Pristatymo renginys apsiėjo be didesnių premjerų, tačiau tai nereiškia, kad tos kelios pristatytos smulkmenos yra nesvarbios. Taip, „Murano“ gavo tik atnaujintus galinius žibintus, bet štai „Qashqai“ gavo naują širdį – 1,6 litro turbodyzelinį variklį. Jis keičia 2 litrų variklį, už kurį yra visomis prasmėmis pranašesnis. Tačiau apie viską iš eilės.
„Nissan Qashqai“
130 AG galia ir 320 Nm sukimo momentas yra panašūs kaip ir 2 litrų variklio, tačiau ekonomijos ir ekologijos rodikliai pagerėjo visais 25 proc. Dabar galingiausias „Qashqai“ siūlomas dyzelinis variklis, aprūpintas „Stop/start“ sistema, į aplinką išmeta vos 119 g/km CO2 dujų ir mišriu ciklu suvartoja vos 4,5 litro dyzelino. Po pasivažinėjimo kalnuotomis Malagos apylinkėmis galima patvirtinti, kad šie skaičiai pasiekiami ir praktiškai.
„Nissan AVM“ sistema |
O pasivažinėti buvo tikrai smagu. Variklis pakankamai žvalus ir 1 830 kg svorio automobilį smagiai tempia į stačiausias įkalnes. Greitkelyje penkta pavara bėgėjantis nuo 100 iki 140 km/val. atrodo, kad po variklio dangčiu bent 2,5 litro „dyzelis“. Tiesa, dėl mažo darbinio tūrio prie 1 500 aps/min. daug galios nėra, reikia leisti varikliui įsisukti bent iki 1 800.
Įvairiausių modernių technologijų prigrūstas variklis yra sukurtas „Renault“ ir iki šiol nešioja galingiausio 1,6 litro dyzelinio variklio etiketę. Deja, jis siūlomas tik su mechanine pavarų dėže (6 laipsnių), o ieškantiems automobilio pavaras perjunginėjančio automatiškai, „Nissan“ siūlo senąjį 2 litrų „dyzelį“ su automatine pavarų dėže ir visais keturiais varomais ratais.
„Nissan“ pristatė dar vieną smulkmeną, iki šiol nematytą „Qashqai“ krosouveriuose. Tai AVM – „All view monitor“ arba, lietuviškai, panoraminė kamera. Centrinėje konsolėje sumontuotame 7 colių ekrane važiuojant atbuline eiga projektuojamas 360 laipsnių vaizdas. Priekinėse grotelėse, veidrodėliuose ir galiniame dangtyje sumontuotos vaizdo kameros statymą ar sudėtingus manevrus supaprastina pateikdamos vaizdą visai kaip klasikiniame „Grand Theft Auto“ žaidime – rodos, virš automobilio sumontuota viena kamera, filmuojanti iš viršaus. Sistema veikia ir važiuojant į priekį iki 10 km/val. greičiu.
„Nissan Juke“
Iki šiol visi mūsų rinkai skirti „Juke“ automobiliai buvo gaminami Didžiojoje Britanijoje. Išskyrus 4x4 modelius, kurie mus pasiekdavo iš Japonijos. Jų tekdavo palaukti kiek ilgiau. „Juke 4x4“ gamybą perkėlus į Didžiąją Britaniją, pirkėjams laukti nebereikės.
Išmanią keturių varomų ratų „Intelligent Torque Vectoring“ sistemą rekomenduojame visiems „Nissan“ automobilio besidairantiems pirkėjams. Saugumas, stabilumas kelyje – savybės, vertos kiekvieno išleisto cento. Ir nereikia laukti slidžių kelių. Pasivažinėjome dviem skirtingais „Juke“ automobiliais slalomo trasoje: 4x4 versija trumpoje trasoje nuo dviem ratais varomo modelio užfiksuoto 20,4 sek. laiko atkirpo visas dvi sekundes. Trumpas vaizdo siužetas iš trasos:
„Nissan Murano“
Mažiausiai atnaujinimų sulaukė „Murano“. Logiška, brangiausias „Nissan“ siūlomas krosouveris, tiesą sakant, Europoje parduodamas amerikietiška gigantomanija sergantiesiems. Jų nėra daug ir jiems visokios ekologijos normos, mažas dydis ir kiti eko-reikalai nelabai įdomūs. Skaičiuojantiesiems pinigus atsirado 2,5 litro turbodyzelinio variklio pasirinkimas, kuris automagistralėje „traukia“ žvaliai, nesipyksta su automatine pavarų dėže ir negadina prabangaus automobilio vaizdo. Ir garso. Atnaujinti galiniai žibintai „Murano“ suteikia šiek tiek modernumo.
Įspūdinga „Juke-R“ premjera
„Nissan“ renginį vainikavo „Juke-R“ premjera. Nors jis dar nebaigtas, jau dabar stovint šalia jaučiamas jo greitis ir galia. Aš jame sėdėjau, šniukštinėjau po variklio dangčiu ir pranešu – vienetinis automobilis pagamintas įspūdingai. Jokių koncepciniams automobiliams būdingų nelogiškų sprendimų, atsikišusių detalių ar neveikiančių agregatų.
„Nissan Juke-R“ Malagoje |
Vietoje „Juke“ vairo, pavarų perjungimo svirties ir multimedijos sistemos atsirado GT-R agregatai – tvirtas odinis vairas su pavarų perjungimo svirtelėmis už jo ir visokiausius parametrus atvaizduojantis multimedijos ekranas. Viskas sudėta kruopščiai, rodos, jie čia ir turėjo būti.
Taigi, 480 AG galios 3,8 litro V6 variklis su dviem turbinomis, sumani keturių varomų ratų sistema ir puikūs stabdžiai 25 cm trumpesniame „Juke“ krosouveryje rado sau vietos. Liko viską sureguliuoti ir paleisti „Juke-R“ į trasą.