„GM EV1“ – gamintas 1997-1999 metais
1996 metais pristatytas „EV1“ buvo pirmasis masiškai didžiojo automobilio gamintojo „GM“ gaminamas elektromobilis.
„EV1“ buvo futuristiškos lašo formos, su aliuminio lydinio važiuokle ir trijų skirtingų baterijų versijų: 16,5 kWh švino-rūgšties, 18,7 kWh ir 26,4 kWh nikelio-metalo hibrido.
Tokios baterijos vienu įkrovimu leido nuvažiuoti 100-140 km ir po to reikėjo automobilį prijungti prie buitinio elektros lizdo ir jų įkrovimas užtruko 15 valandų.
Šiuos elektromobilius galėjo išsinuomoti Los Andželo (Kalifornija) bei Fynikso (Arizona) gyventojai. O vėliau ir San Francisko bei Sakramento (Kalifornija) gyventojai.
„EV1“ elektromobiliai nebuvo pardavinėjami, nes juos aptarnauti buvo galima tik tam specialiai skirtose „Saturn“ atstovybėse.
Kalifornijos ir Arizonos valstijose „EV1“ elektromobilių buvo išnuomota tik 1 117, tad „GM“ nutraukė šią veiklą.
Nuomininkai dar bandė nusipirkti šiuos „EV1“ elektromobilius, bet „GM“ atsisakė juos parduoti, nurodydama, kad trūks atsarginių dalių, nebus palaikomas aptarnavimas ir tiesiog kompanija nenorėjo prisiimti atsakomybės už šių automobilių galimas problemas.
Todėl „GM“ susirinko visus „EV1“ elektromobilius. Dažnai vežamus šiuos automobilius lydėjo ir policijos palyda.
„GM“ sunaikino praktiškai visus „EV1“ elektromobilius ir jų pasiliko tik 40 vienetų. Jie atiteko muziejams ir švietimo įstaigoms. Juose esančios elektros pavaros yra deaktyvuotos, tad su šiais elektromobiliais nėra galimybės važinėti gatvėmis.
Tiesa, vienas pilnai veikiantis „EV1“ elektromobilis yra. Visiškai nepaliestas „EV1“ yra padovanotas „Smithsonian“ institutui, todėl šis elektromobilis yra laikomas vienu rečiausių automobiliu Žemėje.