Plačiau apie konkursą „Metų sunkvežimis“
Tokią kombinaciją „Volvo Trucks“ savo meniu pradėjo rinkti dar 2019 m. ir galutinai ją suformavo praėjusių metų rugsėjį, kai tapo pirmuoju pasaulyje gamintoju, pradėjusiu serijinę elektra varomų sunkiasvorių virš 16t sunkvežimių modelių gamybą.
Dabar švedai siūlo visą alternatyvią energijos rūšį naudojančio transporto gamą: nuo itin plačiomis pritaikymo specializuotai paskirčiai galimybėmis pasižyminčių mažųjų EV darbininkų, skirtų krovinių pristatymui ar atliekų surinkimui miestuose, regioniniams gabenimams ar darbams statybų aikštelėse skirtų vidutinės klasės mašinų, iki pačio didžiausio kalibro priekabas tempti galinčių vilkikų.
Į antrą kartą Lietuvoje rengiamo „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ konkurso startą „Volvo Lietuva“ komanda atvairavo „FH Electric“, pristatantį keletą naujų galimybių išsirinkti geriausiai konkrečiai regioninių pervežimų sričiai ir krovinių pobūdžiui pritaikytą versiją. Tai padaryti galima komplektuojant traukos baterijų paketą: mažiausias 180 kWh dviejų baterijų blokų modelis, o didžiausias – šešių baterijų blokų 540 kWh. Lyginant su įprastu dyzeliniu sunkvežimiu, elektrinė versija su šešiomis baterijomis sveria 2 tonomis daugiau, tačiau naudingo krovinio svoris praktiškai nesumažėja dėl didesnės leidžiamos junginio masės.
Iš viso „Volvo Trucks“ siūlo rinktis tris vilkikų versijas (4x2, 6x2 ir 6x4 ratų formulės) bei penkių konfigūracijos tipų važiuokles (4×2, 6×2, 6×4, 8×2, 8×4) su pneumatine pakaba.
Jos gali turėti 2 arba 3 elektros variklius (jų galia siekia nuo 450 AG iki 666 AG) ir „I-Shift“ pavarų dėžę. Priklausomai įkrovimo stotelės, pamaitinti traukos baterijas iki 100% užtrunka 2,5 val. iš DC šaltinio (250 kW) iki 9,5 val. iš AC šaltinio (43 kW).
Didžiausias 4×2 vilkiko su priekaba įveikiamas atstumas siekia apie 300 km. Viena minutė įkrovos iš galingiausios stotelės elektriniam vilkikui leidžia nuvažiuoti 2,4 km, tad derinant papildomą įkrovimą dienos metu per vairuotojo poilsio pertrauką ar iškraunant krovinius, vilkikas per pamainą gali įveikti ir iki 500 km. Neturintiems poreikio važiuoti toliau ir ilgiau, baterijų įkrovimas per naktį leidžia vilkikui sklandžiai atlikti daugelį regioninio gabenimo užduočių.
Šį sunkiasvorį darbininką būtų galima laikyti visaverte alternatyva dyzelinius jėgos agregatus turintiems vilkikams, jei egzistuotų tokiai technikai pritaikytas įkrovimo stotelių tinklas. Kol kas tuo pasigirti negali nei viena Senojo žemyno valstybė, todėl elektriniai sunkvežimiai yra kur kas patrauklesni ne tarptautiniais maršrutais judantiems krovinių vežėjams, o gamybininkams, logistikos centrams ar prekybininkams, kuriems reikia prekes iš sandėlių pristatyti į parduotuves.
Kita vertus, Europos statistikos biuro ataskaitoje „Krovinių vežimas keliais pagal atstumą“ (2018) nurodoma, net 45 proc. visų Europos keliais gabenamų krovinių vežami mažesniu nei 300 km atstumu, todėl net ir sąlyginai nedidelį atstumą viena įkrova nuvažiuoti galinčiais vilkikais galima nuveikti labai daug darbų.
Svarbu tiksliai įvertinti daugelį aspektų (nuo reljefo, eismo intensyvumo, krovinio pobūdžio, vairuotojo meistriškumo ir įpročių ar netgi oro sąlygų) ir tik juos gerai išanalizavus priimti sprendimą dėl investicijų į elektrinį sunkvežimį. Neįsivertinę visų svarbių parametrų klientai gali negauti planuoto efekto ir nusivilti pačia EV transporto idėja, nes kaip bežiūrėsi, kol kas jie gerokai brangesni už konvencinius vilkikus.
Gera žinia, kad pokyčiai tiek įkrovimo infrastruktūroje – stotelių skaičiuje ir galioje, tiek elektra varomo sunkiojo transporto technologijose vyksta pakankamai sparčiai.
Pirmosios kartos didieji „Volvo FH Electric“, sukonstruoti ant tos pačios platformos, kaip ir konvenciniai „Volvo Trucks“ sunkvežimiai, todėl kabinos ergonomika, funkcionalumas ir komfortas yra aukščiausio lygio. Skirtumas tik tas, kad elektrinis sunkvežimis neskleidžia jokios emisijos, jo kabinoje nėra vibracijos, nesigirdi jokio erzinančio jėgos agregato ar transmisijos keliamo triukšmo nei vairuotojui, nei miestiečiams.