D.Trumpas jau paprašė Prekybos sekretoriaus Wilburo Rosso pradėti tyrimą, kiek nacionalinius interesus pažeidžia importuojami automobiliai, sunkvežimiai ir transporto priemonių detalės. Be to, JAV prezidentas yra užsiminęs apie 25 proc. dydžio muito mokesčius imporuotiems automobiliams.
„WirtschaftsWoche“ pastebėjo tai, kad jau iš karto po savo inauguracijos 2017 m., D.Trumpas neslėpė savo priešiškų nuostatų kalbėdamas apie vokiškus automobilius. Tąkart jis turėjo pastabų dėl Niujorko gatvėse matomų „Mercedes-Benz“ automobilių.
„Kai eini Penktąja aveniu, kiekvienas turi „Mercedes-Benz“ prie savo namų. Tačiau kiek „Chevrolet“ jūs matėte Vokietijoje? Ne tiek daug. Galbūt netgi nė vieno. Man patinka laisvoji prekyba, tačiau ji turi būti protinga. Aš vadinu tai sąžininga prekyba“, – yra sakęs D.Trumpas.
JAV rinka ypatingai svarbi prabangių vokiškų automobilių gamintojams, tad draudimas importuoti naujus automobilius, būtų reikšmingas praradimas tokiems gamintojams, kaip „Audi“, BMW ir „Mercedes-Benz“. Antra vertus, jeigu D.Trumpo norams bus pritarta, importo draudimas greičiausiai gali neturėti tokių pasekmių, kokių tikisi JAV prezidentas.
Tiek BMW, tiek „Mercedes-Benz“ turi dideles gamyklas JAV teritorijoje, tad dalis automobilių, kuriuos jie parduoda JAV, išvengtų tiek importo draudimo, tiek muito mokesčių. Pavyzdžiui, BMW gamykloje Pietų Karolinoje dirba daugiau nei 10 tūkst. darbuotojų, čia pagaminama daugiau nei 371 tūkst. automobilių. Alabamoje esanti „Mercedes-Benz“ gamykla pagamina labai panašų skaičių modelių, be to, pernai „Daimler“ į šią gamyklą investavo 1,3 mlrd. JAV dolerių ir ją išplėtė.