Tai rodo rizikos vertinimo bendrovės „Creditreform Lietuva“ duomenys, rašo „Verslo žinios“. Kita vertus, sparčiausiai transporto parką plėtė ar atnaujino ilgai rinkoje dirbančios didžiosios įmonės. Tačiau „Linavos“ atstovai pažymi, kad lizingo bendrovės reikalavo didesnio nuosavo vežėjų indėlio, o tai mažina perkaitimo riziką.
„Creditreform Lietuva“ duomenimis, 98 didžiausiose šalies transporto įmonėse, kurios patenka į rizikos vertinimu užsiimančios bendrovės sudaromą didžiųjų šalies įmonių tūkstantuką, lizingu įsigyjamų transporto priemonių dalis šiuo metu sudaro beveik 60 proc., prieš porą metų ši dalis siekė apie 50 procentų.
Lietuvos nacionalinės vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius teigia, kad nors transporto įmonės vėl dažniau naudojasi finansų institucijų paslaugomis, tačiau, palyginti su ta padėtimi, kuri buvo prieš keletą metų, įžvelgia ir skirtumų.
„Apie porą metų bankai mūsų beveik nefinansavo, tačiau vėliau jei ir atsigręžė, tai sąlygos pakito: anksčiau pakakdavo 5 proc. nuosavų lėšų, o vėliau pradinis įnašas padidėjo iki 30 proc., tai yra vežėjai vis daugiau investuoja nuosavų lėšų. Manau, kad dabar situacija geresnė, nes mažesnė priklausomybė“, – sakė A.Kondrusevičius.