Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Drąsiausių pasaulyje inžinierių kūrinys – „Range Rover Evoque Convertible“

Automobilių gamintojai neretai kaltinami dėl konservatyvumo: neva pristato įspūdingus koncepcinius modelius, kurie realybėje tampa eilinėmis pilkomis mašinytėmis, pranykstančiomis miesto sraute. To negalima būtų pasakyti apie „Land Rover“ (tai tas pats, kas „Range Rover“, tik „Range“ žymimi labiau miestui skirti modeliai, o su „Land“ galima drąsiai leistis į bekelę).
„Range Rover Evoque Convertible“
„Range Rover Evoque Convertible“ / „Range Rover“ nuotr.

Iš šalies tai atrodo vienas konservatyviausių gamintojų – ką įrodo daugiau nei trisdešimt metų be didesnių išorinių pakitimų gamintas „Defender“ modelis. Net šiandien „Land Rover“ gamina tik dideliu pravažumu pasižyminčius visureigius ir paskui naujausias madas nelaksto.

Bet kartą į šią upę įbristi sugalvojo ir konservatyvūs britai. Panašu, jiems pavyko.

Kabrioletas ir visureigis viename

Automobilių kėbulų tipai keičiasi ir jungiasi: taip atsiranda keturių durų kupė kaip „Volkswagen Passat CC“ ar visureigio ir kupė hibridas BMW X6. Tačiau visureigio ir kabrioleto iki „Land Rover“ niekas nebuvo drįsęs sujungti.

2012-aisiais „Range Rover Evoque Convertible“ koncepcija pasirodė Ženevos automobilių parodoje. „A, eilinis konceptas – gražu, neįprasta, bet turbūt nieko rimto“, – kalbėjo daugelis. Britai galvojo kitaip.

2015-aisiais Los Andželo automobilių parodoje buvo parodytas serijinis „Range Rover Evoque Convertible“. Ir jis nelabai kuo skyrėsi nuo koncepcijos. Tai buvo tas pats „Evoque“ su visomis pravažumo bekelėje sistemomis ir su brezentiniu stogu, kurį galima nuleisti per 18 sekundžių ir pakelti – per 21.

Žinia, kad „Land Rover“ sukūrė kabrioleto ir visureigio hibridą, nuskambėjo tarsi Haris Poteris pasirodytų naujausioje „Transformerių“ dalyje. Skirtumas tik tas, kad žinia apie „Land Rover“ buvo teisinga.

„Range Rover“ nuotr./„Range Rover Evoque Convertible“
„Range Rover“ nuotr./„Range Rover Evoque Convertible“

Ir šiemet šis keistuolis jau atkeliavo į Lietuvą. Ir jau sulaukė susidomėjimo, nes „Land Rover“ atstovas „Inchcape“ giriasi pardavimais: daugiau nei 50 tūkst. eurų kainuojantį automobilį įsigijo ne vienas.

Keletui dienų krosoveris-visureigis-kabrioletas pakliuvo ir į šių eilučių autoriaus rankas. Kokie įspūdžiai?

Populiarumas

Kabrioletai šiaip atkreipia dėmesį gatvėje. Net ir praėjusiame tūkstantmetyje pagamintas supuvęs „Renault Megane“, jeigu tik neturi stogo, atkreips kas antro praeivio dėmesį. O jeigu kabrioletas naujesnis, gražesnis, įspūdingesnis ar retesnis, trys ketvirtadaliai aplink esančių akių žvilgsnių garantuoti.

Žinoma, yra išimčių. Kai kelias valandas pasivėžinau žydros spalvos „Rolls-Royce Dawn“, nuo dėmesio mieste tiesiog pavargau ir pabėgau į užmiestį, kur akių mažiau. Tas automobilis pritraukia 99 procentų gatvėje einančių žmonių dėmesį, nes likęs 1 procentas yra arba aklieji, arba tuo metu bando atpainioti batraištį.

„Inchcape“ nuotr. /„Range Rover Evoque“ kabrioletas
„Inchcape“ nuotr. /„Range Rover Evoque“ kabrioletas

„Evoque Convertible“ pagal žvilgsnių pritraukimą atsilieka nedaug. Netgi nejauku važiuoti atviru stogu, nes nuolatos iš visų pusių esi apžiūrinėjamas, tačiau norintiems bent trumpam pasijusti žvaigždėmis tai patiks.

Prastame kelyje be stogo važiuoti irgi ne kažin kas – apsitaškyti lengva. O ištepti tokio dailaus salono nesinori – vargu ar tą norės daryti bent vienas „Evoque Convertible“ pirkėjas. Nors „Range Rover“ galimybės tą daryti leistų su pasimėgavimu.

Svarbiausia išvada: šis automobilis idealiai atlieka ir kabrioleto, ir visureigio vaidmenį. Šių eilučių autorius buvo vienas iš tų kelių žmonių planetoje, kurie „Evoque“ kabrioletą įmurkdė į purvą ir turėjo progą įsitikinti: tai tikras „Range Rover“.

Praktika

Vis tik praktiškumo tokiame automobilyje nedaug. Tai yra pirmas „Range Rover“, kurio praktiškumą galima stipriai kvestionuoti. Jau paprasto „Evoque“ galinėje sėdynėje įsitaisę žmonės negalėjo pasigirti erdve, o kabriolete jos tikrai nepadaugėjo. Bagažinė netgi sumažėjo, tačiau kaip kabrioletui, ji dar ganėtinai padori (251 l) – savaitgalio iškylos komplektas tilpo lengvai.

Žvelgiant į kainą, už 50–60 tūkstančių eurų naujų automobilių pasirinkimas yra didžiulis. Šioje kategorijoje yra ir kiek didesni „Alfa Romeo Stelvio“, ir „Volvo XC60“, o mažyliai „Audi Q3“ ar BMW X1 žymiai pigesni. Bet ne į visureigius čia reikėtų žiūrėti: „Evoque Convertible“ pirkėjas jo tikrai nelygina su minėtais modeliais. Į tokį būrį labiau tiktų „MINI Countryman“, BMW Z4, „Mercedes-Benz SLK“, „Porsche Boxster“ ar panašus ne itin praktiškas, tačiau stilingas ir išskirtinis automobilis.

„Range Rover Evoque Convertible“ yra automobilis, kurio pirkėjo mintis nuspėti itin sunku. Tokius netradicinius automobilius renkasi labai nestandartizuotai mąstantys žmonės.

Nepažįstu žmogaus, kuriam galėčiau pasakyti: „Idealus automobilis tavo poreikiams yra „Range Rover Evoque“ kabrioletas“. Bet tokių žmonių yra – ne tik pasaulyje, nes dėl jų britai ir sukūrė tokį automobilį, bet ir Lietuvoje, nes čia jie – perkami.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos