„Audi“ tyrę pareigūnai aptiko, kad 3 l darbinio tūrio dyzelinius variklius turintys automobiliai turėjo programinę įrangą, užtikrinančią, kad likus paskutiniams 2400 km, į išmetimo sistemą buvo purškiama mažiau „AdBlue“ – priedo, mažinančio azoto oksidų išmetaluose skaičių. Teigiama, kad tokia sistema atsirado „Audi“ norint, kad jų klientams nereikėtų į autorizuotus centrus užsukti dažniau nei numatyta kasmetinės apžiūros data.
Tiesa, „Audi“ akcentavo, kad jie patys aptiko nesklandumą ir, dar prieš susizgrimbant tyrėjams, nusprendė juos informuoti savarankiškai ir paskelbti, kad susigrąžina automobilius.
Šią savaitę paaiškėjo, kad tokia pati procedūra laukia dyzelinius variklius turinčių „Porsche Cayenne“ ir „Porsche Macan“ modelių, mat šiems gaminti naudojami tie patys „Audi“ varikliai, praneša „The Drive“. Vokietijos automobilių rinką reguliuojanti KBA agentūra įpareigojo „Porsche“ susigrąžinti apie 60000 dyzelinu varomų modelių.
Prabangių automobilių gamintojas, priklausantis „Volkswagen“ grupei, akcentavo, kad prisiima visą atsakomybę bei susisieks su minėtus variklius turinčių transporto priemonių savininkais, kai tik reguliuotojai patvirtins jų pasiūlytą variklių taisymo planą.
Azoto oksidai – itin kenksmingi teršalai, kurie, patekę į kvėpavimo takus, gali sukelti įvairių lėtinių ligų ir tapti mirties priežastimi. 2015 m. rugsėjį „Volkswagen“ tapo „Dyzelgeitu“ pavadinto skandalo centru, kai paaiškėjo, kad bendrovė naudojo neleistiną įrangą, taršos bandymų metu dirbtinai apribojančią į aplinką išmetamų teršalų skaičių.
Rasa Klimavičiūtė, Vilniaus „Porsche“ centro direktorė, akcentavo, kad Lietuvoje su šia situacija susidurs nedidelė dalis klientų. Ji neatmeta galimybės, kad į autorizuotas remonto dirbtuves lietuviams neteks ir apskritai užsukti.
„Gavę detalesnę gamintojo informaciją susisieksime su klientais, kuriems galbūt reikės atvykti į atstovybę Vilniuje. Automobiliuose bus atnaujinta programinė įranga, o šie darbai truks apie vieną valandą“, – detalizavo R.Klimavičiūtė.