Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Degus kondicionierių aušinimo skystis – ozono sluoksnio išsaugojimui

Nuo sausio pirmosios pagal Europos Sąjungos reikalavimus automobiliuose turi būti naudojamas „R1234yf“ oro kondicionierių aušinimo skystis, tačiau „Mercedes-Benz“ A ir B klasės modeliuose bei sportiškuose SL buvo naudojamas senesnio tipo aušinimo skystis „R134a“. Dėl šios priežasties šios markės automobilius uždrausta registruoti Prancūzijoje, o EK jau grasina ir tolimesnėmis sankcijomis.
Žvaigždėtas dangus
Žvaigždėtas dangus / „Caters News Agency“ nuotr.

Gamintojas atsisako naudoti naująjį aušinimo skystį savo automobiliuose, motyvuodama tuo, kad jis turi didesnę tikimybę užsidegti ir sprogti. Pasirodo, kad kompanijos atstovų nuogąstavimai šiuo atveju nėra nepagrįsti, mat naujasis skystis dar žinomas tetrafloropropeno pavadinimu – tikrai degus. Tą patvirtino ir JAV šildymo, šaldymo ir kondicionavimo įrangos inžinierių bendruomenė.

Anot „Kondicionierių centro“ vadovo Jono Ignatavičiaus, remiantis daugelio ekspertų vertinimais, dėl nedidelio propano kiekio naujojo skysčio sudėtyje gaisro pavojaus nėra. „Kiek tai pavojinga avarinėje situacijoje – sunku pasakyti. Benzinas juk taip pat degus, o jo kiekis automobilyje yra šimtą ar tūkstantį kartų didesnis“, – svarstė pašnekovas.

„Kad naujasis skystis yra degus, buvo žinoma jau seniai. Pirmieji pranešimai apie tai, kad prie jo bus pereinama, pasirodė kokiais 2009 m. Man kaip eiliniam žmogui, kuris nėra saugumo ekspertas, irgi buvo keista, kad to šaldiklio sudėtyje yra degių dujų. Kodėl taip buvo nuspręsta? Sunku atsakyti“, – kalbėjo J.Ignatavičius.   

Kondicionierius aptarnaujančios ir remontuojančios kompanijos vadovas pasakojo metų pradžioje pats svarstęs galimybę įsigyti naujojo skysčio pildymui reikalingą įranga. Visgi pasidomėjus Lietuvoje parduodamais naujais automobiliais paaiškėjo, kad kol kas visi jie siūlomi su senos kartos kondicionierių aušinimo skysčiu.

„Aš nežinau, kokią praktiką jie taiko gamyboje, tačiau mūsų rinkoje automobilių su naujuoju skysčiu jie nepardavinėjo“, – komentavo J.Ignatavičius.

Senasis kondicionieriuose naudojamas aušinimo skystis, anot specialisto, buvo visiškai nedegus. O paleidus naująjį skystį ir pridėjus degantį degtuką jis greičiausiai užsidegtų. Kaip pažymėjo J.Ignatavičius, nors „R134a“ skystis jau nelaikomas „freonu“, jis vis tiek ardo ozono sluoksnį, todėl buvo ieškoma sprendimų mažinti kenksmingą jo poveikį aplinkai.  Skelbiama, kad naujasis skystis atmosferoje suyra 400 kartų greičiau nei jo pirmtakas.

„Daimler“ sprendimas, anot kondicionierių eksperto, greičiausiai pagrįstas kažkuo daugiau nei nuogąstavimais ir samprotavimais. Tokio dydžio koncernas turi puikias galimybes atlikti bandymus nepriklausomose laboratorijose. Kalbant apie konspiracijos teorijas, taip pat egzistuoja ir tikimybė, kad koncernas nori pristabdyti naujo produkto įvedimą į rinką.

„Tai vis vien kažkurio iš chemijos gigantų produktas. Aš įsivaizduoju, kad tie, kas jį sukūrė, siekia kuo greičiau įvesti naująjį produktą į rinką ir priversti visus gamintojus jį naudoti. Galbūt kai kurie gamintojai tokiam planui priešinasi. Juk mes nežinome, kas ten iš tiesų vyksta“, – kalbėjo J.Ignatavičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais