„Nors „BMW M“ modeliai leidžiami jau 50 metų, iki šiol tarp jų nebuvo nė vieno universalo. Pirmasis tokio kėbulo tipo „M3“ yra unikalus tuo, kad suderina M serijai būdingą sportiškumą ir tikslų valdymą su praktiškumu bei komfortu kasdienėse kelionėse. Tad tai universalas ne tik dėl kėbulo formos, bet ir dėl savo teikiamo vairavimo malonumo įvairiuose keliuose – ir lenktynių trasoje, ir ilgose kelionėse“, – sako BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.
„BMW M3“ iš išorės atrodo itin moderniai, kėbulo linijos atletiškos, o sportiškumą pabrėžia svarbūs akcentai – didelės oro įsiurbimo angos, raumeningos ratų arkos, 19 colių ratlankiai priekyje ir 20 colių – gale. Kurdami dizainą inžinieriai pasirūpino, kad galingas „M3“ variklis gautų pakankamą aušinimą, o kėbulas būtų aerodinamiškas.
Greičiausias BMW universalas
M modelių gerbėjams visuomet svarbiausia, kas slypi po naujojo modelio variklio dangčiu. O čia – vienaeilis šešių cilindrų benzininis agregatas su „M TwinPower Turbo“ technologija. Variklio galia siekia net 375 kW/510 AG ir išvysto maksimalų 650 Nm sukimo momentą. Variklio sistemos galingumą ir patvarumą „M3“ paveldėjo iš lenktynėms skirto „BMW M4 GT3“ modelio.
Nuo 0 iki 100 km/val. naujasis universalas gali įsibėgėti per 3,6 sekundės, o nuo 0 iki 200 km/val – per 12,9 sekundės. Automobilyje maksimalus greitis ribojamas elektroniniu būdu iki 250 km/val, tačiau įsigijus „M Driver“ paketą jis sieks iki 280 km/val.
Variklio galia į ratus perduodama per aštuonių laipsnių „M Steptronic“ pavarų dėžę su „Drivelogic“ sistema, kuri leidžia pasirinkti iš trijų pavarų perjungimo programų ir gali būti valdoma ant vairo esančiomis pavarų svirtelėmis. „M3“ ratus suka visų varančiųjų ratų sistema „M xDrive“, tačiau norint galima atjungti dinaminę stabilumo kontrolės sistemą ir tuomet automobilis bus varomas tik galine ašimi.
Daug dėmesio inžinieriai skyrė ir tobulinant automobilio važiuoklę, kad ji būti universali ir sportiniam, ir kasdieniam važiavimui. Tam atlikta daug bandymų skirtingomis sąlygomis – važiuojant lenktynių trasose, miesto keliais ir užmiestyje. Automobilis turi itin tvirtą pakabą, papildomus tvirtinimo elementus po grindimis ir bagažo skyriuje. Dėl to jis yra stabilesnis, dinamiškesnis, geriau įsikimba į kelią ir yra labai tiksliai valdomas.
Standartiškai visi „BMW M3“ universalai turės adaptyviąją M pakabą su elektroniniu būdu valdomais amortizatoriais ir kintančio sportinio vairavimo sistemą su „M Servotronic" stiprintuvu. Automobilio vairuotojas taip pat galės reguliuoti stabdžių pedalo jautrumą (du skirtingi režimai). Už papildomą mokestį bus galima įsigyti „M Carbon“ keramikinius stabdžius.
„M3“ automobilyje įdiegta dinaminė stabilumo kontrolės sistema (DSC) turi ratų praslydimo ribojimo funkciją, kuri integruota variklio valdymo bloke. Standartiškai sportinis universalas turės „M Dynamic Mode“ ir „M Traction Control“ sistemas.
Piloto kabinos jausmas
Naujojo modelio salone vairuotojas jausis kaip tikras lenktynių pilotas. Priekyje montuojamas išlenktas BMW ekranas, kurį sudaro 12,3 colio skersmens valdymo ekranas ir 14,9 colio skersmens prietaisų ekranas. Pastarajame vairuotojui suteikiama svarbi važiavimo informacija, naudojami nauji grafikos ir M stiliaus sprendimai. Už papildomą mokestį bus galima užsisakyti ir projekcinį ekraną (Head-Up Display), pritaikytą M modeliams.
Standartiškai modeliai turės M sportines sėdynes su atminties funkcija. Kaip papildomą įrangą galima bus užsisakyti anglies pluošto „M Carbon“ sėdynes priekyje. Šios itin lengvos ir patogios sėdynės leidžia automobilio svorį sumažinti 9,6 kilogramo.
„BMW M3“ taip pat turės tris važiavimo režimus – įprastiems keliams skirtą (road), sportinį (sport) ir lenktynių trasos (track). Universale taip pat yra M modeliams skirta valdymo sistema ir spartusis nustatymų mygtukas, kurį spustelėjus galima nustatyti įvairius variklio, važiuoklės, vairavimo, stabdymo ir visų varančiųjų ratų sistemos „xDrive“ parametrus. Vairuotojo patogumui, galima išsaugoti dvi automobilių parametrų versijas ir jas vėliau greitai įjungti ant vairo esančiais mygtukais. Standartiškai pirkėjai su „M3“ universalu gaus „M Drive Professional“ įrangą su traukos kontrolės sistema „M Traction Control“, „M Drift Analyser“ ir „M Laptimer“.
Standartinėje komplektacijoje „BMW M3“ turės ir plačią komforto įrangą. Joje – trijų zonų automatinė klimato kontrolės sistema, „BMW Live Cockpit Plus“ įranga su navigacijos sistema „BMW Maps“, salono apšvietimas, aukštos kokybės garso sistema, vidinių ir išorės veidrodėlių paketas.
Erdvaus „M3“ universalo gale – trys pilnos sėdimo vietos. Bagažinės talpa siekia 500 litrų, o nulenkus galines sėdynes – net 1510 litrų. Standartinėje komplektacijoje yra elektroninio bagažinės dangčio atidarymo ir uždarymo funkcija, taip pat atskirai atidaromo bagažinės lango galimybė.
Gausi bazinė saugumo įranga
Saugumo kelyje suteiks vairavimo ir parkavimo asistentai. Iš gamyklos išriedantys „M3“ standartiškai turės perspėjimo apie priekinį susidūrimą sistemą, greičio ribojimų atpažinimo bei draudimo lenkti sistemą, išvažiavimo iš eismo juostos perspėjimo sistemą ir parkavimo atstumo kontrolės sistemą. Už papildomą mokestį bus galima užsisakyti ir kitą įrangą – „Driving Assistant Professional“ su vairavimo ir eismo juostos palaikymo funkcija, „Active Cruise Control“ su „Stop&Go“ funkcija, šviesoforų signalų atpažinimo sistemą ir kitas.
Automobilyje diegiama naujausia BMW operacinė sistema (8-oji jos versija), kuri yra patogiai valdoma ir interaktyvi. Prie automobilio galima prijungti mobilųjį telefoną su „CarPlay“ ar „Android Auto“, yra e-Sim kortelės galimybė su 5G ryšiu, o valdyti automobilį nuotoliu galima per „My BMW“ programėlę.