„Deals on Wheels“: paprastai apie elektromobilius

Nesenai susilaukėm įdomaus prašymo. Tokio sakyčiau malonaus. Prašymas atkeliavo iš žmogaus, kuris nedaug težino apie elektra varomas transporto priemones. Ir net ne vieno, jei atvirai. Pats prašymas skambėjo maždaug taip: „nu ar galit jūs papasakoti apie elektromobilius paprastai? Taip, kad suprastų bet kuri moteris ar vaikas, neturintis su automobiliais nieko bendro?“
Elektromobilis
Elektromobilis / 123RF.com nuotr.

Galim. Ir papasakosim. Kuo garsiau. Dėl jūsų, skaitytojai – viską.

O dabar – apie keturrates priemones, varomas ne skystais degalais.

Visų pirma, išsigryninkime, kuo skiriasi hibridas nuo elektromobilio. Hibridas – automobilis, turintis vidaus degimo variklį (tokį, kur daro wrum, wrum) ir integruotą, pakartotinai įkraunamą bateriją. Ši sistema sukurta tam, kad kuras būtų naudojamas efektyviau, bet pats automobilis nebūtų pririštas prie pakrovimo stotelių. Baterijos pakraunamos benzininio (arba dyzelinio) variklio pagalba, o jų energija naudojama 30-40% kelionės laiko.

Tikras elektromobilis vidaus degimo variklio neturi, todėl vienintelė galimybė pasipildyti degalų – pakrauti jį įkrovimo stotelėje ar namuose.

Vienas svarbiausių aspektų, kuriuos yra būtina apgalvoti prieš perkant tik elektra varomą transporto priemonę – jūsų nuvažiuojamas atstumas. Jei per dieną nuvažiuojate iki 150 kilometrų, o vakare turite kur jį pasikrauti – jums turėtų tikti beveik visi rinkoje siūlomi elektromobiliai.

Jei jūsų dienos kelionė viršija 200 kilometrų, nuvažiuojamą atstumą vertinkite kritiškiau. Atstumas, kurį deklaruoja gamintojas skaičiuojamas taip, lyg automobilis važiuotų idealiomis sąlygomis – ko dažniausiai nebūna. Todėl pasiūlyme matant maksimalų kilometražą reiktų „numesti“ bent 20-25%. Tuomet būsite arčiau realybės.

Nuvažiuojamam atstumui įtaką daro ir oras. Ridą mažina ne tik šaltis, bet ir didelis vėjas ar net jūsų važiuojant prijungti įrenginiai. Patarimas – jei lauke šalta, o automobilis kraunasi – neatjunkite jo iki pat tos akimirkos, kol važiuosite – akumuliatorius bus šiltesnis, todėl ir nuvažiuojamas atstumas bus šiek tiek ilgesnis.

Jei norite nukeliauti toliau – važiuokite tolygiai. Jei pajudant iš vietos akceleratoriaus pedalą spausite silpnai (o su elektrinio automobilio duodama trauka tai daryti būna sunku), išnaudosite mažiau energijos rezervo. Stabdykite lygiai taip pat. Jei stebėsite eismą ir raudono šviesoforo signalą pamatysite iš toli, tikėtina, kad jums nė neteks pilnai prie jo sustoti. Taip neišnaudosite energijos automobilio startui.

Jeigu krautumėte elektra varomą transporto priemonę tik mokamose įkrovimo stotelėse, jūsų 100 nuvažiuotų kilometrų gali kainuoti nuo 4 iki 6 eurų

Dar vienas svarbus dalykas (ir viena iš elektromobilio pirkimo priežasčių) yra tai, kad jūsų kelionės stipriai atpigs. Pradėkim nuo pačio blogiausio varianto – jeigu krautumėte elektra varomą transporto priemonę tik mokamose įkrovimo stotelėse, jūsų 100 nuvažiuotų kilometrų gali kainuoti nuo 4 iki 6 eurų (maždaug). O tai maždaug tiek, kiek mokėtumėte vairuodami pačius ekonomiškiausius benzininius ar dyzelinius automobilius.

Tačiau jei krausite namuose, 100 kilometrų kaina nukris iki vos 2 eurų. Žinoma, nepamirškime, kad kol kas yra ir nemokamų pakrovimo vietų.

