PROJEKTO PRADŽIA IR TAISYKLĖS: Projekto „Duobių matuoklis“ startas: ar Savanorių prospektas yra blogiausia Vilniaus gatvė?
Startavome ties įvažiavimu į Vilnių nuo Pilaitės pusės. Būtent šioje vietoje spūsčių sezono metu prasideda problemos. Tačiau pačioje Pilaitės pr. pradžioje asfalto danga dieviška. Tiksliau, meniškai suskilinėjusi, bet nepavojinga. Iki pat statomos Pilaitės bažnyčios. O toliau prasideda važiavimas su kliūtimis.
Tiesa, šis bandymas buvo filmuotas penktadienį, o didžiąją duobę ties prekybos centru „Pupa“ pirmadienį jau tyrinėjo kelininkai. Tad viltis, kad ir kitos Pilaitės pr. duobės sulauks jų dėmesio, gyva. O kol kas uždėtas laikinas lopas.
Beje, šiame gatvės ruože nemažai užsilikusio smėlio, tad Smalinės stotelę juokais pakrikštijome Smėlynės. Keista, kad asfaltas ties sankryža su Sidaronių gatve (ta vieta, kur netoli VSD statys didelį prekybos centrą) atrodo nebe pirmos jaunystės. Negi mūsų gamta tokia negailestinga? O gal reikėtų atlikti kokybės auditą ir pamatuoti asfalto sluoksnio storį?
Artėjant prie Kelių policijos pastato (Pilaitės pr./Mėnulio g.) į dešinę geriau nežiūrėti – keliose vietose ruožas tarp pirmos juostos ir A juostos arba riba, skirianti stotelę nuo pirmos juostos, visiškai „sušaudyta“. Jau ima skaudėti akis, nes nespėju skaičiuoti balų.
O po viaduku ties Spaudos rūmais suskausta ir galvą. Ne tik nuo duobių: žinau, kad nusileidęs nuo Narbuto kalno turėsiu pristabdyti: ir asfaltas smarkiai įlinkęs ties buvusiu matuokliu (vėl aliuzija į blogai atliktus darbus), ir sankryža su Sėlių gatve tradiciškai pražūtinga žemintų automobilių vairuotojams. Ne vienas čia yra žiežirbas skėlęs karterio dugnine ar duslintuvu.
Perfrazuodamas vieną kino filmą, balsu stebiuosi. Negi šiais laikais, kai automobiliai skraido į Marsą, kai svajojame apie autonomines transporto priemones, nėra patikimesnių asfaltavimo technologijų?
Ir vėl rekordas
Akivaizdu, kad duobių skaičiumi šis ruožas lenkia Savanorių pr. ir daugybę kitų strateginių gatvių. Rezultatas – 49 balai, švelniai tariant, blogas. Šį skaičių dalijame iš nuvažiuotų 6,8 km ir gauname „Duobių matuoklio“ koeficientą 7,2.
Gal čia meteoritas nukrito, kad toks suskilinėjęs ir išmuštas asfaltas? Turint omeny, kad gretimos gatvės ir prekybos centrai anksčiau buvo vadinamos Merkurijaus, Saturno, Mėnulio ir Žvaigždžių vardais, visai tikėtina... Kita vertus, turbūt dar nepamiršote, kad pernai dalis Pilaitės pr. buvo perlopyta pakartotinai, nes kelininkai buvo prilopę pačių tikriausių „bangų“. Bet to nepakako.
Asfaltą puola „kariesas“
Grįžtame atgal – nuo Edukologijos žiedo į užmiesčio rojų, kuris prasideda už Pilaitės pr. sankryžos su Karaliaučiaus gatve. Iš esmės probleminiai tie patys ruožai: sankryža su iš Žvėryno prisijungiančia Sėlių gatve ir ruožas prieš Spaudos rūmų viaduką. Kai kurioms duobėms galima drąsiai skirti po 3 balus.
O, pravažiavus viaduką, ir vėl keli įspūdingi asfalto „karieso“ elementai. Kariesas dantis puola, kai jie yra blogai prižiūrimi arba buvo blogos plombos sudėtos. O kodėl tokie keisti dariniai formuojasi ant Pilaitės pr. asfalto dangos?
Balų suma šįkart kuklesnė – 27. Dalijame juos iš 6,8 km ir gauname 3,97.
Štai kaip dabar atrodo patikrintų gatvių lentelė. Kuo mažesnis skaičius, tuo mažiau gatvėje duobių:
Ukmergės g. (iš užmiesčio į centrą) | 1,76 |
Savanorių pr. (abiem kryptim) | 2,58 |
Narbuto g. ir Pilaitės pr. važiuojant nuo centro | 3,97 |
Ukmergės g. (nuo Edukologijos žiedo į užmiestį) | 4,85 |
Pilaitės pr. ir Narbuto g. važiuojant į centrą | 7,2 |
Laukite tęsinio.