Kinijos automobilių gamintojų asociacijos (CAAM) duomenys rodo, kad automobilių pardavimai Kinijoje pernai pasiekė 24,5 mln. vienetų, todėl tai yra itin svarbi rinka tiek užsienio, tiek ir vietos gamintojams. Tačiau ir šioje rinkoje augimas lėtėja: pernai pardavimų prieaugis sudarė tik 4,7 proc., palyginti su 6,9 proc. augimu 2014 metais.
„Jis tikrai lėtėja, – žurnalistams sakė „Ford China“ valdybos pirmininkas ir vykdomasis direktorius Johnas Lawleris. – Ši rinka iš tiesų elgiasi kaip brandi, o ne besivystanti rinka. Ji yra gerokai konkurencingesnės aplinkos dalis.“
Vokietijos automobilių gamintoja „Audi“ Kinijoje turi užsitarnavusi pavydėtiną reputaciją.
Vokietijos automobilių gamintoja „Audi“ Kinijoje turi užsitarnavusi pavydėtiną reputaciją ir šioje Azijos šalyje yra geidžiama automobilio markė. Tačiau ir ši bendrovė jaučia spaudimą.
„Be abejonės, mūsų konkurentai gviešiasi mūsų rinkos dalies, ir kai kuriems tai pavyksta padaryti, – sakė „Audi China“ prezidentas Joachimas Wedleris. – Tai yra verslas, ir mes turime kovoti.“
Kinijos bendrojo vidaus produkto (BVP) augimo tempas pernai sulėtėjo iki 6,9 proc., o tai buvo mažiausias prieaugis per ketvirtį amžiaus. Nerimas dėl Kinijos ekonomikos perspektyvos pasėjo nerimą pasaulinėse akcijų rinkose.
Verta paminėti, kad Kinijoje sparčiai auga visureigių, elektrinių ir hibridinių automobilių pardavimai, kurie yra gerokai didesni už kitų tipų automobilių pardavimus.
Pernai visureigių pardavimai šoktelėjo 52,4 proc., o elektrinių ir hibridinių automobilių pardavimai išaugo daugiu nei keturis kartus, rodo CAAM duomenys.
Pigesnių nei užsienietiškų kinų gamybos visureigių pardavimai išaugo net 82,8 proc.
„Galima sakyti, kad Kinija vis dar yra motorizacijos proceso vidury“, – sakė „Toyota China“ vadovas Hirojis Onishis.