Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Detroite – automobilių ateities prognozės pro amerikietišką prizmę

JAV automobilių pramonės sostinėje – Detroite – trečiadienį oficialiai pradeda darbą Detroito automobilių paroda. Po itin gerų ir pelningų metų Amerikos ir kitų šalių gamintojai čia pateikia ne tik naujausias mašinas, bet ir bando apibrėžti visos automobilių pramonės perspektyvas.
Detroito automobilių paroda
Detroito automobilių paroda / „Scanpix“ nuotr.

Smarkiai kritusios degalų kainos vėl džiugina tradicinių amerikietiškų dydžių automobilių gamintojus, bet visos kompanijos – ir Amerikos, ir Japonijos, ir Europos – rimtai dirba ieškodamos optimaliausių ir efektyviausių ateities automobilių variantų.  

Kalbant apie tolimesnę perspektyvą – niekas nepirks automobilio, jei jis negalės važiuoti pats

Viena iš perspektyviausių krypčių – automobilių kompiuterizavimas. Tai nereiškia, kad į naują prietaisų skydelį bus įdėtas dar didesnis ekranas. Pavyzdžiui, kompanija „Ford“ jau daug nuveikė kurdama sistemas, kurios leistų automobiliams patiems bendrauti tarpusavyje. Tai itin svarbu eismo saugumui. Jei tokios sistemos būtų privalomos visuose automobiliuose, radikalai sumažėtų eismo nelaimių, nes pačios mašinos perspėtų apie galimas avarines situacijas ir netgi galėtų pačios jų išvengti. Jungtinėse valstijose, kur kasmet avarijose žūsta daugiau nei 30 tūkst. žmonių, tai – labai aktuali problema. 

„Scanpix“ nuotr./Detroito automobilių paroda
„Scanpix“ nuotr./Detroito automobilių paroda

Kitas žingsnis – visiškai robotizuoti automobiliai. Šioje srityje taip pat daug dirbama. „Tesla“ elektromobilių kompanijos įkūrėjas Elonas Muskas tvirtina, kad visa tai gali būti įgyvendinta jau po poros metų.

„Dvi didžiausios transporto revoliucijos – tai elektrifikacija ir autonomiškumas. Tai – didžiausios inovacijos po to, kai buvo sukurtas judantis konvejeris. Ir jos vyksta tuo pačiu metu. Manau, kad autonomiškumas ypač svarbus. Kalbant apie tolimesnę perspektyvą – niekas nepirks automobilio, jei jis negalės važiuoti pats“, – pabrėžė E. Muskas.

Kalbėdamas apie sparčią šio sektoriaus plėtrą, E. Muskas pasakė, kad tai jokia paslaptis, kad net ir kompanija „Apple“ ruošiasi gaminti elektromobilius. Kita vertus, klausimas, kokia elektra varys tuos automobilius, tebėra atviras. „Tesla“, „Nissan“ ir „General Motors“ pasisako už baterijas, bet, pavyzdžiui, „Toyota“ Detroite pristatė naujausią vandeninio kuro elementais varomą prototipą „Lexus LC 500“.  

Koncerno vadovas Akio Toyoda, pristatydamas šią mašiną, pasakė, kad joje daugybė dalykų yra SUGOI – japonų kalba tai reiškia pritrenkiantys. A. Toyota planuoja pradėti gaminti ir pardavinėti šiuos ultramodernius „Lexsus“ kitų metų pabaigoje – tuo pat metu, kai „Tesla“ žada išleisti pirmą masiniam vartotojui skirtą nebrangų trečiąjį elektromobilio modelį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos