„Scania Lietuva“ prekybos direktorius Ramūnas Saveikis šypsosi, kad jų atstovaujama kompanija visais laikais galėjo pasiūlyti plačiausią variklių gamą (net 8 skirtingo galingumo 13 ir 16 litrų darbinio tūrio motorai; vienas jėgos agregatas generuoja net 770 AG ir yra galingiausias rinkoje), leidžiančią kiekvienam klientui dirbti su optimaliai jo poreikius tenkinančia technika.
„Paskutinieji V8 tipo jėgainių patobulinimai, efektyvesnės tiesioginės pavaros bei greitesnio reduktoriaus kombinacija leido degalų sąnaudas sumažinti iki 6 proc. Nuo šiol visi „Scania“ varikliai yra tik su SCR technologija (be EGR). Ypač džiaugiamės naująja „Opticruise“ pavarų dėže G33CM. Tai tikras mūsų komandos inžinierių šedevras, subalansuotas ekonomiškam darbui su mažų apsukų ir didelio sukimo momento varikliais.
Konkursui pristatytas vilkikas su 450 AG varikliu, kurio maksimalus sukimo momentas – 2350 Nm pasiekiamas jau prie 900 aps./min. sūkių. Pavaros perjungiamos pneumatiniu būdu taip pasiekiant didesnį tikslumą. Mechanizmas yra mažesnių gabaritų ir turi aliuminio korpusą, todėl yra 60 kg lengvesnis.
Tepalo tūris sumažintas 3 litrais, kas leido minimizuoti energijos praradimus, o alyvos keitimo intervalą padidinti iki 1 milijono kilometrų. Išskirtinis dalykas yra ir tai, kad „Scania“ turi 8 atbulinės eigos pavaras, esant reikalui leidžiančias judant „atvirkščiai“ pasiekti iki 54 km/val. greitį. Drįstu sakyti, kad per daugelį metų ištobulinta ši automatizuota pavarų dėžė yra sklandžiausiai veikianti ir išmaniausia, kokią tik galima rasti mūsų rinkoje“, – vardija R.Saveikis.
Gausybė saugos įrangos
Kitas dalykas, kuriomis itin didžiuojasi „Scania“ – naujausios rinkoje saugumo funkcijos, padedančios išvengti žmogiškų klaidų ir mažinančios vairuotojų stresą. Vilkikas per radaro jutiklius kiekvieną akimirką, kai tik yra užvedamas darbui, stebi vairuotojui nematomas zonas, elektroninės smegenys analizuoja situaciją ir įspėja apie galimus pavojus šviesos indikacijomis ir akustiniais signalais. Automobilis atpažįsta ne tik kitas transporto priemones, bet ir pėsčiuosius bei dviratininkus.
Taip pat sunku pervertinti „Scania“ nukrypimo nuo juostos palaikymo sistemą, kuri automatiškai aptinka horizontaliąsias kelio žymas ir aktyviais veiksmais padeda išlaikyti transporto priemonę juostos centre. Ši funkcija padeda vairuotojams išlaikyti dėmesio koncentraciją, o tai ypač svarbu važiuojant ilgus atstumus.
Persirikiuojant ar lenkiant, vilkiko pilotui talkina susidūrimo prevencijos funkcija keičiant eismo juostas – jei tuo metu netiksliai vertinama situacija ar bandoma pernelyg rizikuoti, ši sistema užkerta kelią manevrui ir gražina sąstatą į savo eismo juostą.
Kol kas labai nedaug kas rinkoje gali pasigirti šoninėmis oro saugos pagalvėmis. Avarijos atveju virš vairuotojo pusės durų montuojama šoninė saugos užuolaida žaibiška pripučiama ir apsaugo vairuotoją galvos traumų ar dūžtančio stiklo šukių. Išsiskleidusi šoninė oro pagalvė išlieka pripūstoje padėtyje iki šešių sekundžių.
