6 metrai duobių
Kaip 15min pasakojo Lindiniškių bendruomenės vadovas Igoris Repovas, ši situacija šalia jų namų atrodo ir įdomi, ir komiška.
„Buvo išasfaltuota gatvė Bendorių gyvenvietėje, bet palikti šeši metrai netvarkyti iki pagrindinio kelio. Pasirodo, pagrindinis kelias priklauso Kelių direkcijai (tai krašto kelias), o gatvė Bendoriuose – Vilniaus rajonui. Ir Vilniaus rajono savivaldybė, tvarkydama savo kelius, palieka tuos 6 metrus, kurie priklauso ne rajonui, nes (kaip jie teigia) rajono savivaldybė negali tvarkyti kelių, kurie jai nepriklauso. Mums net pats seniūnas minėjo, kad mielai tuos 6 metrus sutvarkytų, bet pagal galiojančią tvarką negali“, – pasakojo I.Repovas.
Lindiniškių bendruomenės vadovas teigė tikrai nesuprantąs, negi dvi institucijos negalinčios tarpusavyje susitarti ir pabaigti darbą kartu. Nes dabar gatvė atrodantis išties keistai – naujas asfaltas tiesiog baigiasi, o tada prasideda kad ir nedidelė, bet duobėta atkarpa, kuria tenka išvažiuoti į pagrindinį kelią.
Informavo, bet kada asfaltuos – nežino
Vilniaus rajono savivaldybė, paprašyta pakomentuoti situaciją, pripažįsta, kad problemą mato ir pati.
„Minimas neasfaltuotas kelio ruožas (maždaug 6 metrų Draugų g. atkarpa) – tai nuovaža nuo valstybinės reikšmės kelio Bendoriai–Riešė–Kalinas ir patenka į Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LKAD) valdomą kelio juostą, kurioje tik kelio valdytojas gali vykdyti darbus. Deja, tačiau pagal galiojančius teisės aktus savivaldybė negali skirti lėšų darbams kitam valdytojui priklausančiose valdose, turi tvarkyti žemės sklypo savininkas. Nuovažos – valstybės nuosavybė“, – teigiama rajono savivaldybės komentare.
Vilniaus rajono savivaldybė taip pat patikino, kad informavo LAKD, tačiau kada bus atlikti nuovažos asfaltavimo darbai, priklauso nuo kelio valdytojo.
Priekaištauja rajonui
Tačiau LAKD tvirtina, kad dėl susidariusios situacijos esama Vilniaus rajono savivaldybės kaltės, nes ji esą laiku neinformavo apie planuojamus darbus šioje rajono dalyje, kur susikerta savivaldybės ir valstybinės reikšmės keliai.
Kadangi Vilniaus rajono savivaldybė laiku neinformavo LKAD apie Ilgosios g. asfaltavimo planus ir darbus, negalėjome numatyti likusios kelio dalies asfaltavimo poreikio ir susiplanuoti šių darbų.
„Pagal Lietuvos Respublikos kelių įstatymą keliai nuosavybės teise priklauso valstybei, savivaldybėms, fiziniams ar juridiniams asmenims. Valstybinės reikšmės keliai išimtine nuosavybės teise priklauso valstybei, o juos turto patikėjimo teise valdo, naudoja ir jais disponuoja valstybės įmonė Lietuvos automobilių kelių direkcija. Vietinės reikšmės viešieji keliai ir gatvės nuosavybės teise priklauso savivaldybėms.
Šiuo atveju, kuomet susikerta du skirtingos priklausomybės keliai (vietinės reikšmės kelias – Ilgoji gatvė ir valstybinės reikšmės kelias Nr. 5210 Bendoriai–Riešė–Kalinas), kiekvienas subjektas pagal priklausomybę atlieka kelio remonto darbus konkretaus kelio teritorijoje (kelio juostoje). Šiai dienai likusi neišasfaltuota kelio dalis priklauso valstybinės reikšmės keliui“, – situaciją aiškina LAKD.
Direkcijos specialistų teigimu, atkarpa bus sutvarkyta, tačiau kelio asfaltavimo darbai, net ir nedidelės apimties, reikalauja laiko – parengti projektus, numatyti lėšas, užsakyti darbus ir juos atlikti.
„Kadangi Vilniaus rajono savivaldybė laiku neinformavo Kelių direkcijos apie Ilgosios gatvės asfaltavimo planus ir atliekamus darbus, negalėjome numatyti likusios kelio dalies asfaltavimo poreikio ir susiplanuoti šių darbų. Nuoseklus ir planingas kelių tinklo vystymas galimas tik tuomet, kai visos šalys bendradarbiauja ir dalinasi planais. LAKD bendradarbiauja su šalies savivaldybėmis vykdydama bendrus projektus pagal pasirašytas bendradarbiavimo sutartis. Š. m. rugsėjo duomenimis, su šalies savivaldybėmis LKAD turėjo pasirašiusi daugiau kaip 140 bendradarbiavimo sutarčių“, – teigiama LAKD komentare.
Direkcijos atstovai teigia, kad gavus informaciją, jog yra likusi neasfaltuota kelio dalis, imtasi veiksmų, kad būtų atlikti asfaltavimo darbai: „Minėtiems planavimo procesams atlikti reikia laiko (ir tinkamų orų sąlygų). Taip pat LKAD informavo šio kelio priežiūrą atliekančią įmonę, kad nuolatos prižiūrėtų minėtą kelio dalį, kad būtų užtikrintas saugus eismas.
Siekiame, kad asfaltavimo darbai būtų atlikti kiek įmanoma greičiau. Tačiau, pasikartosime, tokia situacija nebūtų nutikusi, jei savivaldybė būtų laiku informavusi apie planus asfaltuoti gatvę ir būtų su Lietuvos automobilių kelių direkcija pasirašiusi bendradarbiavimo sutartį dėl darbų atlikimo vienu metu. Šiais ir panašiais klausimais LKAD kiekvienais metais organizuoja savivaldybėms seminarus ir dalinasi gerąja patirtimi, kad tokios problemos neiškiltų.“
15min neseniai rašė apie kitą situaciją dėl gatvės šioje Vilniaus rajono dalyje: Riešės seniūnijos gyventojai jau ne vienerius metus kovoja, kad gatvė Riešėje būtų ne tik išasfaltuota, bet ir įrengti pėsčiųjų, dviračių takai, apšvietimas. Tam žmonės buvo pasitelkę net itin išradingus būdus – Helovino moliūgais apšvietė kelią.
Plačiau skaitykite čia: Moliūgai vietoj žibintų: Riešės bendruomenė kūrybiškai baksnoja į neapšviestą pagrindinę gatvę.