„Juta racing“ automobilių sporto komandos vadovas Audrius Gelžinis teigia, kad stipraus dūmijimo priežasčių gali būti ir daugiau – pavyzdžiui, dyzelinu varomiems automobiliams tokias problemas dažniausiai sukelia važiuojant sugedusi turbina.
„Jei per turbiną tepalas pradeda nevaldomai pakliūti į variklio kolektorių, šis pradeda dirbti maksimaliu režimu ir nereaguoja į jokius vairuotojo veiksmus, kol „užkala“. Stipriai dūmija todėl, kad dega tas tepalas, kuris papuola į variklį“, – vaizdo siužete matomą situaciją apibūdino A.Gelžinis.
Jo teigimu, vienintelis būdas išvengti atsisveikinimo su varikliu – tyčia jį užgesinti. Sustojus reikia nuspausti stabdį ir įjungus pavarą atleisti sankabą – taip variklis užges. Po to beliks tik skambinti techninei pagalbai.
Automobiliui su automatine pavarų dėže situacija sudėtingesnė. „Jei tai atsitiks važiuojant, tai laikai stabdį labai, labai stipriai, ir yra maža tikimybė, kad variklį pavyks užgesinti. Jei tai atsitinka stovint, belieka būti stebėtoju, kol variklis „užsilenks“, – teigė specialistas.
Kita vertus, toks gedimas yra itin retas ir apie save „praneša“ iš anksto – automobilis pradeda blogiau traukti, iš išmetamųjų dujų vamzdžio išleidžiama daug tirštų dūmų.