Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Didžiausias avaringumas – spalį ir lapkritį, o civilinės atsakomybės draudimas dažniausiai perkamas kovą ir balandį

Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, dažniausiai vairuotojai draudžiasi privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu kovą ir balandį. Didžiausias avaringumas fiksuojamas spalį bei lapkritį, tačiau daugiausia išmokų išmokama birželį. Privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo BTA rinkos dalis šiemet augo nuo 20,7 iki 22 proc.
Avarijos vietoje Vilniuje, Ozo g.
Asociatyvi nuotr.: avarija Vilniuje, Ozo g. / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

BTA privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo įmokos 2012 m. augo 16 proc. ir siekė 93,3 mln. litų. Praėjusiais metais bendrovė fiksavo 5 proc. didesnį įvykių skaičių (27,5 tūkst.), nei užpernai.

„Patikimas privalomasis vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas – ir būtinas, ir naudingas kiekvienam vairuotojui. Šiuo metu mažų dažnų žalų metą keičia retesnių didelių žalų sezonas. Žiemą fiksuojama daugiau eismo įvykių, tačiau jų vidutinė žala – nedidelė. Šaltuoju sezonu kenčia bamperiai, automobiliai apibrozdinami, tuo tarpu artėjant vasarai bei atostogų pradžiai vairuotojai važinėja tolimesniu atstumu bei didesniu greičiu, yra mažiau atidesni smulkmenoms, todėl įvykių pasekmės kur kas didesnės. Šiltuoju sezonu žmonės dažniau keliauja greitkeliais bei automagistralėmis, kur net menkos klaidos gali sukelti didelę žalą“,- teigia BTA vadovaujantysis KASKO ir ECA draudimo specialistas Gediminas Radavičius.

BTA duomenimis, dažniausia autoįvykių priežastis – atstumo nesilaikymas. Antroje vietoje įvykiai sankryžose dėl nepraleidimo, šviesų, neatidumo. Daugiausia eismo įvykių fiksuojama didžiuosiuose miestuose - Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje.

„Pavasarį pastebimas privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo pirkimo pagyvėjimas. Mūsų produktas rinkoje vis labiau vertinamas, - vairuotojai vis daugiau draudžiasi šia  mūsų siūloma paslauga. Kiekvienam klientui ir toliau stengsimės nustatyti jo riziką atitinkančią įmoką ir pasiūlyti kuo platesnį draudimo paslaugų spektrą“, - teigia G. Radavičius.

Specialisto pastebėjimu, anksčiau draudimo įmonės nustatydamos įmoką vertindavo tik keletą automobilių parametrų, šiuo metu tam, kad kuo tiksliau įvertinti kliento riziką nustatant draudimo įmoką yra vertinama 30 kliento ir automobilio parametrų. Rizikai nustatyti vis plačiau naudojami matematiniai modeliai. Pastaruoju penkmečiu rinka tapo labai dinamiška – jeigu anksčiau įmokos keitėsi kartą per metus, dabar jos kinta kas savaitę. Dabar paslauga labai prieinama – ją siūlo draudimo bendrovės, brokeriai, tarpininkai, internetinio pardavimo portalai. Dauguma klientų vertina operatyvumą ir vis dažniau draudimo polisus pageidauja įsigyti internetu  arba telefonu.  

Taip pat, G. Radavičiaus teigimu, paprasčiau tampa identifikuoti ir neapsidraudusius vairuotojus – tiek policija, tiek „Regitra“ ar automobilis draustas gali patikrinti ir neprašydami transporto priemonės valdytojo atspausdinto draudimo liudijimo, o tiesiog patikrindami valstybinio numerio duomenis duomenų bazėje.

Specialistas prognozuoja, jog ateityje skirtingų įmonių teikiamos fizinių asmenų draudimo įmokos vis labiau panašės, nes stengiamasi nustatyti kiekvieno kliento riziką atitinkančią įmoką. Taip pat vis labiau bus atsižvelgiama į kliento kitų rūšių draudimus - civilinis draudimas iš esmės bus skirtas gauti kliento kontaktams, vis didesnę dalį užims internetu sudaromos sutartys.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos