Dujų įranga automobiliuose žiemą: kokios problemos drumsčia džiaugsmą dėl pigių degalų?

Atšalus orams automobilines dujas transporto priemonėse naudojantys vairuotojai pastebi, kad automobiliai užsiveda sunkiau, nebe taip sklandžiai benzinas persijungia į LPG, salone juntamas dujų kvapas.
LPG
LPG / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Atšalus orams dujomis varomi automobiliai gali kelti problemų

Dažnai tokiais atvejais automobilis pradeda trūkčioti, užsidega variklio patikros „check" lempute, pasitaiko, kad variklis ir užgęsta. Visos minėtos problemos išlenda oro temperatūrai nusileidus žemiau nulio.

Apie minėtų problemų priežastis bei sprendimo būdus pasakoja ilgametis dujų įrangos specialistas ir „Horsepower" serviso vadovas Lukas Jurkonis.

Prasta dujų kokybė ir susidarantis kondensatas

Žiemos metu bene dažniausiai taisomas gedimas automobiliuose, turinčiuose dujų įrangą – dujų purkštukai. Jie netinkamai veikia esant šaltam varikliui, o įšilus dirba tvarkingai.

Anot specialisto, tokios situacijos priežastis dažniausiai būna prasta dujų kokybė ir kondensatas, besikaupiantis purkštukuose.

„Šaltas kondensatas pasidaro lipnus ir kietas, todėl purkštukai persijungimo metu užstringa, atsidaro nepilnai arba visai neatsidaro. Ir tuomet jaučiate kaip automobilio variklis trukčioja, purtosi, pradeda mirksėti variklio patikrinimo indikatorius („check engine") automobilio skydelyje. Dažniausiai tai reiškia nedirbantį cilindrą arba variklis tiesiog užgęsta", – kalbėjo L. Jurkonis.

Meistras tiegia, kad minėtos problemos sprendimo būdai gali būti du – purkštukų keitimas arba plovimas ultragarsu naudojant specialias chemines priemones.

„Pastarasis sprendimas yra pigiausias ir jei purkštukai sušilę dirba gerai, tuomet prailginsite jų tarnavimo laiką bent iki kito šaltojo sezono. Kartais net iki dvejų metų. Vis tik jei purkštukai varikliui užšilus dirba netvarkingai juos būtina keisti ir plovimas nepadės. Tai galime matyti atlikę automobilio diagnostiką", – pridūrė dujų įrangos specialistas.

Žemiau vyras įvardijo dažniausiai su automobiline dujų įranga pasitaikančias problemas žiemos metu.

Sunkus automobilio užvedimas rytais – tenka ilgai laukti kol užsikuria

Sunkaus automobilio užvedimo problema dažniausiai atveda iki dujų reduktoriaus.

„Jei reduktorius yra senas, jo membrana greičiausiai yra sutrūkinėjusi. Tuomet ji pradeda leisti dujas į įsiurbimo kolektorių. Taip dėl per riebaus mišinio variklis neužsiveda ir tenka ilgiau nei įprastai laukti (variklį sukti starteriu – aut. past.) kol jis užsikurs", – kalbėjo L. Jurkonis.

Anot specialisto, tokia pat priežastis gali būti ir dėl blogų dujų purkštukų, kurie gali būti užstrigę ir po truputį leisti dujas į įsiurbimo kolektorių.

Abiejų gedimų pasekmės yra tokios pat – teks perrinkinėti arba keisti seną reduktorių nauju.

Dujų perjungimo metu automobilis užgęsta

Specialistas įvardina, kad tokio gedimo priežastis gali būti užstrigęs dujų sistemos vožtuvas. Ypatingai dažnai taip įvyksta dujų reduktoriui turint integruotą vožtuvą.

„Jame nuo reduktoriaus šilumos išsiskiria kondensatas ir atšalus jis pasidaro lipnus bei kietas. Todėl vožtuvas neatsidaro. Sprendimas tokiu atveju – išvalyti vožtuvą arba sumontuoti išorinį vožtuvą, kuris nestrigs ir bus sumontuotas atskirai nuo reduktoriaus. Tai būtų patikimiausias sprendimas. Taip išvengsite minėtų problemų", – pasakojo pašnekovas.

Vyras primena, kad dujų įrangos filtrų keitimas turi būti atliekamas kas 15 000 kilometrų.

Dujų kvapas automobilyje

Ši problema, pasak meistro, yra ypač dažna tarp senesnių automobilių ir yra labai pavojinga. Atšalus orams dėl stringančių reduktorių sistemoje gali susidaryti viršslėgis, kuris yra išleidžiamas per viršslėgio vožtuvą. Jis taip pat būna išleidžiamas ir į išorę, tuomet iškart yra jaučiamas dujų kvapas persijungimo metu.

„Dar viena pasitaikanti problema – dujų žarnos, kurios su laiku sukietėja ir esant šaltam orui neturi sandarumo – sąvaržos jų pilnai neužspaudžia. Minėtos dujų žarnos dažniausiai būna sutrūkusios iš vidaus ir pradeda leisti dujas. Didelis dujų nuotėkis gali sukelti rimtų problemų, net sukelti gaisrą", – dėstė serviso vadovas.

Anot specialisto, dažnai pačios dujų žarnos prasmirsta ir pradeda skleisti kvapą. Taip nutinka dėl anksčiau minėto kondensato susidarymo sistemoje.

Aušinimo skysčio lašėjimas

L. Jurkonis teigia, kad dažniausiai aušinimo skystis bėga per dujų įrangos trišakius, sujungimo vietose.

„Tai dažnai nutinka dėl to, kad dujų įrangos montuotojai sudeda per mažus trišakius ir dėl to skystis pradeda po truputį sunktis. Taip pat aušinimo skystis gali tekėti ir per pačią žarną, jei jos yra montuojamos pigiausios ir nekokybiškos", – kalbėjo specialistas.

Meistras pataria nelaukti didesnių šalčių ar netikėtai pasirodančių gedimų ir profilaktiškai tikrinti automobilio dujų įrangą. Taip pat primena, kad dujų įrangos filtrų keitimas turi būti atliekamas kas 15 000 kilometrų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų