Startuojame nuo Gerosios Vilties žiedo, kuris, be abejo, turi trūkumų. Na, bet kuris iš mūsų idealus? Todėl turime vilties, kad Geležinio Vilko gatvė, kurios net kelios atkarpos yra naujutėlaitės (prieš Vingio parką, prieš Seimo tunelį, ties Saltoniškių g.), užliūliuos ramybe ir vairavimo malonumu.
PROJEKTO PRADŽIA IR TAISYKLĖS: Projekto „Duobių matuoklis“ startas: ar Savanorių prospektas yra blogiausia Vilniaus gatvė?
Daug naujo asfalto
Tiesą sakant, buvo ir tokių išties gražių akimirkų. Tačiau stipresnių krestelėjimų važiuojant per kanalizacijos šulinius ar visai rimtų duobių išvengti, deja, nepavyko. O kai kurie asfalto ruožai natūraliai suskilinėję ir išsiklaipę – kaip Afrikos žemė per sausrą.
Pajuokausiu: nepaisant asfalto dangos defektų Geležiniame Vilke, labiau nei duobių vairuotojams čia reikėtų saugotis greičio matuoklio ties Vingio parku (maksimalus leistinas greitis čia – ne 60, o 50 km/val.). O didžiausios asfalto bangos laukia iškart už tilto per Nerį. Rimčiausias kliūčių ruožas – ties buvusia „Ventos“ gamykla. Visa kita – tik „gėlytės“. Surinktus 26 balus dalijame iš 10 km ir gauname koeficientą 2,6.
Atgal į centrą – per spūstis
Važiuojant iš Santariškių iki pat nusukimo į „Akropolį“ – visiškas štilis, asfaltas beveik idealus. Pasukę į kairę ties vadinamojo Šeškinės kalno apačia, važiuodami po Edukologijos žiedo estakada, patenkame į spūstį (o kaipgi kitaip), tad visas 1 balo vertas duobes ir įskilimus skaičiuojame it viščiukus rudenį.
Akivaizdu, kad šiai dviejų lygių sankryžai būtina rekonstrukcija: ir dėl spūsčių, ir todėl, kad asfaltas akivaizdžiai neatlaiko krūvių. Tikėkimės, merui Remigijui Šimašiui tam pakaks antros kadencijos.
Jei ne kelios morališkai pasenusio asfalto zonos, ši transporto arterija būtų puiki.
Beje, ir šioje trasoje yra ruožų, kuriuose kanalizacijos šuliniai (dažniausiai jų aukštis nesutampa su kelio danga) išdėstyti važiavimo trajektorijoje. Plačiau apie šią problemą Vilniaus mieste su filmuotomis iliustracijomis.
Surinktas kuklus baudos balų skaičius – 20 – tikrai atspindi realią situaciją. Jei ne kelios morališkai pasenusio asfalto zonos, ši transporto arterija būtų puiki. 20:10=2.
TAIP PAT SKAITYKITE: visi „Duobių matuoklio“ straipsniai
Štai kaip dabar atrodo patikrintų pagrindinių Vilniaus gatvių lentelė. Kuo mažesnis skaičius, tuo mažiau gatvėje duobių:
Ukmergės g. (iš užmiesčio į centrą) | 1,76 |
Geležinio Vilko g. iš Santariškių į centrą | 2 |
Savanorių pr. (abiem kryptim) | 2,58 |
Geležinio Vilko g. iš centro į Santariškes | 2,6 |
Narbuto g. ir Pilaitės pr. važiuojant nuo centro | 3,97 |
Ukmergės g. (nuo Edukologijos žiedo į užmiestį) | 4,85 |
Kalvarijų g. (nuo centro į Santariškes) | 4,86 |
Viršuliškių-Ozo-Kareivių-O.Milašiaus | 5,63 |
Kalvarijų g. (nuo Santariškių į centrą) | 7 |
Pilaitės pr. ir Narbuto g. važiuojant į centrą | 7,2 |
O.Milašiaus-Kareivių-Ozo-Viršuliškių g. | 8,25 |
Laukite tęsinio.