Visas naujienas apie „Halls Winter Rally“ skaitykite paspaudę čia, nes šis straipsnis – apie „Ford Kuga“.
„Halls Winter Rally“ buvo trys žiūrovų zonos ir visos jos buvo įrengtos gerose vietose. Matomumas – puikus, privažiavimas neblogas, o vietoje galima ir karštą dešrelę nusipirkti, ir tualetą rasti. Tačiau patyrę ralio gerbėjai į žiūrovų zonas nevažiuoja – mintinai žinodami aplinkinius žvyrkelius, jie braunasi iki sunkiau prieinamų vietų. Norint tokias pasiekti, neretai tenka važiuoti itin duobėtais keliais, o kartais ir prasibrauti vieną kitą šimtą metrų iki geriau matomos vietos. Tačiau vaizdas „atsiperka“.
Patyrę ralio gerbėjai į žiūrovų zonas nevažiuoja – mintinai žinodami aplinkinius žvyrkelius, jie braunasi iki sunkiau prieinamų vietų
Tačiau į tokias sunkiau privažiuojamas vietas nedideliu hečbeku ar sedanu pasiekti gali būti sudėtinga. Ne tai, kad neįmanoma, tiesiog rizika užklimpti yra kur kas didesnė nei pasikinkius padidinto pravažumo automobilį. Jeigu šis varomas keturiais ratais, tuomet įklimpti galima esant itin prastoms oro sąlygoms arba tyčia automobilį klampinant.
Šių metų žiemos ralyje oro sąlygos buvo idealios: tvirtas įšalas, nedidelis kiekis sniego ir keliai, kurie ne visada yra įveikiami, buvo lengvas kąsnelis visureigiams. Žinoma, turintiems geras padangas.
Tačiau dar prieš „Halls Winter Rally“ galvojau, kaip du zuikius nušauti vienu šūviu: ir ralį pažiūrėti, ir naują automobilį išbandyti. Tas automobilis – „Ford Kuga“. Vadinamasis „pseudovisureigis“, iš kurių juokiasi „Land Rover Discovery“ bei „Toyota Land Cruiser“ savininkai. Bet jie juokiasi iki pirmo apsilankymo degalinėje, sąskaitos autoservise ar važiavimo didesniu nei 100 km/val. greičiu.
O „Kuga“ turi savo kozirių. Tiesa, jie nebūtinai susiję su pravažumu.
Nedidelis „Ford“ visureigis praėjusių metų pabaigoje sulaukė atnaujinimo, tačiau jo elgsena nuo ankstesnio modelio pernelyg nepasikeitė. Tai yra sportiškas visureigis, kur kas geriau besijaučiantis ant lygaus asfalto, o ne duobėto Vilnius-Utena kelio. Automobilis tarsi tuo mėgaudamasis perduoda kiekvieną kelio nelygumą, tačiau staigiau manevruojant aštriame posūkyje nesunku pastebėti, kodėl: jo pakaba labiau subalansuota sportiškumui, o ne komfortui.
Jeigu „Cadillac Escalade“ (populiarus automobilis pastaruoju metu) pakabos sureguliavimą būtų galima palyginti su 0 proc. sportiškumui ir 100 proc. komfortui, o BMW M3 – 100 proc. sportiškumui ir 0 proc komfortui, tuomet „Ford Kuga“ būtų 70 proc. sportiškumui ir 30 proc. komfortui. Tai tikrai maloniau valdomas visureigis už panašaus dydžio konkurentus kaip „Nissan Qashqai“ ar „Volkswagen Tiguan“, tačiau už tai tenka susimokėti komforto sąskaita.
Kita vertus, didelę dalį tokių nuopelnų galima suversti „ST Line“ komplektacijai, kurioje montuojami kietesni amortizatoriai bei 18 colių skersmens ratlankiai. Kitose komplektacijose pakaba – minkštesnė, tačiau stebuklų nebūna: su ja sportiškumo/komforto santykis pasikeistų iki 60/40.
Atstumas nuo žemės iki žemiausios „Kuga“ kėbulo dalies yra vos 14 centimetrų – tarsi eilinio hečbeko
„Ford Kuga“ minusas (arba pliusas – kaip bepažiūrėsi) – žema prošvaisa. Atstumas nuo žemės iki žemiausios „Kuga“ kėbulo dalies yra vos 14 centimetrų – tarsi eilinio hečbeko. Geros valdymo savybės ant asfalto, mažesnės degalų sąnaudos, praktiškai nejuntamas vėjo triukšmas salone prieš prastesnį pravažumą – kas svarbiau? Važinėjant apsnigtais miško žvyrkeliais, nėra jauku automobilio dugnu braukti sniego paklotę, tačiau platesniuose ir lygesniuose žvyrkeliuose toks „trūkumas“ virsta dideliu privalumu. Čia „Kuga“ valdomas tarsi antsvorio turintis hečbekas.
Maža prošvaisa netapo kliūtimi pasiekiant „Halls Winter Rally“ greičio ruožus – netgi tas vietas, į kurias paprasti mirtingieji su senais civikais nevažiuodavo. Itin slidžiuose keliuose „Ford“ keturių varomų ratų sistema veikia puikiai: nors automobilis paprastai varomas dviem ratais, o užpakaliniai įsijungia tik praslydus priekiniams, šio veiksmo atlikti elektroninės sistemos nevėlavo nei karto.
Be to, „Ford“ varikliai yra stulbinamai ekonomiški – tiek benzininiai, tiek dyzeliniai. Bandomajame „Kuga“ modelyje sumontuotas 180 AG išvystantis dyzelinis TDCI motoras, suporuotas su automatine 6 laipsnių pavarų dėže, nenustebina savo dinamika, tačiau pasižymi labai neblogomis degalų sąnaudomis. Žemiau matomas 7,1 l/100 km vidurkis yra įskaičiuojant tiek važiavimą 90 km/val. greičiu užmiesčio keliuose, tiek 70 km/val. žvyrkeliuose ar šliaužimą 15 km/val. miško keliuose. Taip pat – ilgą stovėjimą vietoje tiesiog šildantis.
„Ford“ įdomiai žaidžia su „Kuga“ kainomis. Pradinė automobilio kaina neatrodo aukšta – 19 900 Eur. Tačiau antras pigiausias modelis „Kuga“ gamoje – 22 660 Eur, o trečias – 24 513 Eur.
Ar atnaujintas „Kuga“ yra klasės lyderis? Jis tikrai vertas dėmesio, tačiau vadinti jį geriausiu – per drąsu. O renkantis vidutinio dydžio visureigį, tinkamą tiek miestui, tiek užmiesčiui, tiek prastam keliui, rekomenduočiau užsukti į SEAT ir KIA salonus – jie turi puikius konkurentus „Ateca“ bei „Sportage“. KIA visureigis yra orientuotas į komfortą bet kokiame kelyje, tuo tarpu SEAT pernelyg nekrypsta nei į vieną, nei į kitą pusę.