Neskaitant kasdienių eksploatavimo kaštų, elektromobilis turi ir dar keletą patrauklumą keliančių aspektų. Nors šiuo metu tai ir nėra labai aktualu – pasibaigus karantinui mieste ir vėl pasipils būriai automobilių, kurie sudarys kamščius. Jei turėsite elektromobilį – didelę dalį tų kamščių galėsite tiesiog pravažiuoti juostomis, pažymėtomis elektromobilio ženklu ir praleisti daugiau laiko su savo šeima. Ar kuo tik norėsit.

Variklio garso nebuvimas keliones padarys tylesnes ir kokybiškesnes.

O piniginės papildomai neplonins ir automobilio statymo mokesčiai. Galėsite tiesiog išsiimti metinį leidimą iš savivaldybės.

Ir, žinoma, visada smagu žinoti, kad vairuojant elektra varomą transporto priemonę prisidedate prie taršos mažinimo.

Elektromobiliai taip pat rečiau jūsų prašys lankytis remonto dirbtuvėse. Jei vidaus degimo variklis turi daugiau nei 100 judamųjų dalių, tai elektrinis – vos 2. Tokiu pačiu dažnumu teks keisti tik padangas ir valytuvus. Na, gal dar ir plauti.

Piniginės neplonins ir automobilio statymo mokesčiai. Galėsite tiesiog išsiimti metinį leidimą iš savivaldybės

Be pačio automobilio svarbu įsivertinti ir dar vieną momentą, kurį šiek tiek paminėjau aukščiau. Tai jūsų gyvenamoji vieta. Jei gyvenate nuosavame name – čia viskas kaip ir aišku. Krausit iš rozetės, kol įsirengsit nuosavą pakrovimo stotelę. Tada apskritai jokio diskomforto nekils.

Tačiau jei gyvenate bute, įsivertinkite keletą detalių. Pavyzdžiui, kokiame mieste gyvenate ir kaip jame atrodo elektromobilių pakrovimo stotelių infrastruktūra. Jeigu Vilnius savo pakrovimo stotelių kiekiu lenkia Rygą, Taliną ar net Helsinkį, tai kituose miestuose situacija truputį liūdnesnė.

Jei gyvenate ne sostinėje, pagalvokite, kur savo naują elektrinį bendrakeleivį krausite. Darbe? Stotelėje prie namų? Prie parduotuvės? O gal planuojate iš savo buto esančio pirmame aukšte tiesti prailgintuvo laidą? Dalis šių sprendimų nebus patogūs ir ilgainiui jus „užknis“. Tačiau nenorėdamas pastraipos pabaigti liūdnai dar paminėsiu, kad stotelių kiekis auga ne tik Vilniuje ir situacija išties verčiasi į gerąją pusę.

Jei gyvenate ne sostinėje, pagalvokite, kur savo naują elektrinį bendrakeleivį krausite. Darbe? Stotelėje prie namų? Prie parduotuvės? Ilgainiui tai jus gali „užknisti“

O neatsiejamas nuo automobilio pirkimo dalykas yra kaina. Ar elektromobiliai kainuoja daugiau? Taip. Čia dvejonių nėra. Kaip pavyzdį imkime „Hyundai Kona“. Jeigu vidaus degimo variklį turinčios „Kona“ kainos prasideda nuo 17 500 eurų, tai tokio pat automobilio varomo elektra kainos startuoja nuo 34 500 eurų.

Tam, kad suprastumėte, ar jį pirkti apsimoka, reikia skaičiuoti: nuvažiuojamą atstumą per laikotarpį, kurį automobilį planuojate naudoti ir tam atstumui nuvažiuoti išleistų pinigų skirtumą, tai, kaip dažnai jums reikia statyti automobilį mokamose vietose, tai, kiek kainuoja jūsų laikas, likutinę vertę, valstybės skiriamų subsidijų pagalbos įtaką ir dar keletą aspektų. Kaip tai padaryti dabar nepasakosiu, nes tektų skaityti dar 2 papildomus lapus, tačiau jei jus domina elektromobilio įsigijimas – skambinkit. Viską jums detaliai papasakosime.

Bičiuliai, geros likusios savaitės. Nesušalkit šį keistą pavasarį ir saugokit vieni kitus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis