„Nors tokių automobilių dalis bendrame transporto priemonių draudimo krepšelyje nėra didelė, tačiau tendencija akivaizdi – tokių transporto priemonių daugėja ir lyginant su 2013 m. jų skaičius šalyje išaugo dvigubai. Ypač spartus augimas buvo fiksuojamas tarp 2014–2015 m., kai per metus apdrausta 25 proc. daugiau prabangių automobilių“, - sako BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.
Pasak jo, tokie automobiliai draudžiami Kasko draudimu ir tik maždaug pusė jų priklauso fiziniams asmenims. Taip pat stebima tendencija, jog automobilio klasė galintiems įsigyti brangiai kainuojantį automobilį svarbiau nei jo amžius.
Prabangių automobilių segmente vyrauja maždaug 8 metų amžiaus automobiliai ir, atrodo, kad daugeliui svarbesnė automobilio markė bei klasė, o ne jo amžius
„Matome, kad prabangių automobilių segmente vyrauja maždaug 8 metų amžiaus automobiliai ir, atrodo, kad daugeliui svarbesnė automobilio markė bei klasė, o ne jo amžius. Žinant, kaip sparčiai tobulėja technologijos, ir kad visiškai naujas ne pačios aukščiausios klasės automobilis gali būti net saugesnis nei keliais metais senesnis prabangus automobilis, panašu, jog tokios transporto priemonės įsigijimas vis dar yra itin glaudžiai susijęs būtent su socialiniu statusu“, - sako A. Žiukelis.
Draudimo bendrovės duomenimis, didžiausios kompensuotos žalos prabangių automobilių savininkams svyruoja apie 20 tūkst. eurų. Pasak eksperto, nors didžioji dalis nuostolių patiriama patekus į eismo įvykius, tačiau neišvengiama ir vagysčių.
„Prabangus automobilis neretai tampa vagišių taikiniu. Žinodami, kad tokie automobiliai turi apsaugos sistemas, galinčias nustatyti automobilio buvimo vietą, vagišiai retai mėgina juos nuvaryti. Tačiau nepraleidžia progos apvogti, išsirinkti vertingiausias detales. Tarkime vagiamos navigacinės sistemos, klimato ir kitų valdymo sistemų skydeliai, oro pagalvės, vairai, kai kurių automobilių priekiniai žibintai“, - vardija A. Žiukelis.
Itin brangių automobilių savininkai nėra apsaugoti ne tik nuo vagysčių, bet ir nuo smulkių eismo įvykių, apibraižymų ir net įvažiavimų į duobę.
„Eismo įvykių specifika nėra kažkuo išskirtinė – dominuoja smulkūs įvykiai, itin rimtų eismo įvykių, kai automobilis visiškai sumaitojamas, taip pat nėra statistiškai daugiau nei kituose draudimo segmentuose. Ir nors visuomenėje vyrauja nuomonė, kad prabangių automobilių vairuotojai yra mažiau kultūringi kelyje, dažniau sukuria avarines situacijas, statistika to nepatvirtina, tad panašu, kad tai veikiau stipriai įsišaknijęs stereotipas“, - sako BTA atstovas.