Pasak bendrovės Carglass® Lietuva generalinio direktoriaus Jurijaus Končanino, šiuo metu priekiniai automobilių stiklai labiausiai nukenčia dėl suprastėjusios kelių būklės. Nutirpus sniegui, keliuose ir kelkraščiuose lieka daug mažų akmenukų bei žvyro, taip pat nuo gatvėse atsivėrusių duobių atskyla smulkūs asfalto gabaliukai. Skriedami iš po ratų jie kelia pavojų paskui važiuojančio automobilio stiklams, neretai nukenčia ir variklio gaubtas ar buferis. Vairuotojams žalos pridaro ir nuo stogų slenkantis sniegas ar vėjo nulaužtos medžių šakos.
„Svarbiausia priekinių stiklų skilimo priežastis – įdauža, atsiradusi akmenukui atsitrenkus į stiklą. Joje pradeda kauptis drėgmė, kuri orams keičiantis užšąla. Dėl susidariusios įvaržos stiklas skyla, net ir po, atrodytų, nedidelio smūgio, pavyzdžiui, važiuojant per greitį ribojantį kalnelį, nepastebėjus duobutės kelyje ar apsisukant netyčia užkabinus šaligatvio bortelį. Tuomet tenka keisti visą automobilio stiklą nauju“, – sako pirmaujančios rinkoje specializuotos stiklų remonto ir keitimo įmonės vadovas.
Pasak J.Končanino, vienintelis būdas apsaugoti automobilį nuo šiuo metų laiku dažniau atskriejančių akmenukų – laikytis didesnio atstumo nuo priešais važiuojančios transporto priemonės ir sumažinti greitį prasilenkiant su iš priekio važiuojančiu automobiliu, ypač žvyrkeliuose ar remontuojamuose kelio ruožuose.
Internete esu matęs patarimų, kad laikinai įdaužą galima užtepti bespalviu nagų laku
„Kasmet su stiklo remonto ar keitimo problema susiduria apie septyni procentai kelių transporto priemonių savininkų. Nuo šios rizikos verta saugotis iš anksto, ypač kai šiandien kai kuriose bendrovėse galima kartu su civiline atsakomybe apdrausti tik automobilio stiklus. Tuomet stiklo remontas automobilio savininkui paprastai nieko nekainuoja“, – pataria. J. Končaninas, atskleisdamas, kad pernai vidutinė akmenuko sukelta žala sudarė kiek daugiau nei 200 eurų.
Jei vis dėlto akmenukas pataikė į stiklą, geriausia ką tik atsiradusią įdaužą užklijuoti skaidriu lipduku, kad į ją nepatektų purvo. Tuomet, ilgai neatidėliojant, reikėtų kreiptis į specializuotą stiklų remonto bendrovę, nes sutaisyti įdaužą kainuoja vidutiniškai keturis kartus pigiau nei vėliau keisti visą stiklą.
„Internete esu matęs patarimų, kad laikinai įdaužą galima užtepti bespalviu nagų laku. Patikėkite, gyvenime toks „pasidaryk pats“ remonto būdas gali tik dar labiau pakenkti“, – šypsosi J. Končaninas.
Lietuvoje dažniausiai nukenčia priekiniai automobilių stiklai. Jų keitimas ir remontas sudaro apie 90 proc. Carglass® bendrovės darbų. Šoniniai stiklai dažniausiai nukenčia dėl per praėjusius kelis metus pastebimai sumažėjusių vagysčių ar vandalizmo atvejų, o galiniai - dėl nelaimingų atsitikimų.