„Judumo savaitė ir Diena be automobilio – puiki galimybė vilniečiams ir miesto svečiams nemokamai išbandyti viešąjį transportą ir atrasti jo privalumus. Tai ne tik alternatyva kasdieniam vairavimui, bet ir būdas prisijaukinti ekologiškesnį, tvaresnį judėjimo būdą mieste. Jei dažniau atsisakytume automobilių, sumažintume oro taršą, spūstis ir automobilių srautą, kas ne tik pagerintų gyvenimo kokybę, bet ir leistų miestui tapti žalesniu“, – pastebi bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ direktorius Ignas Degutis.
Staigmena vilniečiams – kelionė retro troleibusu
Šiemet pasirinkusiems keliauti viešuoju transportu Vilniuje bus suteikta galimybė išbandyti važiavimą legendiniu „Škoda 9Tr“ modelio troleibusu.
„Mintis į gatves bent vienai dienai grąžinti mūsų retro troleibusą kilo siekiant dar labiau atkreipti dėmesį į šią transporto priemonę, kuri ilgą laiką išlieka vienu ekologiškiausių pasirinkimų. O tam, kad kelionė būtų dar įsimintinesnė, šio troleibuso keleiviai turės galimybę jos metu susipažinti su troleibusų istorija ir kitais įdomiais faktais“, – kalba I.Degutis.
Šio modelio troleibusai buvo gaminami nuo 1961 iki 1982 m. Šiandien sostinėje liko tik vienas ypatingoms kelionėms naudojamas toks troleibusas, pagamintas 1981 m.
Retro troleibusas Dieną be automobilio kursuos papildomu grafiku 4-uoju maršrutu (Antakalnis–Centras–Gerosios Vilties st.), keleiviai galės juo pasivažinėti nuo 11:00 iki 18:38 val.Tai unikali galimybė prisiliesti prie Vilniaus miesto istorijos ir patirti kelionę autentiška viešojo transporto priemone.
Viešasis transportas – neatsiejama vilniečių kasdienybės dalis
Tam, kad vilniečių kelionės viešuoju transportu būtų sklandžios, darbo dienomis į miesto gatves išvyksta 500 bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ autobusų ir troleibusų, kurie aptarnauja 54 autobusų maršrutus, 17 troleibusų maršrutų ir 5 greituosius maršrutus.
Ruduo yra laikotarpis, kai kelionių viešuoju transportu skaičius pasiekia aukščiausią lygį. JUDU duomenimis, darbo dienomis šiuo sezonu kelionių viešuoju transportu atliekama maždaug 10 proc. daugiau lyginant su bendru metiniu kelionių skaičiaus vidurkiu. Intensyvesnį keleivių srautą taip pat lemia bendras aktyvesnis judėjimas mieste rudenį, todėl šis augimas gali būti susijęs ne tik su viešuoju transportu, bet ir su padidėjusia visų transporto priemonių naudojimo apimtimi.
Viešojo transporto paslaugos nuolat tobulinamos
Tam, kad Vilniaus viešojo transporto kelionės būtų patrauklesnės, nuolat ieškoma sprendimų, kaip jas padaryti ne tik patogesnes, bet ir draugiškesnes aplinkai. Didelis dėmesys skiriamas troleibusų parko atnaujinimui. Ši transporto rūšis išlieka miesto viešojo transporto ašimi, nes yra viena ekologiškiausių ir ekonomiškiausių susisiekimo priemonių.
Vilniuje nuosekliai daugėja naujų „Škoda 32Tr“ troleibusų. Planuojama, kad iki 2025 m. kovo pabaigos sostinės gatvėmis važinės 91 naujas troleibusas. Artimiausiu metu taip pat bus skelbiamas konkursas dar 73 troleibusams įsigyti. Bendrovė yra užsibrėžusi ambicingą tikslą – iki 2026 m. pabaigos visiškai atnaujinti troleibusų parką. Tikimasi, kad iki 2030 m. ne mažiau kaip 55 proc. Vilniaus viešojo transporto priemonių sudarys elektra varomos transporto priemonės.
„Rugpjūčio pabaigoje į Vilniaus gatves jau išriedėjo 20 naujų troleibusų, dedame dideles pastangas siekdami atnaujinti visą troleibusų parką, todėl šią vasarą pradėjome atsisveikinimą su eksploatacijai nebetinkamomis transporto priemonėmis. Dauguma jų keleiviams tarnavo ilgiau nei 30 metų ir nuvažiavo virš 1,2 mln. km“,– kalba I.Degutis.