Geriausiai Europoje parduodamas ir įvairių patikimumo konkursų laurus skinantis Japonijos koncerno modelis atnaujintas praėjus trims metams po antrosios kartos „Mazda3“ debiuto 2008-aisiais. Iki šiol parduota beveik 3 milijonai „Mazda3“ automobilių.
„Atnaujindami „trečiuką“ mes pirmiausia orientavomės į važiavimo kokybę – tiek vairavimo, tiek komforto požiūriu. Norėjome, kad automobilyje bet kokiomis sąlygomis puikiai jaustųsi ir vairuotojas, ir keleiviai. Daug dėmesio skyrėme pojūčiui, todėl vairavimas, posūkiai ir stabdymas tapo nenutrūkstamos tėkmės dalimi. Japoniškai tai vadinasi „Toitsu-kan“ ir apibūdina pastovų ir tiesioginį valdymo pojūtį. Lengvai nuspėjama automobilio elgsena ir stabilumas važiuojant net ir labai greitai leidžia pajusti vairavimo malonumą kasdien“, – pasakojo „Mazda3“ projekto vadovas Kenichiro Saruwatari.
Gamintojo nuotr./Atnaujinta „Mazda 3“ |
Atnaujintas „Mazda3“ gaminamas dviejų tipų kėbulu – aptakiu, sportišku keturių durų sedanu ir skulptūrišku, tvirtu penkiaduriu hetčbeku. Mėgstantiems aštriai – „karštas“ hetčbekas „Mazda3 MPS“, iki šiol liekantis vienu galingiausiu priekiniais ratais varomu automobiliu rinkoje.
Pirkėjams siūlomi net 8 skirtingi varikliai. Į jau minėtą MPS montuojamas 2,3 litro darbinio tūrio turbininis benzininis 260 AG galios variklis MZR 2.3L DISI, kurio sukimo momentas siekia 380 niutonmetrų. Automobilis su šiuo varikliu iki 100 km/h įsibėgėja per 6,1 sekundės, o maksimalus greitis siekia 250 km/h. Siekiant galią panaudoti naudingai, automobilyje montuojamas riboto praslydimo diferencialas ir sūkių kontrolės sistema.
Likusieji keturi benzininiai varikliai yra 1,6 ir 2,0 litrų darbinio tūrio, komplektuojasi su 5 arba 6 laipsnių mechaninėmis, 5 laipsnių automatine ir 4 laipsnių „Activematic“ greičių dėžėmis. Variklių galia – nuo 105 iki 150 AG. 2 litrų, 150 AG benzininis variklis su tiesioginiu degalų įpurškimu MZR 2.0 DISI 100 kilometrų kelio sunaudoja vos 6,7 litro benzino.
Gamintojo nuotr./Atnaujinta „Mazda 3“ |
Beje, pastarasis variklis idealiai tinka unikaliai „Mazda“ sukurtai „start-stop“ sistemai, automatiškai išjungiančiai ir užvedančiai variklį automobiliui sustojus transporto sraute ir vėl paspaudus akceleratorių. Tai vienintelė sistema, kuri variklio užvedimui naudoja degimo energiją. Variklio valdymo sistema taip suderina stūmoklių, alkūninio veleno ir vožtuvų padėtis, kad užtenka nedideliu impulsu paveikti alkūninį veleną, kad variklis vėl pradėtų veikti. Tiesioginė degalų įpurškimo sistema ir degimo energija atlieka darbą nenaudojant jokios papildomos energijos.
„Mazda3“ taip pat galima įsigyti su vienu iš trijų dyzelinių variklių. 1,6 litro darbinio tūrio variklio galia siekia 115 AG, o degalų suvartojimas 100 kilometrų kelio – vos 4,3 litro. Galingiausias „High Power“ 2,2 litro darinio tūrio dyzelis pasiekia 185 AG ir 400 niutonmetrų sukimo momentą, o degalų suvartojimas neviršija 5,4 litro. Tokio paties darbinio tūrio „Standard Power“ variklis yra 150 AG, tačiau ir degalų sunaudoja mažiau – 5,2 litro.
Išoriškai „Mazda3“ radikaliai nepasikeitė, tačiau naujos detalės suteikė dar daugiau ekspresijos: išraiškingesni priekinis ir galinis buferiai, nauji rūko žibintai, agresyvesni galiniai žibintai, naujo dizaino 16 ir 17 colių ratlankiai.
Salonas pasitinka šiek tiek žemiau nuleista juoda priekine konsole, chromuotais prietaisų skydelio apvadais ir nauja infografika daugiafunkciniame ekrane. Ausis glosto 10 garsiakalbių garso sistema „Bose“.
Gamintojo nuotr./Atnaujinta „Mazda 3“ |
Vairuotojui taip pat padės automobilio statymo sistema, priekiniai ksenoniniai žibintai, padangų slėgio fiksavimo sistema, galinio vaizdo kameros.
„EURO-NCAP“ saugumo bandymuose antrosios kartos „Mazda3“ yra gavusi aukščiausią saugumo įvertinimą – penkias žvaigždutes. Atnaujintame modelyje pasyvaus ir aktyvaus saugumo sistemos dar patobulintos. Automobilyje montuojamos priekinės ir šoninės saugos oro pagalvės bei saugos užuolaidėlės galvos apsaugai. Taip pat montuojama kaklo apsaugos sistema priekiniuose krėsluose bei savaime įsitempiantys saugos diržai su apkrovą keleivio krūtinkauliui reguliuojačia sistema.