Politiko nuomone, taikant nuotolinio darbo modelį, dalį šio sumažėjimo galima išlaikyti ir ateityje.
Savo teiginius K.Adomaitis iliustruoja tokia schema:
Aplinkos ministerija šia tema priduria, kad šalies miestuose dėl visuotinio karantino sumažėjo transporto srautai ir todėl pagerėjo oro kokybė.
Paprastai kovą prasideda pakeltosios taršos sezonas – kai oro užterštumas padidėja dėl transporto ar stipresnio vėjo nuo sausų nešvarių gatvių ir šaligatvių, žole neapaugusių plotų keliamų dulkių. Palyginti su tuo pačiu ankstesnių metų laikotarpiu, užterštumas kietosiomis dalelėmis KD10 didžiuosiuose miestuose, esant įprastiniams transporto srautams, būna gerokai didesnis nei šiuo metu.
Viešasis transportas ištuštėjo
Remiantis naujausiais duomenimis, įvedus karantiną vidutinis keleivių srautas greituosiuose maršrutuose sumažėjo maždaug 80 proc., pagrindiniuose ir privežamuosiuose autobusų maršrutuose – 72 proc., troleibusų maršrutuose – 77 proc. Tokius įspūdingus skaičius pateikia įmonė „Susisiekimo paslaugos“.
Bendri viso transporto srautai mieste rytinio ir vakarinio piko metu vidutiniškai sumažėjo 44 proc., lyginant su laikotarpiu prieš karantino paskelbimą.
Transporto srautai mieste rytinio ir vakarinio piko metu vidutiniškai sumažėjo 44 proc
Greituosiuose maršrutuose vidutinis srautas sumažėjo iki 82 proc., pagrindiniuose ir privežamuosiuose autobusų maršrutuose – 73 proc., troleibusų maršrutuose – 80 proc.
Kaip skaičiuojami srautai
Pasak įmonės „Susisiekimo pasalugos“ atstovės Miglės Bielinytės, Vilniuje keleivių srautai matuojami remiantis viešajame transporte sumontuota automatine keleivių skaičiavimo sistema. Skaičiuojami visi stotelėse įlipantys ir išlipantys keleiviai, taip matomas ir transporto priemonių užpildymas.
Automobilių srautus Vilniaus savivaldybė stebi ir skaičiuoja transporto srautų jutiklių, kurie sumontuoti šviesoforais reguliuojamose sankryžose, pagalba.
Kauno savivaldybės transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius patvirtino, kad taip pat stebi srautų sumažėjimą, panašiai, kaip Vilniuje.
„Dėl didelio transporto srautų sumažėjimo raginame kelininkus greičiau pradėti darbus, nes transporto keliuose turbūt mažiau nei dabar nebus“, – apibendrino M.Matusevičius.