Norint – įrengs ir kavos aparatą
Nors vilkikas turi klasikinius išorinius veidrodžius, dešinėje pusėje papildomai montuojama ir vaizdo kamera, kurios fiksuojamą aplinką galima stebėti multimedia sistemos ekrane. Tai ypač patogu norint poilsio metu įvertinti situaciją aplink puspriekabę.
„Tiesą sakant, mūsų vilkikų kabinos gali pasirodyti kiek vintažinės – liečiamųjų ekranų ir klasikinių mygtukų ar sukamųjų jungiklių dvikovą vis dar laimi pastarieji. „Scania“ labai atidžiai ir atsakingai vertina visas sunkvežimių pasaulio madas, puikiai supranta, kokius privalumus kokios technologijos sukuria, tačiau mato ir minusus.
Saugaus eismo specialistai vienbalsiai pripažįsta, kad liečiamieji ekranai dažnai vagia daugiau vairuotojo dėmesio. Tam tikromis sąlygomis virtualius klavišus sunkiau įžiūrėti, ekranai reikalauja daugiau priežiūros ir t.t.
Be to, didžioji dalis vairuotojų, dirbančių su „Scania“ vilkikais, dabartinį kabinos išplanavimą, ergonominius sprendimus laiko optimaliais. Tarkim „S“ kabinoje esančių daiktadėžių bendra talpa siekia 1038 litrus. T. y. čia galima susikrauti beveik tiek pat ilgoje kelionėje reikalingų daiktų, kiek į trijų „Volkswagen Golf“ hečbekų bagažines. Jei tik užsakovas pageidauja, kabinoje įrengiame ir kavos aparatą, ir mikrobangų krosnelę“, – akcentuoja „Scania Lietuva“ prekybos direktorius.
Visgi R.Saveikio teigimu pats svarbiausias dalykas – švediškos technikos patikimumas. Pusiaukelėje su kroviniu įstrigęs vilkikas yra vienas didžiausių transporto įmonės vadovų košmarų, nes kiekviena prastovos diena generuoja mažiausiai 100 eurų siekiantį „minusą“.
Suprasdami greito remonto ar rutininio techninio aptarnavimo reikšmę, „Scania“ įdiegė sistemas, leidžiančias realiu laiku stebėti automobilio mechanizmų darbo parametrus ir būklę. T. y. apie vizito į servisą poreikį perspėjama iš anksto ir padedama jį suplanuoti. Tokiu būdu pasirinktas servisas būna pasirengęs spręsti konkrečius uždavinius, o visi darbai užtrunka mažiausią įmanomą laiką.
Metų sunkvežimio rinkimų dalyvis
Naujasis „Scania 540 S“ yra vienas iš pirmą kartą Lietuvoje organizuojamų „DKV LIVE Metų sunkvežimio 2021“ rinkimų dalyvių. Visų dalyvių pristatymas vyks balandžio 28 d., parodų centre „Litexpo“, gegužės 7-8 dienomis vyks bandymų stovykla Šiaulių Darbo rinkos mokymo centro autodrome, o finalas bei nugalėtojų apdovanojimas – gegužės 15 d.
Rinkimuose bus vertinami šie modeliai (abėcėlės tvarka):
-
„Ford F-Max“
-
„Iveco S-way“
-
MAN TGX
-
„Mercedes-Benz Actros“
-
„Scania R“
-
„Scania S“
-
„Volvo FH“
Visi kandidatai bus vertinami tiek teoriškai, tiek praktinių bandymų metu. Numatyti tokie vertinimo kriterijai kaip saugumas, degalų sąnaudos bei CO2 emisijos, eksterjero ir interjero dizainas, ergonomika ir vairuotojo patogumas, transmisija, variklis, aptarnavimo kaštai.
Geriausio sunkvežimio rinkimai, kuriuos organizuoja Lietuvos žurnalistų autoklubas, bus rengiami kas dvejus metus.