Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Dyson“ žengia į elektromobilių rinką

Britų kompanija „Dyson“, garsi inovatyviu požiūriu į įprastas technologijas, jau spėjo įtvirtinti progresu grįstas dulkių siurblio, plaukų džiovintuvo, rankų džiovintuvo ir oro priežiūros įrenginių sampratas. Tai kompanija, kaskart iš naujo „išrandanti dviratį“, – perkurianti kitų gamintojų tiražuojamų produktų idėjas taip, kad nebeliktų vietos netobulumui, ypatingą dėmesį skirianti elektrinių variklių ir baterijų technologiniam maksimizavimui.
„Dyson“ žengia į elektromobilių rinką
James Dyson / Partnerio nuotr.

Šiandien „Dyson“ žengia į elektromobilių rinką: ilgą laiką tyrinėję šių transporto priemonių technologijas, kompanijos lyderiai užpatentavo būsimo „Dyson“ elektromobilio dizainą. „22 metus nuodugniai gilinomės į variklių, akumuliatorių, aerodinamikos, vaizdo sistemų ir robotikos dėsnius. Išaušo diena, kai jaučiamės pasirengę visas sukauptas žinias ir patirtį sutelkti dar vieno unikalaus ir galingo projekto – elektromobilio – kūrimui. Mūsų tikslas – atrasti sprendimus, kurie skirtų mūsų kūrinį nuo plačiosios elektromobilių rinkos status quo“, – teigia kompanijos įkūrėjas ir generalinis direktorius James Dyson. Kompanija prisiima šimtaprocentinę atsakomybę už kiekvieną projekto žingsnį – elektromobilio projektavimo, gamybos ir pardavimo procesai bus sutelkti tose pačiose „Dyson“ žmogiškųjų išteklių rankose: tai – vienintelis būdas užtikrinti aukščiausią sprendimų kokybę. Naujajame „Dyson“ projekte jau dvejus metus dirba daugiau kaip 400 inžinierių.

Partnerio nuotr./ James Dyson
Partnerio nuotr./ James Dyson

Šiuo metu vystoma trijų „Dyson“ elektromobilių modelių serija. Detalių apie pirmąją automobilių kartą kol kas atskleista nedaug: tai bus krosoverio tipo septynvietis automobilis, kuriame sėdynės projektuojamos trimis eilėmis, šiek tiek gulsčiau nei konvenciniame SUV tipo automobilyje. Automobilio dizainas išsiskiria didesniais nei įprasta ratais: jų skersmuo sudarys apie 45–55 % automobilio aukščio. J.Dyson teigia: „Mūsų tikslas – sukurti transporto priemonę, kurios skiriamasis bruožas būtų optimalus efektyvumas: didesni ratai projektuojami mąstant apie automobilio manevringumą tiek lygaus miesto reljefo, tiek nepatogių kalnuotų vietovių, tiek kritulių veikiamos eksploatacijos sąlygomis. Be to, didesni ratai pagerina aerodinamines savybes.“ Pabrėždami dizaino universalumą – tinkamumą tiek vyrams, tiek moterims; kūrėjai kaip svarbiausias projektavimo gaires nurodo aerodinamiką, eksploatacinį efektyvumą ir savitą architektūrą. J.Dyson patvirtino, jog elektromobilio korpusas bus liejamas iš aliuminio, jo ilgis neturėtų viršyti 5100 mm, plotis – iki 1975 mm. Kol kas numatomos savybės – santykinai ilga važiuoklė (nuo 3200 mm iki 3350 mm; taip užtikrinant optimalią erdvę didesnių akumuliatorių integravimui), aukštas dugnas (apie 300 mm), žemas stogas (1600–1800 mm) ir sedano tipo sėdynės (gulsčios). Anot paties J.Dyson, planuojamos fundamentaliai naujos technologijos, leisiančios įgyvendinti ženklų šuolį elektromobilių rinkos evoliucijoje. Elektromobilio gamybos etapas planuojamas įgyvendinti Singapūre, investicijos siekia 2 milijardus svarų sterlingų.

