Didžiausias pasaulyje automobilių pramonės tiekėjas „Bosch“ nusiteikęs prieš elektromobilius: seka „Toyota“ generalinio direktoriaus pėdomis

Didžiausias pasaulyje automobilių pramonės tiekėjas „Bosch“ laikosi drąsios (ir kvailos) pozicijos prieš elektromobilius.
„Bosch“
„Bosch“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

„Bosch“ ir elektriniai automobiliai

Žmonės dažnai pamiršta, kad perėjimas prie elektrinių transporto priemonių sutrikdo ne tik automobilių gamintojus, bet ir visą automobilių tiekimo grandinę.

Per daugelį metų ne vienas automobilių gamintojas sutelkė dėmesį į variklius, kėbulą ir surinkimą, o daugeliu atvejų dėl savo transporto priemonių komponentų labai pasikliovė tiekėjais. Tai sukūrė keletą milžiniškų automobilių tiekėjų, tokių kaip „Bosch“.

Anksčiau bendrovė siekė dalyvauti perėjime prie elektrinių transporto priemonių įsitraukiant į vienų iš svarbiausių, jei ne pačių svarbiausių komponentų, t. y. baterijų elementų, gamybą.

123RF.com nuotr./Elektromobilis
123RF.com nuotr./Elektromobilis

2017 m. „Bosch“ nusipirko kieto būvio baterijų gaminimo įmonę „Seeo Inc.“ ir nedaug ką atskleidė apie savo planą iki 2020 m. pateikti rinkai naujas technologijas su 50 kWh baterijų paketu, sveriančiu tik 190 kg, tačiau niekada taip ir nepradėjo gaminti baterijų elementų.

Vėliau tais metais bendrovė patvirtino, kad svarsto apie 20 milijardų eurų investiciją, kad iki 2030 m. būtų sukurta 200 GWh baterijų elementų gamybos pajėgumų. Žengusi šį žingsnį bendrovė būtų pasiekusi tą patį lygį ar net aukštesnį kaip tokių baterijų gamintojai „Panasonic“, „LG Chem“, „Samsung SDI“ ir „CATL“.

Tačiau 2018 m. „Bosch“ paskelbė, kad plano neįgyvendins ir netgi visiškai atsisakė savo baterijų elementų gamybos.

Bendrovė teigė mananti, kad investicijos yra „per daug rizikingos“, ir pažymėjo, kad jie vis dar investuoja į savo patirtį elektrinės pavaros srityje.

„Bosch“ EV (angl. electric vehicle) bendruomenėje yra žinoma dėl savo elektrinių variklių, ypač dėl elektrinių dviračių.

Dabar „Bosch“ eina prieš EV?

„Bosch“ valdybos pirmininkas Franzas Fehrenbachas pakomentavo dabartinę vyriausybių tendenciją nustatyti terminus uždrausti parduoti naujas transporto priemones su vidaus degimo varikliais.

Fehrenbachas paskatino automobilių pramonę kovoti su perėjimu ir pakartojo tam tikrą klaidingą informaciją apie elektrines transporto priemones.

Vokietijos žiniasklaida pranešė apie naujus komentarus:

Fehrenbachas įsitikinęs, kad bus taikomi „dvigubi standartai, kurie kenkia vidaus degimo varikliui ir kenkia klimatui“: „Kita vertus, Vokietijos pramonė turėtų iš tikrųjų pasisakyti prieš tai“.

Visi žino, kad net ir elektromobiliai Vokietijos ir Europos elektros energijos derinyje, priešingai nei dažnai teigiama, nėra neutralūs klimatui. Transporto priemonės būtų traktuojamos kaip nulinės CO2 transporto priemonės, nes įkrovimo srovės generavimas būtų paslėptas. Be to, gaminant baterijas sunaudojama daug elektros energijos. Azijoje vis dar labai didelė dalis susidaro anglimis kūrenamose elektrinėse. Fehrenbachas mano, kad informacijos apie CO2 išskyrimą trūksta.

Fehrenbachas taip pat pareiškė, kad elektrinėms transporto priemonėms kyla infrastruktūros problemų, todėl Vokietijoje reikia dar 1 milijono įkrovimo stotelių.

Šie komentarai iš esmės imituoja „Toyota“ generalinio direktoriaus pastaruoju metu pateiktus komentarus.

Jie abu kartoja tą pačią klaidingą informaciją, kad baterijomis varomi elektromobiliai aplinką teršia labiau nei benzinu varomos transporto priemonės, nes kai kur elektrą daugiausia gamina dujos ir anglis.

Kalbant apie infrastruktūros problemą, tai juokingas komentaras. Pirmiausia, jeigu yra problema, tai turėtų būti verslo galimybė ją išspręsti. „Bosch“ gamina įkrovimo stoteles. Jie turėtų tai vertinti kaip galimybę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis