Per Kalėdas skaitykite kartu. Prenumeratai -50%
Išbandyti

Deividas Jocius mokė pareigūnus važiuoti bekele

Spalio 27-31 dienomis Lietuvos policijos mokykloje (toliau – LPM) vyko kvalifikacijos tobulinimo kursai policijos pareigūnams, užtikrinantiems specialiosios tranzito schemos funkcionavimą. Šie mokymai skirti šalies policijos įstaigų viešosios policijos patrulinių, prevencijos ir operatyvaus valdymo padalinių pareigūnams. Visas mokymo išlaidas padengia Europos Sąjunga pagal Išorės sienų fondo programą.
Deividas Jocius su pareigūnais
Deividas Jocius su pareigūnais

Pačią pirmą mokymų dieną pareigūnai susipažino su teisiniais pagrindais, kaip reikia tinkamai reaguoti į incidentus, užtikrinant Rusijos Federacijos piliečių tranzitą per Lietuvos Respublikos teritoriją pagal Specialiąją tranzito schemą. Analizavo policijos funkcijas tokių incidentų metu, kokios apsaugos priemonės yra naudojamos, kokie yra dokumentų gamybos, klastojimo požymiai, kokios techninės priemonės skirtos pirminei dokumentų patikrai. Taip pat vyko paskaita apie policijos pajėgų reagavimą, jeigu įvyksta Kaliningrado tranzito schemos pažeidimai.

Praktinių užsiėmimų metu pareigūnai sužinojo, kokie yra asmenų, pažeidusių Specialiosios tranzito schemos reikalavimus, sulaikymo taktikos ypatumai. Taip pat kaip priimamas ir įforminamas pranešimas apie tokį pažeidimą, kaip perduodamos užduotys reaguojantiems į įvykį pareigūnams, kaip tinkamai bendradarbiauti su kitomis tarnybomis.

Kursų dalyvių teigimu, jiems labiausiai įsiminė pratybos poligone, kur jie su didelio pravažumo transporto priemonėmis mokėsi vairavimo bekele ypatumų. Vairavimo subtilybių policininkus mokė Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Viešosios tvarkos valdybos Patrulių rinktinės antrojo būrio vadas Valerij Charitonov bei profesionalus lenktynininkas Deividas Jocius. Mokytojai dalino patarimus, kaip vairuoti esant slidžiai kelio dangai, jeigu kelias pažliugęs nuo lietaus ar sniego, kelias smėlėtas.

Važiuojant bekele važiavimo greitis labai daug ką lemia – kartais įveikti įkalnę pajėgsite važiuodami tik pirma arba antra pavara

„Nepamirškite visada įvertinti, ar sugebėsite saugiai pravažiuoti, automobilis neužklimps kelyje, nes tuomet ne tik negalėsite įvykdyti savo užduoties, bet reikės prašyti kolegų pagalbos, kad jus ištrauktų iš bėdos. Prisiminkite, kad važiuojant bekele važiavimo greitis labai daug ką lemia – kartais įveikti įkalnę pajėgsite važiuodami tik pirma arba antra pavara“, – aiškino lenktynininkas D. Jocius.

V. Charitonov dar kartą priminė, kad vairuojant abi rankos privalo būti ant vairo. „Suvaldyti automobilį, važiuojant bekele nėra taip paprasta, o kelios sekundės, kol spėsite nuo pavarų svirties ranką perdėti ant vairo gali nulemti nelaimę“, – patarimus dalino mokytojas.

Pareigūnai buvo dėkingi mokytojams net ir už paprastus patarimus: kaip tinkamai sėdėti transporto priemonėje, kad ilgo patruliavimo metu nepavargtų nugara, kiek turi būti sulenktos rankos, kai jos laikomos ant vairo.

Pratybų metu pareigūnai patys išbandė, kaip važiuoti bekele, kaip išvairuoti užklimpusį automobilį, kaip saugiai įveikti pavojingą trasą. Daugelis policininkų pirmą kartą gyvenime vairavo tokiomis sudėtingomis sąlygomis, todėl praktiniai užsiėmimai jiems padėjo greičiau įsisavinti teorines žinias.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tvarumu garsėjanti kompanija „Reynaers Aluminium“ prisidės prie unikalaus miestelio verslui statybų Kauno LEZ
Reklama
Energija veiksme: kaip Dakaro lenktynininkas valdo stresą ir iššūkius
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas