Baudos jis sulaukė rugsėjo 12 dieną, kai automobilį pastatė M.K. Čiurlionio g. 16 aikštelėje.
„Savaitgalio metas, stovėjimas įprastai būna nemokamas, bet tą dieną be manęs baudos lapeliai buvo sudėti turbūt dar penkioms mašinoms. Viena šalia kitos yra dvi parkavimo aikštelės – viena nemokama savaitgalio metu, o kita mokama ir savaitgalį. Nubaustų buvo ir daugiau, todėl tai patvirtina, kad aikštelės žymėjimai nėra aiškūs arba yra klaidinantys.
Kam statyti mokamoje vietoje, jei šalia yra nemokama? Nemokama aikštelė buvo pustuštė, švenčių nevyko, tad ir nubaustų neturėjo būti nė vieno. Įvažiuoji į nemokamą aikštelę ir po to jau pasidaro mokama“, – problemą išdėstė Ignas.
Jis siūlo abi aikšteles atskirti kokiu užtvaru ar tvorele, kad niekam nekiltų klausimų.
Automobilį Ignas, pasirodo, pastatė prie abiejų aikštelių susiliejimo ribos, savivaldybės valdomos (savaitgalį statymas joje nemokamas) aikštelės parkomatas stovėjo prie pat, tad ir suklydo, nes iš tikro mašina stovėjo jau privačiame „Lietuvos geležinkeliams“ priklausančiame sklype.
„Sustojau prie pat „nemokamo“ aparato, perskaičiau nemokamo parkavimo žinutę aparato ekrane. Taip, čia labai daug žmogiškojo faktoriaus, tačiau nereiktų naudotis juo, reikia daugiau aiškumo aikštelėse“, – patikino Ignas.
„Unipark“ administruoja vos porą mėnesių
Kaip paaiškėjo, Igno minimoje automobilių stovėjimo aikštelėje LTG grupei priklauso vienas sklypas, kuriame veikia „Unipark“ administruojama automobilių stovėjimo aikštelė (dešinėje pusėje). Kitą dalį aikštelės (kairėje pusėje) administruoja Kauno savivaldybės įmonė „Parkavimas Kaune“, o sklypo savininkas – savivaldybė. Tad tai yra dvi atskiros aikštelės, kurias administruoja skirtingos įmonės.
Kaip 15min teigė AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovas Gediminas Petrauskas, siekiant užtikrinti, kad vairuotojams aikštele prie Kauno geležinkelio stoties naudotis būtų patogu, jos administravimas nuo šių metų birželio 1 dienos perduotas „Unipark“. Ši įmonė laimėjo skelbtą viešąjį konkursą.
„Automobiliai aikštelėje buvo statomi chaotiškai, be jokios stovėjimo laiko kontrolės ir tai sukeldavo nepatogumų norintiems aikštelėje palikti savo automobilį.
„Unipark“ sužymėjo parkavimo vietas, pastatė naujus kelio ženklus ir prižiūri tvarką aikštelėje. Atkreipiame dėmesį, kad prie įvažiavimo į aikštelę yra „Unipark“ ženklas, kuris įspėja, kad už automobilių stovėjimo paslaugas taikomas 0,3 eurų valandinis mokestis. Taip pat, siekiant didesnio aiškumo, ženkle išskirtos aikštelės skirtingomis spalvomis“, – paaiškino G.Petrauskas, patikinęs, kad įmonė skundų iš vairuotojų dėl ženklų nėra gavusi.
Perkels parkomatą
„Unipark“ Klientų patirties valdymo vadovas Arūnas Radzevičius 15min teigė, kad su minimu klientu Ignu buvo susisiekta, jam buvo pateikta išsami informacija dėl aikštelės taisyklių ir mokėjimo tvarkos toje vietoje.
„Apgailestaujame dėl įvykusio nesusipratimo ir atkreipiame dėmesį, kad aikštelės ženklinimas atitinka Kelių ženklų įrengimo taisykles, kuriomis vadovaujamės vykdydami veiklą. Įvertinsime papildomas ženklinimo galimybes ir reikalui esant, papildysime informaciją. Pasitaiko atvejų, kad šalia esantys sklypai administruojami skirtingų parkavimo įmonių, todėl prašome vairuotojų būti dėmesingais ir matyti aikštelėse įrengtus kelio ženklus, kaip ir kitus, esančius jų kelyje“, – pažadėjo „Unipark“ atstovas.
Panašiai kalbėjo ir savivaldybės įmonės „Parkavimas Kaune“, administruojančios „kairiąją aikštelę“, pažymėtą žaliąja zona, vadovas Justas Limanauskas. Jis pripažino, kad kai viena šalia kitos suplanuojamos kelios skirtingos automobilių stovėjimo aikštelės, išties kyla šiokių tokių problemų – vairuotojai ima klysti.
„Turim daug bėdų tokių, kai šalia mūsų aikštelių yra privačios aikštelės. Mums geriau, kad to nebūtų, bet svertų, kaip tai pakeisti, neturime. Taip, žmones klaidina, tačiau kitiems šalia neleisti įrengti aikštelės neturime jokios teisės. Iš esmės viskas yra teisinga, užtektų vairuotojams atkreipti labiau dėmesį į kelio ženklus. Matosi, kuri aikštelė yra apmokestinta savaitgaliais, o kuri ne“, – tikino J.Limanauskas.
Jis pažadėjo vieną dalyką – perkelti savivaldybei priklausančios aikštelės parkomatą arčiau M.K. Čiurlionio gatvės – toliau nuo „Unipark“ administruojamos aikštelės.
„Galime perkelti parkomatą, nors jis ten stovėjo daug anksčiau nei atsirado „Unipark“ aikštelė – nenorime perkeldami parodyti, kad kažkas buvo blogai, o ir parkomatas nusuktas į mūsų aikštelę. Ir žalia zona skiria aikšteles. Klausimas tik – ar padės tas perkėlimas? Mes nusiskundimų dėl painiavos nesame gavę“, – patikino „Parkavimas Kaune“ vadovas.
Jis perspėjo vairuotojus, kad iš parkomato ar programėlės, kurios pagalba mokama už automobilio stovėjimą, pateikiamos informacijos negalima spręsti, reikia mokėti šioje vietoje rinkliavą ar ne. Svarbiausia – stebėti kelio ženklus.