Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Didžiausia Skandinavijos šalių transporto paroda: kuo sužavėjo „Scania“ ir „Volvo“

Jei norite išvysti naujausius „Scania“ ir „Volvo“ ar „Mercedes-Benz“ kūrinius, pamatyti puspriekabių inovacijas ir pačią naujausią specialiąją techniką, dar šiandien ir rytoj turite galimybę nuvykti į didžiausią Skandinavijos šalių komercinio transporto parodą „ELMIA Lastbil 2016“ Jončiopingo mieste, Švedijoje.
Paroda „ELMIA Lastbil 2016“ Švedijoje
Paroda „ELMIA Lastbil 2016“ Švedijoje / Trucker.lt iliustr.

Trucker.lt komanda šioje parodoje jau sėdėjo naujausios kartos „Scania“ vilkikų kabinose ir klausėsi galingo V8 variklio riaumojimo galingiausiame sunkvežimyje S730, žiūrinėjo naujausio „Volvo“ koncepcinio modelio FH aerodinaminius spoilerius bei įsiropštė į patį greičiausią pasaulyje – „Volvo The Iron Knight“ lenktyninį sunkvežimį. Neatsispyrėme ir Suomijos prikabinamosios technikos gamintojo „Ekeri“ inovatyviam konceptui – aerodinaminei puspriekabei su golfo kamuoliuko paviršiais. Šis ateities kūrinys stebina inžinierių įžvalgomis ir efektyvumu įveikiant aerodinamines jėgas. Naujovių turėjo kone kiekvienas stendas, tačiau apie viską iš eilės.
„Scania“ naujovėms abejingų nebuvo.

Po skambaus naujausių „Scania“ pristatymo rugpjūčio 23 d. Paryžiuje, jau kitą dieną Jonkčiopingo parodos lankytojai prie pagrindinio įėjimo išvydo sensacija tapusį sunkvežimį. Abejingų jam nebuvo ir visi lankytojai bandė įsiamžinti kuo įspūdingesniu kampu asmenukei su vilkiku.

Kiti nuskubėjo į didelį „Scania“ stendą, kur išsamiai narstė šią techniką iš vidaus ir išorės. Kokia toji nauja „Scania“? Be jokios abejonės – modernus ir šiuolaikiškiausias sunkvežimis, kuris jau dabar gali matuotis Metų sunkvežimio karūną, nelaukdamas rugsėjo 21 d. Hanoveryje vyksiančios IAA tarptautinės komercinio transporto parodos.

Trucker.lt iliustr./Paroda „ELMIA Lastbil 2016“ Švedijoje
Trucker.lt iliustr./Paroda „ELMIA Lastbil 2016“ Švedijoje

Nauja kabina, kurios priekinė dalis neįprastai lygi ir statmena, išlaikė gražiausius gamintojo dizaino bruožus ir įgijo daug naujų. Kita naujovė – apie 60 cm už R kabiną aukštesnė S kabina, lygiomis grindimis. Galingiausiais varikliais apginkluotuose modeliuose patraukliai atrodo priekinių grotelių viršuje įmontuoti papildomi rūko žibintai, jau nekalbant apie kabinos viršuje besipuikuojančius žibintus.

Grotelės kaip ir anksčiau yra milžiniško dydžio ir išlieka akcentu, padedančiu išsiskirti iš visų kitų sunkvežimių. Tačiau svarbiausia, kad kabinoje sėdintis vairuotojas geriau gali matyti kas dedasi vilkiko priekyje – jo vieta įrengta kiek arčiau ir šoniniai statramsčiai dar plačiau išdėstyti. Puiki apžvalga pasiekta ir dėka naujų milžiniško dydžio šoninių veidrodžių. Priekinė sunkvežimio ašis patraukta pirmyn 5 cm, tad gerokai pagerintas važiavimo komfortas. Dėl šių pakeitimų pasikeitė ir kabinos svyravimo amplitudė, tad vilkikas pradėjus stabdyti važiuojant 90 km/val. greičiu sustoja daug greičiau už savo pirmtaką – maždaug 38 metrais arčiau.

Naujas yra ir 500 AG variklis, kuris siūlomas be EGR sistemos. Gamintojas siūlo ir gerai patikrintus silpnesnius 9 litrų motorus tik su SCR sistema ir meta iššūkį daliai kitų gamintojų. Stipriai padirbėta su visų variklių galimybėmis ir ypač jų įpurškimo sistemomis, nes vilkikai tapo iki 5 proc. taupesni. Tam tikslui panaudojama ir išmaniųjų technologijų valdoma transmisija. Atsisėdus už vilkiko vairo nėra įspūdžio, kad esi dideliame sunkvežimyje – jausmas, tarsi sėdėtum už prabangaus lengvojo automobilio vairo.

