Lietuvą pirmą kartą pasiekė tik Suomijoje gaminami žieminiai degalai, kurie unikalių savybių nepraranda iki -37 laipsnių šalčio.
„Įvertinę temperatūros pokyčius, orų prognozes bei vairuotojų atsiliepimus, nutarėme anksčiau atvežti į Lietuvą suomiško žieminio „Neste Pro Diesel“ ir dyzelino „Futura“, kurių automobilistai laukia ir nemažai kas pradeda naudoti jau pačioje šaltojo sezono pradžioje. Bendrai šaltojo sezono laikotarpiu Lietuvos vairuotojai sunaudoja apie 300 milijonų litrų žieminio dyzelino, ypač didelė paklausa būna šalčiausiais žiemos mėnesiais – sausį, vasarį“, – pasakojo Audrius Miežys, UAB „Neste Lietuva“ Mažmeninės prekybos skyriaus vadovas.
Spustelėjus šaltukui, vasarinės ar pereinamosios klasės dyzelinas greičiau drumsčiasi, tampa klampus, todėl prasčiau veikia degalų purkštukai, užsikemša filtrai, sunkiau prasisuka variklio stūmokliai užvedant jį.
„Daugelis vairuotojų žino, kad atšalus orams, bet kurį rytą gali netikėtai įstrigti neužsivedančioje mašinoje. Dažniausiai staiga nustoja veikti ne pirmos jaunystės akumuliatoriai, bet pasitaiko ir rimtesnių gedimų. Todėl daugelis apsidrausdami nuo papildomų rūpesčių, iškart ima pilti būtent žieminį dyzeliną“, – aiškino A.Miežys.
Šiuo metu „Neste Oil“ degalinių saugyklos pripildytos žieminio dyzelino „Futura“ ir naujojo žieminio dyzelino „Neste Pro Diesel“, kurio iki šiol buvo galima į automobilio baką įsipilti tik Suomijoje.
Lyginant su tradiciniu dyzelinu, žieminio „Neste Pro Diesel“ atsparumas šalčiui yra gerokai didesnis. Jo drumstimosi temperatūra yra -32 °C. Žemiausia temperatūra, kuriai esant šį dyzeliną galima naudoti, yra -37 °C.