Partnerio nuotr./„Dyson“ žengia į elektromobilių rinką
Partnerio nuotr./„Dyson“ žengia į elektromobilių rinką

Kol kas „Dyson“ nepateikia duomenų apie pirmojo elektromobilio akumuliatorių tipą. Primename, jog šiai sričiai tyrinėti kompanija paskyrė ne vienerius metus, mėgindama atrasti būdą komercializuoti naujosios kartos kietos struktūros akumuliatorių technologiją ir padaryti ją prieinamą naudotojui kaip alternatyvą mažiau saugiems ličio jonų akumuliatoriams. Vis dėlto kol kas planai nepatvirtinti – inovacijas riboja tokių sprendimų kaina, kurią tektų mokėti galutiniam vartotojui, ir sprendimų sparta. Todėl džiugu, jog kompanijos planuose – dar dvi elektromobilių kartos, tikėtina, leisiančios įgyvendinti ambicijas.

Partnerio nuotr./„Dyson“ žengia į elektromobilių rinką
Partnerio nuotr./„Dyson“ žengia į elektromobilių rinką

„Dyson“ elektromobilio projektas patikėtas buvusiam „BMW“ vadovui, „Infiniti“ prezidentui ir „Nissan“ viceprezidentui Roland Krueger, kurio išskirtiniai bruožai – globali patirtis ir gebėjimas regėti automobilių industriją kaip planetos peizažą, nesisaistant su konkrečiais regionais. Krueger įsitikinęs, jog paslaptį būtina saugoti iki galo: „Žmonės spėlioja, kuo žaisime rinkoje – dydžiu, manevringumu, akumuliatorių kokybe ir t. t. Tačiau tai – konkurencinė informacija, kurią tikslingai pasiliekame sau.“

Nors gamyba numatyta Singapūre, automobilio testavimas bus atliekamas Anglijoje, Viltšyre, kur šiuo metu vykdomas projekto vystymas. Čia planuojama įrengti apie 16 km ilgio testavimo ruožą, kurį sudarys reljefiškai maksimaliai skirtingos atkarpos – nuo dinamiškų vingių, didelių asfaltuotų plotų, iki bekelių, kalnuotų ruožų ir greitkelio simuliacijos. Anot „Dyson“ atstovų, tai bus pasaulinio lygio automobilių testavimo teritorija, plečianti kompanijos vaidmenį elektromobilių rinkoje.

Partnerio nuotr./„Dyson“ žengia į elektromobilių rinką
Partnerio nuotr./„Dyson“ žengia į elektromobilių rinką

James Dyson tvirtina, jog elektromobilis – ne staiga šovusi mintis: „Tai mano ambicija nuo 1998 m. Tada industrija šią ambiciją atmetė ir nuėjo paprastesniu – dyzelinių ir benzininių variklių – keliu. Dabar atėjo laikas žengti žingsnį, kuriam ruošiausi devyniolika metų. Kaip atrodys „Dyson“ elektromobilis? Tegaliu pasakyti tiek: nematau prasmės kartoti to, ką daro kiti. Tai – ne mano būdas veikti.“ J.Dyson taip pat pabrėžia asmeninę viltį kaip įmanoma paspartinti naujų benzininių ir dyzelinių automobilių gamybos ribojimą: anot jo, optimalu būtų uždrausti šio automobilių rinkos segmento vystymą Jungtinėje Karalystėje iki 2030 m. (oficialiai numatomas draudimo laikotarpis – 2035–2040 m.).

Partnerio nuotr./ James Dyson
Partnerio nuotr./ James Dyson

Tikimasi, jog naujasis „Dyson“ kūrinys bus pabaigtas 2020 m., o rinką pasieks 2021 m. Ką gi – belieka laukti!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs