Rafinuotumas, skoningas galantiškumas, pažymėtinas pasitikėjimas savimi, dėmesys detalėms – šie iš monarchinio palikimo kildinami bruožai kultūrologų priskiriami taip pat ir britų automobilių pramonės kūrėjams, nes jau daugybę dešimtmečių Didžiosios Britanijos automobilių gamintojai jautė ir karališkosios šeimos bei pačios karalienės Elžbietos II dėmesį. Štai, būdama 91-erių, karalienė paparacių buvo užfiksuota vis dar pati vairuojanti savo tamsiai žalią „Jaguar X-Type“, kai važiavo iš rytinių sekmadienio pamaldų.
D.Britanijos gyventojai buvo įpratę laikraščių nuotraukose matyti vairuojančią karalienę, jos meilė automobiliams ir vairavimui ne kartą pažymėta žurnalistų. Tačiau faktas, kad net ir garbaus amžiaus monarchė neketino paleisti iš rankų vairo, žavėjo daugelį.
TAIP PAT SKAITYKITE: Kuo ypatingas automobilis, vežęs į paskutinę kelionę princą Philipą.
Beje, Elžbieta II daugelį metų buvo vienintelis asmuo D.Britanijoje, kuriam nebūtina turėti vairuotojo pažymėjimą, kad galėtų važinėti automobiliais. Pirmąsias transporto priemones karalienė išmoko vairuoti dar Antrojo pasaulinio karo metu, kai tarnavo mechanike britų kariuomenės moterų teritoriniame junginyje.
Atėjus ramesniems laikams, Elžbieta II daugybę kartų pastebėta vairuojanti įvairius britiškus automobilius, dažniausiai – patikimą žalią (panašu, kad mėgstama Jos Didenybės spalva) „Range Rover“, taip pat jau minėtą „Jaguar X-Type“ ar klasikinį „Jaguar S-Type“ bei ikoniškąjį „Land Rover Defender“, gamintą 1948–2016 metais.
Pastarasis buvo tikras karalienės numylėtinis – skaičiuojama, kad Elžbieta II turėjo apie 30 skirtingų metų ir konfigūracijos defenderio modelių.
Nenuostabu, kad žvelgdami į karalienės pomėgius jais užsikrėtė daugybė D.Britanijos gyventojų, kuriems ne tik nesvetima monarchijos dvasia, tačiau ir siektinos jos vertybės. „Vairuojate „Jaguar“ automobilį? Tuomet mėgstate subtilesnį gyvenimą, technologinę pažangą ir šiuolaikines pramonės galimybes“, – toks automobilių žiniasklaidos apibūdinimas tapo troškimų kartele milijonams vairuotojų.
Ir toli gražu – ne vien britų salyne. Monarchijos gyvenimo detalės domino ne tik anglus, škotus, valus ar airius, bet ir likusio pasaulio gyventojus. O karališkosios šeimos gyvenimo peripetijų eksportas po planetą užtikrino ir sėkmingą atskirų jos sudedamųjų dalių skverbimąsi į kitas kultūras.
Monarchiniai atributai – aristokratiškumas, specifinis rafinuotumas ir išsiskyrimas iš masės – suteikė stiprų pagrindą sėkmingai po visą planetą plisti automobilinei britofilijai. Tokia automobilių markė kaip, pavyzdžiui, „Jaguar“, tapo itin populiari tarp meno kūrėjų, įtakingų verslininkų, aktorių ir kitų sėkmę užsitikrinusių žinomų žmonių skirtingose šalyse, o didysis „Range Rover“ kartu su ekologinės mados apologetu „Toyota Prius“ – bene dažniausi automobiliai pramogų industrijos mekoje Los Andžele.
Vairuojanti Elžbieta II nustebino Saudo Arabijos karalių
Tai, kad Saudo Arabijos moterys prieš keletą metų gavo teisę vairuoti, didžia dalimi – ir Elžbietos II nuopelnas. Plačiai paplitusi istorija apie D.Britanijos monarchės ir tuometinio Saudo Arabijos karaliaus Abdullah pasivažinėjimą automobiliu. Abdullah, kuris, kaip manoma, yra gimęs 1924 metais (mirė 2015 m.), Saudo Arabiją kaip karalius valdė nuo 2006-ųjų, bet kaip regentas de facto tai darė ir dešimtmetį prieš tai.
Buvęs britų ambasadorius Saudo Arabijoje seras Sherardas Cowperis-Colesas 2003 m. asmeniškai susitiko su Anglijos karaliene, kai buvo paskirtas į šias pareigas 2003 m. Ji jam tuomet papasakojo apie pirmą Abdullah vizitą Balmorale – pilyje Škotijoje, kurį jis yra aprašęs savo knygoje.
Viskas prasidėjo visai įprastai – oficialūs pašnekesiai ir priešpiečiai. Po jų karalienė pasiūlė surengti Abdullah (tuomet jis dar buvo Saudo Arabijos princas, nors realiai jau valdė šalį) turą po valdas. Iš pradžių Abdullah spyriojosi, tačiau jį paragino ir Saudo Arabijos užsienio reikalų ministras.
Prie pilies privažiavo karalienės „Land Rover“ visureigiai. Princas Abdullah atsisėdo priekinėje keleivio vietoje, o jo vertėjas – ant galinės sėdynės.
Tuomet jo netikėtumui Elžbieta II įsitaisė vairuotojo vietoje, užvedė automobilį ir pradėjo važiuoti. Jos teigimu, jis pasijuto labai nejaukiai – Saudo Arabijoje moterims neleidžiama vairuoti. O čia jį vežė net pati karalienė.
Sh.Cowperis-Colesas pasakojo, kad karalienė pasididžiuodama sakė, jog ji ir nevairavo labai ramiai. Elžbieta II karo metais buvo kariuomenės vairuotoja, tad greičio pedalo spustelėjimas siauruose ir vingiuotuose Škotijos keliuose jai – vienas malonumas. Negana to, ji visą laiką ir kalbėjo.
Tai taip suneramino princą Abdullah, kad jis net per savo vertėją paprašė karalienės sulėtinti greitį ir daugiau dėmesio skirti žiūrėjimui į kelią.