Daugiau informacijos apie konkursą „Metų sunkvežimis“ rasite čia.
„Visi transporto ir logistikos verslo profesionalai puikiai žino, koks svarbus dalykas yra vilkiko patikimumas. Kiekviena diena prastovos dėl kokio nors gedimo, kainuoja šimtus eurų, todėl visiškai natūralu, kad į rinkos naujoką iš pradžių žiūrima rezervuotai. Laukiama, kaip jis užsirekomenduos dirbdamas realiomis sąlygomis, ar neišlįs kokios nors konstrukcinės problemos, ar tinkamai veiks techninės priežiūros ir serviso sistema, ir t.t.
Todėl beveik visose Europos šalyse, kuriose greta vadinamojo sunkvežimių gamintojų „didžiojo septyneto“, 2018-aisiais savo pasiūlymus pateikė „Ford Trucks“, vyko savotiška žvalgyba. Lietuva nebuvo išimtis. Vežėjai įsigydavo po keletą naujų vilkikų „F-Max“, o po to pamažu plėsdavo savo transporto parką.
Šiuo metu bent šešiose Senojo žemyno šalyse „Ford Trucks“ jau užima apytiksliai 10 proc. rinkos, o Turkijoje (piečiau Stambulo pastatytoje modernioje gamykloje „Otosan“ yra gaminami „F-Max“) – net 25 proc. rinkos, – pabrėžia bendrovės „Fleeton“, Lietuvoje parduodančios ir nuomojančius „Ford Trucks“ automobilius pardavimų vadovas Tomas Rainys. – Nors kol kas užimame tik kiek daugiau nei procentą mūsų šalies rinkos, esame vis geriau matomi ir atitinkamai vertinami“.
Trys „Ford F-Max“ naujovės
Nuo „Ford F-Max“ premjeroje matyto modelio, šiųmetiniame „DKV LIVE Metų sunkvežimio 2023“ konkurse dalyvaujantis „amerikonas“ skiriasi trimis esminiais dalykais.
Visų pirma vilkikas gavo naują variklio valdymo bloką. 12,7 litro darbinio tūrio jėgos agregatas generuoja tuos pačius 500 AG prie 1 400–1 850 aps./min. ir 2 500 Nm prie 1 000–1 400 aps./min. maksimalų sukimo momentą, tačiau yra maždaug 6 proc. ekonomiškesnis. Be to, senoji 12 laipsnių automatinė pavarų dėžė „ZF Traxon“, buvo pakeista į firminę „Ford Trucks“ transmisiją „Ecotorque ECO“, turinčią 16 pavarų „į priekį“ ir 4 atbulinės eigos pavaras.
Trečioji svarbi naujovė – elektrohidraulinis vairo stiprintuvas. Tikslus, bet „sunkus“ vairas buvo skiriamasi „Ford F-Max“ bruožas, kuris patikdavo ne visiems vairuotojams, todėl atsižvelgus į jų pastabas ir pageidavimus šis mechanizmas buvo patobulintas taip, kad dabar manevruojant kokiame nors logistikos centre vairą sukti galima vienu pirštu. Judant trasoje siūloma persijungti vairo mechanizmo režimą į suprojektuotą konkrečioms sąlygoms. Vairuotojui talkina „MaxCruise“ (prie reljefo prisitaikanti intelektuali nuolatinio greičio palaikymo sistema), išvažiavimo iš eismo juostos įspėjimo sistema ir keletas kitų įprastinių pagalbininkų.
„Ford“ vilkikas turi keturių taškų pneumatinę kabinos pakabą ir elektrinį kabinos pakėlimo mechanizmą. Apatinis gultas – reguliuojamą galvūgalį ir čiužinį su plaunama danga bei greta sumontuotą valdymo pultą. Kabinoje yra autonominis „sauso“ tipo šildytuvas. Sėdynės su oro pakaba, reguliuojamo aukščio, pasvirimo kampo, sėdimojo paviršiaus ilgio, su šildymu ir juosmens keturių lygių atrama. Kabinoje įrengtas 38 litrų talpos šaldytuvas.
Oda aptraukto vairaračio aukštis ir pasvirimo kampas reguliuojami itin didele amplitude. Ant jo sumontuoti radijo, tempomato, mobiliojo telefono ir 8 colių prietaisų skydelio informacijos ekrano valdymui skirti mygtukai. Viršutinėje prietaisų skydelio dalyje pateikiami variklio temperatūros, alyvos slėgio, degalų ir „AdBlue“ kiekio rodmenys.
Vilkikas turi automatiškai įsijungiančius valytuvus ir žibintus. Vairuotojo dešinėje esančioje lenktoje konsolėje įkomponuoti jungikliai, oro kondicionavimo įrenginio valdiklis ir daugiafunkcinis 7,2 colio ekranas. Naujas akcentas – LED dienos žibintai, automatinis šviesų įjungimas ir lietaus jutikliai.
„Ford F-Max“ teikiama trejų metų garantija be ridos apribojimo, o techninių aptarnavimų intervalas iki 150 000 km arba pusantrų metų.