Dviaukštis Londono simbolis „Routemaster“: dažniausiai raudonas, bet būna ir žalias

Atvejus, kai automobilis tampa didmiesčio simboliu, panašu, galima suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų. Vienas iš tokių automobilių – jau transporto istorijos dalimi tapęs „AEC Routemaster“. Jis apie pusę šimtmečio garsino Londoną beveik taip pat kaip ir Didysis Benas (Big Ben).
AEC „Routemaster“ – Londono simbolis
AEC „Routemaster“ – Londono simbolis / Wikimedia Commons iliustr.

Nuo XX amžiaus šeštojo dešimtmečio nesuskaičiuojama daugybė Londono svečių kopdavo jo siaurais laiptais aukštyn, įsitaisydavo priekyje, kad galėtų nebrangiai apžvelgti miestą beveik kaip iš paukščio skrydžio. Savo geriausiais laikais po Londoną važinėdavo iki 2 760 šio tipo autobusų, rašo trucker.lt.

Kodėl dauguma autobusų Londone raudoni? Patys britai mėgsta pajuokauti, kad taip juos lengviau pastebi turistai arba kad raudonų dažų liko po pašto dėžučių dažymo. Transporto muziejuje yra išlikę ir keletas žalių senųjų autobusų. Ne visada Londono autobusai buvo raudoni, kadaise konkuruojančios firmos aptarnaudavo skirtingus maršrutus ir kiekvienu maršrutu važinėdavo skirtingų spalvų autobusai. Tačiau raudona spalva ilgainiui tapo miesto autobusų spalva, tuo tarpu žali autobusai keliaudavo užmiesčio maršrutais.

„Routemaster“ konkurencinėje kovoje daugelį metų puikiai atsilaikė prieš kitus autobusų modelius, tačiau modernioje Europoje, kylant reikalavimams dėl transporto prieinamumo neįgaliesiems, teko senojo modelio atsisakyti. Paskutinis maršrutinis „Routemaster“ savo tarnybą baigė dar 2005 metais. Tokie autobusai didmiesčio gatvėmis dabar vežioja tik turistus.

Linkime jums smagios ekskursijos į praeitį.

VIDEO: The Routemaster Bus BBC Documentary

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis