„Deals on Wheels“: keisčiausi faktai apie automobilius

Kuo daugiau domiesi – tuo labiau supranti, kiek mažai žinai. Ar jums taip nebūna? Man tikrai būna. Kuo daugiau lindau į automobilių istoriją, tuo daugiau nežinomų ir be galo įdomių dalykų radau. Šiandien su jums dalinuosi jau antra porcija įdomiausių faktų ir įvykių nutikusių per visą automobilizmo istoriją.
Vintažinis automobilis
Vintažinis automobilis / 123RF.com nuotr.
  • Ar žinojote, kad pirmoji bauda už greičio viršijimą buvo išrašyta dar 1896 metais. Automobilis keliu važiavo 8 mylių per valandą greičiu, o jį sustabdė dviračiu pasivijęs konsteblis. Vairuotojas – Walteris Arnoldas greitį viršijo net 4 kartus. Mat tuomet galiojo įstatymas apribojantis maksimalų leistiną automobilio greitį iki 2 mylių per valandą, o priekyje transporto priemonės privalėjo eiti žmogus, mojuojantis raudona vėliava.
  • Pasaulyje per metus yra pagaminama apie 93 milijonai automobilių. Tai – beveik 260 000 automobilių per dieną. Arba 10 700 automobilių per valandą. Kaip manot, kur mes juos visus dedam?
  • Maždaug 70-75 proc. parduotų „Rolls Royce“ vis dar eksploatuojami. O tai gali reikšti du dalykus. Arba automobilių savininkai tiesiog labai mėgsta savo įsigytus modelius, arba „Rolls Royce“ yra ypač patikimas automobilis. Jei reiktų spėti – likčiau prie pirmojo.

​Autopilotas buvo išrastas regėjimo negalią turinčio žmogaus ​

  • Ar žinote, kad VW grupei priklauso 12 puikiai visame pasaulyje žinomų prekinių ženklų? Šį sąrašą sudaro: „VW keleiviniai automobiliai“, „VW komerciniai automobiliai“, „Audi“, „Seat“, „Skoda“, „Bentley“, „Bugatti“, „Lamborghini“, „Porsche“, „Ducatti“, „Scania“ ir „MAN“.
  • Automobilio variklio keitimo pasaulio rekordą 1985 metų lapkričio mėnesį pasiekė 5 vyrukai. Jie sugebėjo senuko „Ford Escort“ variklį pakeisti vos per 42 sekundes. O kad mūsų mechanikai dirbtų tokiu greičiu.
Wikimedia nuotr./Taip atrodė tie Ford Escort Mexico automobiliai, tais 1971 metais paruošti Formulės 1 komandų vadovams
Wikimedia nuotr./Taip atrodė tie Ford Escort Mexico automobiliai, tais 1971 metais paruošti Formulės 1 komandų vadovams
  • Pasirodo, važinėti automobiliu yra pavojinga. Jei išgirstumėte tik faktą, kad mirti automobilio avarijoje galimybė yra 1 iš 5000, gal šie skaičiai ir neatrodytų tokie baugūs. Tačiau lyginant su lėktuvu (galimybė mirti katastrofoje 1 iš 11 000 000) automobilis pradeda atrodyti, kaip labai nesaugi priemonė kelionėms.
  • Kiek netikėta tai, kad milijonų vairuotojų visame pasaulyje kasdien naudojama pastovaus greičio palaikymo funkcija – autopilotas, buvo išrasta regėjimo negalią turinčio žmogaus. Antrojo pasaulinio karo metu vairuotojai buvo verčiami važiuoti 35 mylių per valandą greičiu tam, kad sutaupytų degalų.

    Ralphas Teetoras, nors būdamas ir aklas, tačiau puikus inžinierius, pradėjo ieškoti sprendimų šiai problemai likviduoti. Taip 1948 metais atsirado „Speedostat“ – pirmoji pasaulyje pastovaus greičio palaikymo sistema. Per kitą dešimtmetį jis ištobulino šią sistemą dar labiau ir ji buvo pradėta montuoti į transporto priemones prieinamas eiliniam pirkėjui.
  • Didžiausio atstumo nuvažiuoto vienu automobiliu Gineso pasaulio rekordas priklauso Irvingui Gordonui. Jis savo 1966 metų gamybos „Volvo 1800S“ nuvažiavo 3 000 000 mylių. Tai beveik 4 830 000 kilometrų.

    Kaip automobilis tiek atlaikė? Na, variklio tepalą savininkas keitė kas 3500 mylių, o greičių dėžės skystį kas 25 000 mylių. O originali sankaba buvo pakeista tik po 450 000 mylių.
  • Didžioji Britanija ir toliau stebina savo pareigūnų rūpesčiu. Ar žinojote, kad kelių patruliai šioje šalyje vežiojasi ir pliušinius meškiukus kartu su likusia savo įranga tam, kad galėtų paguosti eismo įvykyje dalyvavusius vaikus? Kodėl jie taip daro? Na, taip elgiasi herojai.

Ar žinojote, kad kelių patruliai Didžiojoje Britanijoje vežiojasi ir pliušinius meškiukus tam, kad galėtų paguosti eismo įvykyje dalyvavusius vaikus?

  • Henry Fordas puikai žinomas visame pasaulyje dėl savo ypač sėkmingo ir pardavimų rekordus sumušusio modelio, pavadinimu „Model T“. Bet tam, kad pasiektų savo šlovės viršūnę prieš tai jam teko paieškoti teisingo kelio ir pagaminti dar 8 modelius: A, B, C, F, K, N, R ir S. Tačiau sėkmės formulės paieškos nebuvo bevaisės ir „Model T“ pasiekė šlovingą 15 000 000 parduotų vienetų kiekį.
  • 2019 metų pabaigoje pasirodė naujas pirmosios serijos BMW. Jo išskirtinumas tas, kad šis automobilis varomas nebe, kaip buvo įprasta, galiniais, bet priekiniais ratais. Tačiau BMW su šiuo nauju modeliu pirkėjų prarasti neturėtų. Mat buvo padarytas tyrimas, po kurio gamintojai išsiaiškino, kad net 80 proc. pirmosios serijos BMW savininkų nė nežinojo, kad jų automobiliai varomi galiniais ratai. Turbūt dėl to, kad beveik visi kiti miesto hečbekai varomi priekiniais.

Automobilių industrija be galo įdomi, nenuspėjama ir nuolat besikeičianti rinka, kurioje vyksta milijonai procesų. Net neabejoju, kad intriguojančių ir mums nuostabą keliančių įvykių tik daugės. Tad trečioji faktų dalis – ne už kalnų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis