiekviena draudimo bendrovė gali vertinti riziką individualiai, gavus papildomus dokumentus ar duomenis, kurie galėtų padėti įvertinti konkretaus vairuotojo drausmingumą ir jeigu įvykių nebuvo, atitinkamai perskaičiuoti įmoką klientui.
Jokios automatiškai (e-būdu) kainą skaičiuojančios sistemos tokių niuansų negali numatyti ir pateikia standartinę kainą kaip klientui be drausmingumo istorijos.
Kliento drausmingumas (jis skaičiuojamas ilguoju periodu) yra vienas iš esminių faktorių draudimo rizikai nustatyti“, – teigia A.Gimbickas.