Anksčiau planuota šiuos pakeitimus įvesti nuo liepos 1-osios. Kaip BNS informavo savivaldybės vicemeras Vytautas Mitalas, sprendimas savaite pavėlintas įvertinus, kad po ilgojo šventinio savaitgalio turėtų sumažėti bendras automobilių srautas ir taip bus lengviau prisitaikyti prie pakeitimų.
Senamiesčio lankytojai bei gyventojai ir toliau galės privažiuoti automobiliu prie savo namų, darbo vietų ir traukos objektų, tačiau negalės kirsti senamiesčio, turės išvažiuoti toje pačioje pusėje, kur ir įvažiavo. Iš viso atsiras keturios vadinamosios kilpos, sužymėtos skirtingomis spalvomis – jose bus leidžiamas tik vienpusis eismas.
Senamiestis pagal kilpas bus suskirstytas į keturias spalvines zonas: rudą (Trakų gatvės), oranžinę (Islandijos gatvės), violetinę (Subačiaus gatvės) ir žydrą (Latako gatvės).
Pagrindiniai įvažiavimai bus Trakų, Islandijos, Subačiaus ir Latako gatvėse, o išvažiavimai – Visų Šventųjų, Klaipėdos ir Universiteto gatvėse. Į senamiesčio teritoriją bus įmanoma patekti ir smulkesnėmis gatvelėmis, tačiau visos jos priklausys vienai iš keturių kilpų.
Kiekviena kilpa turės vieną arba du išvažiavimus, o eismas bus reguliuojamas draudžiamaisiais kelio ženklais ir užtvarais.
Taksi ir kiti pavėžėjimo paslaugų teikėjai klientus pasiimti arba atvežti automobiliu galės taip pat, tik naudodamiesi judėjimo kilpiniu eismu taisyklėmis. Savivaldybė ateityje senamiesčio centre žada įrengti klientų įlaipinimo bei išlaipinimo vietas.
Pasak savivaldybės, šiuo metu tranzitinis eismas Vilniaus senamiestyje sudaro 40 proc., o rytais – iki 70 procentų, automobilių srautai čia didina taršos ir triukšmo rodiklius, kelia problemų eismo saugumui, turi įtakos istorinių pastatų būklei, gyvenimo ir laisvalaikio kokybei.
Viešojo transporto maršrutai dėl šių naujovių senamiestyje nesikeis.