Pasak Viktoro Daukšo, Autoplius.lt plėtros vadovo, dyzelinių transporto priemonių paklausai neigiamos įtakos turėjo nuo kovo 1 d. Lietuvoje įsigaliojusi griežtesnė minėtų automobilių techninė apžiūra ir sumažėjęs dyzelino bei benzino kainų skirtumas. „Be abejo, įtakos turi ir sumažėjęs pirkėjų iš Rytų šalių – Rusijos, Baltarusijos, kurie ypač ieškojo dyzelinu varomų automobilių, srautas“, – sako V. Daukšas.
Išanalizavus Autoplius.lt parduotų automobilių duomenis matyti, kad dyzeliniai automobiliai yra nuo 16 iki 70 proc. brangesni už benzininius. Didžiausias skirtumas pastebimas 16–20 metų automobilių amžiaus grupėje, kur dyzelinės transporto priemonės už benzinines vidutiniškai brangesnės apie 70 proc. Mažiausias skirtumas tarp dyzelinių ir benzininių automobilių kainų – apie 16 proc. – yra 6–10 metų amžiaus grupėje.
Pasak V. Daukšo, atsižvelgiant į dabartines kuro kainas ir darant prielaidą, kad dyzelinis automobilis 100 kilometrų vidutiniškai sunaudoja 7 litrus, o benzininis – 9 litrus kuro, apskaičiuota, kad vienerių–penkerių metų dyzelinio automobilio permoka atsipirktų nuvažiavus beveik 54 tūkst. kilometrų.
Naujai įvežtų automobilių kiekis padidėjo net 41 proc.
„Jei minėtas skaičius kilometrų nebus nuvažiuotas, tuomet verčiau rinktis benzininį automobilį. Taip pat apskaičiavome, kad 11–15 metų amžiaus dyzeliniai automobiliai atsiperka maždaug per metus, kai įveikiama 19,2 tūkst. kilometrų“, – skaičiavimus pateikia Autoplius.lt plėtros vadovas.
Įvežama daugiau automobilių
Automobilių rinka pirmąjį 2012 m. ketvirtį pasitiko optimistiškai. Autoplius.lt ir valstybinės įmonės „Regitra“ duomenimis, iš viso įvyko 86,0 tūkst. naujų ir naudotų automobilių sandorių. Palyginti su 2011 m. pirmuoju ketvirčiu, automobilių rinka paaugo 14,9 proc. (pernai užfiksuota 74,7 tūkst. sandorių). Apie 13 proc. paaugo ir apyvarta: 2012 m. pirmąjį ketvirtį automobilių parduota už 1,088 mlrd. litų, o prieš metus – už 965 mln. litų.
Ypač padidėjo naujai įvežtų automobilių skaičius, kuris pirmąjį 2012 m. ketvirtį (31,8 tūkst.), palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai (22,5 tūkst.), padidėjo net 41 proc.
„Prognozavome, kad naujai įvežtų automobilių skaičius didės, tačiau lūkesčiai buvo gerokai viršyti. Naujai į šalį įvežti automobiliai yra ketveriais metais naujesni nei eksploatuojami Lietuvoje – vidutinis pirmą kartą šalyje įregistruoto naudoto lengvojo automobilio amžius yra 10,6 metų, t. y. keliais mėnesiais jaunesnis negu pernai. Nemažai naujai įvežamų automobilių yra 6–10 m. amžiaus. Pagrindiniai minėtų transporto priemonių pirkėjai yra lietuviai, o tai įrodo, kad prekyba aktyvėja ir lietuviai perka naujesnius ir, tikėtina, ekonomiškesnius automobilius“, – sako V. Daukšas.
Pardavimai geresni
Lietuvoje ir toliau pagrindinę rinkos dalį sudaro naudotų automobilių pardavimai – 96,3 proc. visų sandorių. Naudotų automobilių sandorių skaičius pirmąjį šių metų ketvirtį, palyginti su 2011 m. tuo pačiu laikotarpiu, ūgtelėjo 15,3 proc. (nuo 71,8 iki 82,7 tūkst.).
Nauji automobiliai sudaro tik labai mažą dalį visų sandorių Lietuvoje (3,7 proc.), tačiau, lyginant apyvartas, jiems išleidžiama penktadalis (19,7 proc.) visos automobilių rinkos pinigų.
„Prognozavome, kad 2012-ųjų startas dėl neaiškios ekonominės situacijos bus nelengvas, o naujų automobilių pardavimai išsilaikys panašiame lygyje kaip ir 2011-aisiais. Taip ir atsitiko – naujų automobilių pirmąjį ketvirtį parduota 3,2 tūkst., t. y. 6,6 proc. daugiau nei pernai“, – teigia V. Daukšas.
Lietuvos automobilių parkas „paseno“ daugiau nei mėnesiu
Per pirmąjį 2012 m. ketvirtį 65,9 proc. Lietuvoje parduotų naujų automobilių buvo varomi dyzelinu, 34,4 proc. – benzinu.
Parkas „paseno“ mėnesiu
Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos ,,Transeksta“ ir Autoplius.lt duomenimis, šalies automobilių parką šių metų balandį sudarė beveik 1,21 mln. registruotų lengvųjų automobilių, turinčių galiojančius techninius pasus. Jų skaičius šalyje, palyginti su 2011 m. balandžiu, padidėjo 30,8 tūkst.
V. Daukšas pastebi, kad Lietuvos automobilių parkas 2012 m. pirmąjį ketvirtį kiek „paseno“ – dabar vidutinis jo amžius yra 14,72 m., o prieš metus buvo 14,61 m.
„Augantys naujesnių automobilių pardavimai verčia tikėti, kad šalies parkas jaunės. Visgi šiemet įtakos mūsų šalies automobilių rinkai turės ir Rusija, kuri birželio viduryje turi ratifikuoti Pasaulio prekybos organizacijos dokumentus. Jei tai įvyks, muitai automobiliams bus sumažinti, todėl nemaža tikimybė, kad automobiliai brangs. Atkeliavę rusai gali nupirkti dalį naujų automobilių, tad parkas gali dar „pasenti“, – prognozuoja lengvųjų automobilių rinkos ekspertas.
Tarp naudotų automobilių markių pirmauja „Volkswagen“, 2012 m. balandį jie sudarė beveik penktadalį Lietuvos automobilių parko – 240 tūkst. automobilių. Antroje vietoje „Audi“ (14,7 proc.), trečioje – „Opel“ (8,2 proc.).
Antrąjį ketvirtį iš eilės perkamiausių naujų automobilių dešimtuko viršūnėje išsilaiko „mažasis“ „Fiat 500“ (kaina nuo 35 500 litų). Antroje ir trečioje vietose įsitaisė „Škoda“ automobiliai: „Octavia“(kaina nuo 50 360 litų) ir „Yeti“ (kaina nuo 46 900 litų).
Autoplius.lt duomenimis, vidutinės naudotų ir naujų automobilių kainos sausio–kovo mėnesiais buvo atitinkamai 10,6 tūkst. ir 68,1 tūkst. litų.