Viskas išdėstyta ranka pasiekiamu atstumu nuo vairuotojo – gausybė valdymo mygtukų ant vairo ir kairėje pusėje esančių šoninių durelių apdailos. Net ir priekinių žibintų pagrindinis jungiklis yra šioje eilėje. Milžiniško dydžio navigacijos ir informacinės sistemos ekranas, ir dar didenis LED ekranas prietaisų skydeyje. Aukšta ir erdvi kabina, įrengta aukščiausios kokybės medžiagomis, o judėti joje labai lengva ir pasiekti viršuje įrengtas daiktadėžes ir platų antrąjį miegamąjį gultą. Vairuotojų taip vertinamas sunkvežimis su kaupu išpildys jų lūkesčius. Aukščiausio lygio komfortas viduje ir lengvas vairavimas dera su itin modernia išvaizda.

Trucker.lt iliustr./Paroda „ELMIA Lastbil 2016“ Švedijoje
Trucker.lt iliustr./Paroda „ELMIA Lastbil 2016“ Švedijoje

„Volvo“ siūlo taupyti 30 proc. degalų

Išvydus baltą kaip sniegas Volvo Trucks koncepcinį FH sunkvežimį nejučia stabteli. Naujo dizaino priekinės grotelės, nematyti priekiniai žibintai ir įspūdinga puspriekabė su pažadu sutaupyti 30 proc. degalų yra rimta priežastis pasidomėti koks čia kūrinys. Kaip ir galima buvo tikėtis aerodinamikai čia skiriama daugiausia dėmesio. Ne tik aptakesnei vilkiko kabinos formai ar neįprastai išlenktu puspriekabės stogu su oro srautą nukreipiančiais spoileriais gale ir ant ratų, bet ir pačioms naujausioms variklių bei transmisijos technologijoms. Įdomi ir itin lengvos konstrukcijos puspriekabė, gaminama iš lengvesnių tvirtų medžiagų, naudojama daug tvirtesnio plieno ir anglies pluošto. Šį modelį išsamiai pristatysime kituose reportažuose, tačiau viena aišku, kad taupumo kartelė ką tik buvo smarkiai pakelta.

Trucker.lt iliustr./Paroda „ELMIA Lastbil 2016“ Švedijoje
Trucker.lt iliustr./Paroda „ELMIA Lastbil 2016“ Švedijoje

Prie „Volvo The Iron Knight“ bolido taip pat rikuiojasi smalsuolių eilės – jau legenda tapęs 2400 AG lentyninis sunkvežímis yra pats greičiausias planetoje. Tai jis jau įrodė neseniai vykusiuose bandymuose. Tačiau labiausiai traukia itin moderni jo išvaizda, kuri yra visų lenktynininkų svajonė. Neabejotinai, tai pats įspūdingiausias bolidas, kurio užduotis vienintelė – stebinti.

„Ekeri“ ir evoliucijos pamokos

Suomijos antstatų, priekabų ir puspriekabių atveriamomis šoninėmis durimis gamintojas „Ekeri“ nustebino unikalia koncepcija. Didžiausią oro pasipriešinimą sutinkantys puspriekabės ir priekabos paviršiai nėra lygūs, o nusėti golfo kamuoliuko duobutėmis. „Ekeri“ inžinierius netruko paaiškinti – jei golfo kamuoliukas skrieja toliau dėka šių duobučių sufomuojamo oro srauto, kodėl to nepanaudojus priekinėje puspriekabės dalyje ir ant šoninių puspriekabės briaunų, netgi ant daiktadėžių? Paprasta ir logiška, kaip ir tai, kad gale įtaisius specialius spoilerius su oro srautą nukreipiančiais V formos metaliniais elementais, kurie sumažina 500 kg traukos jėgą iki 200 kg, susiformuojančią puspriekabės gale dėl užlinkstančio oro srauto. Panašūs įrenginiai naudojami ant naikintuvų sparnų. „Mokomės iš milijonus metų vykusios evoliucijos, mat banginiai taip pat turi ant pelekų specialius vandens srautą nukreipiančius V formos elementus, o ant priekinės jo galvos dalies yra nedidelės įdubos, kaip ant golfo kamuoliuko“, – sako „Ekeri“ tyrimų vadovas.

Trucker.lt iliustr./Paroda „ELMIA Lastbil 2016“ Švedijoje
Trucker.lt iliustr./Paroda „ELMIA Lastbil 2016“ Švedijoje

Bandymuose įsitikinta, kad koncepcinė puspriekabė taupo iki 4 proc. degalų, o tai maždaug 5000 litrų dyzelino per metus.

Anot kūrėjų, labai svarbu oro srautą tinkamai nukreipti, tad planuojama sukurti puspriekabę, kurios visa priekinė dalis bus nusėta golfo kamuoliuko paviršių primenančiomis duobelėmis.

Genialu yra tai kas paprasta. Kitas patobulinimas, siūlomas Ekeri inovatorių – išsilankstantys nerūdyjančio plieno laipteliai puspriekabės šone, skirti lengvai įlipti į jos vidų. Sąnarius nuo šokinėjimo iš puspriekabės saugantys laipteliai bus įvertinti visų vairuotojų, nes daugelis jų kenčia skausmus, vien dėl to, kad nėra tokios inovacijos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais