„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Dviratį galima išrasti ne kartą: keisčiausios žmogaus jėga varomos transporto priemonės

Sakoma, jog dviratis jau išrastas. Tačiau žmonių fantazijai ir originalumui ribų nėra net dviračių klausimu – „IKI Velomaratonas“ pristato keisčiausias koncepcijas ir pasaulį išvydusias idėjas, varomas žmogaus raumenų pagalba, rašoma pranešime.
Shweeb
Shweeb

Fliz“

Vokiečiai sukūrė transporto priemonę, sugrąžinančią į 1817-tuosius metus, kuomet, taip pat vokiečių, buvo išrastas „Laufmaschine“ – dviratė priemonė be pedalų, varoma žmogaus kojomis. Panašius šiuo metu mes perkame savo vaikams ir vadiname juos balansiniais dviratukais. „Fliz“, kaip ir „Laufmaschine“, neturi pedalų, o norint juo riedėti reikia spirtis arba bėgti, norint keliauti greičiau. Žmogus, atvirkščiai nei 1817-taisiais, atsisėsti neturi kur, nes kabo prisitvirtinęs diržais.

Fliz bike
Fliz bike

Shweeb“

2005 metais Naujojoje Zelandijoje pradedamas testuoti žmogaus jėga (konkrečiau – pedalų minimu) varoma kapsulė, „pakabinta“ ant bėgio. Kitaip sakant, ten, kur gimė „Žiedų valdovas“, gimė ir mažas vienvietis vagonėlis, varomas dviračio principu. Skamba utopiškai, tačiau ši idėja pelnė „Google“ apdovanojimą naujovių diegimo viešojo transporto srityje! Ir nors šio projekto dar nematome gatvėse, 50 km/val. pasiekiantį „Shweeb“ išmėginti galite nuotykių parke „Velocity Valley“ (Naujojoje Zelandijoje).

Shweeb
Shweeb

Penny-farthing“ atgimimas

Guillaume Bout atgaivino Karalienės Viktorijos laikų „penny-farthing“ stiliaus dviratį. Modernioji versija „Zebra“ pasiruošusi bekelei, o jos rėmas pagamintas ir karbono. Dizaineris apgalvojo kiekvieną detalę, todėl čia susijungė XIX amžiaus mados ir XXI amžiaus technologijos. Ar išbandytumėte tokį?

Laufmaschine
Laufmaschine

Cannondale“

Įsivaizduokite pusiau dviratį, pusiau riedutį. Sunku? Jums tai padės padaryti „Cannondale“. Tiesa, panašu, jog projektas nebuvo itin sėkmingas. „Cannondale“ produktų rinkodaros direktorius yra pasakęs: „Tai buvo prototipas, kuriuo buvo siekiama padidinti aerodinaminį efektyvumą, pašalinant didelį besisukantį priekinį ratą, tačiau tai taip pat pašalino pagrindinį dviračių stabilumo šaltinį.“

Cannondale
Cannondale

Velomedikai

„IKI Velomaratone“ velomedikai važinėja ant dailių, lietuvių „Baltik Vairo“ pagamintų dviračių ir rūpinasi dalyvių sveikata. Tačiau karo metais velomedikai buvo apsirūpinę kiek įmantresnėmis transporto priemonėmis, kuriomis gabeno sužeistuosius. Ant keturių skirtingų dydžių ratų buvo „patalpintas“ dviratininkas ir paguldytas žmogus.

Velomedikė
Velomedikė

„IKI Velomaratonas“ tradiciškai vyks priešpaskutinį rugpjūčio sekmadienį – rugpjūčio 18 dieną Vilniuje. Renginio startas ir finišas numatytas prie LR Seimo rūmų. Didžiausioje Baltijos šalių dviračių šventėje mėgėjams skirtas „ERGO mėgėjų“ važiavimas (pasirinktinai 10, 20 arba 30 km), treniruotiems mėgėjams – „CRAMO Semi Sport“ (50 km) grupė, profesionalams – „CRAMO Sport“ (100 km) važiavimas, o el. paspirtukų, vaikų bei „Terrasport“ riedučių, riedlenčių ir paspirtukų grupės dalyviai riedės atskiroje, 2,4 km ilgio trasoje. Dalyvavimas „Terrasport“ ir el. riedučių važiavimuose – nemokamas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs